Milí čtenáři,

s Knihovničkou ke Slabikáři AMOS můžete číst celé knížky už v průběhu 1. ročníku.

Premiéra online představení 3. a 4. SADY Knihovničky ke Slabikáři:

Můžete začít úrovní 1 ihned po dokončení Živé abecedy, a jak se budete ve Slabikáři Čteme a píšeme s Agátou nebo DUHOVÁ ŘADA postupně učit nová písmena, můžete postupovat k vyšším úrovním.

Než se pustíte do čtení, můžete se na příběh naladit a připravit povídáním o ilustracích, které jsou pro každou knihovničku k dispozici ke stažení zdarma (pouze pro využití žáky, vyučujícími a rodiči při práci s publikacemi Knihovnička ke Slabikáři AMOS).

K ověření a prohloubení porozumění textu můžete využít Náměty na aktivity před čtením, při čtení a po čtení.  K jednotlivým dílům jsou dále zdarma dostupné metodické náměty nebo odkazy na autorské představení.

Máte další nápady ke čtení Knihovničky? Podělte se o ně prosím v komentářích na konci této stránky.

úroveň 1

úroveň 2

úroveň 3

úroveň 4

úroveň 5

úroveň 6

Nemáte ještě některý díl Knihovničky?

Můžete jej zakoupit u nás nebo vašich distributorů učebnic. Doporučujeme:

Zvýhodněnou

sadu 1

obsahující prvních 5 vydaných dílů

(nákupem sady ušetříte 76 Kč).


Prohlédněte si také autorskou prezentaciprvní sadě:

Zvýhodněnou

sadu 2

obsahující 4 další díly

(nákupem sady ušetříte 47 Kč).


Prohlédněte si také autorskou prezentacidruhé sadě:

Zvýhodněnou

sadu 3

obsahující 4 další díly

(nákupem sady ušetříte 47 Kč).

Prohlédněte si také autorskou prezentaci3. a 4. sadě:


Zvýhodněnou

sadu 4

obsahující nejnovějších 5 dílů

(nákupem sady ušetříte 76 Kč).

Ještě v průběhu roku 2024 se můžete těšit na nové díly Knihovničky, jejich aktuální přehled najdete vždy na této stránce.

Chcete získávat aktuální informace? Přihlaste se k odběru novinek.

135 komentář

  1. Knihovnička AMOS děti baví. Proč? Protože už přeci přečtou celou knížku! 😀 Jak s ní pracuji? Na začátku čtení jsem jim dvě knížky představila formou čtenářského kroužku. Četli jsme společně, vyprávěli si podle obrázků. Dnes již děti samotné sahají po knížkách, když mají práci hotovou. Mám ve třídě knihovničku, kde jsou viditelné všechny tituly. Děti si zaznamenávají do sešitu, co přečetly (název) a přikreslí obrázek. U mnohých to odbourává strach ze čtení, protože všechny tituly jsou přizpůsobené čtenářským dovednostem dětí. Tohle nám tady opravdu chybělo, děkuji.

  2. Knihovničku využíváme ve spojených ročnících 1. a 2. třída. Prvňáčci už mají přečteny první úrovně (z první i třetí sady).
    Druháci na konci minulého školního roku měli přečtena všechna dílka z prvních dvou sad. Letos uvítali další knížečky z třetí a čtvrté sady. Přestože již znají všechna písmena, našli se i čtenáři kteří byli vděčni za nižší úroveň.
    V současné době nelze podle výběru knihy rozeznat kdo je první a kdo druhý rok ve škole. O přestávkách si děti často čtou knížečky, které mají stále možnost si vzít.
    Nejvíce čtou FILIP HRAJE FOTBAL, PEPA A MÁMA a PEPA A TÁTA (asi proto, že máme ve třídě nadšence do vaření a kopané). Také sahají po knížkách o zvířatech (CHLOUPEK, PSI či ČERTÍK).
    Oceňuji, že pomocí Knihovničky nají děti nastartováno ke čtení!!!

  3. Dobrý den,
    učím v 1. třídě. Objednali jsme do třídy všechny sady – od každého titulu jeden výtisk. Dětem jsem o tomto záměru předem vyprávěla. Těšily se na knížečky dříve, než je dostaly do ruky. Děti si knížečky půjčují domů, čtou si je také o  přestávkách nebo při hodinách, jsou-li hotové se zadanou prací. Někteří čtou dokonce i při hodině tajně pod lavicí.
    Do druhého dne mají děti knížečku přečtenou a chtějí další. Za každou přečtenou knížečku si dítě vybarví lísteček na naší Knihomilce pestré – to je kytka nakreslená na velkém formátu a přilepená na dveřích. Čím víc děti čtou, tím větší je její květ.
    Moc děkuji za tento materiál. Je velmi motivační. Věřím, že po této zkušenosti se děti budou hodně těšit i do městské knihovny, ve které už máme domluvenou první návštěvu.

  4. Knihy z knihovničky jsem využila v rámci čtenářských dílniček v první třídě. Děti ve skupinkách podle různých čtenářských úrovní s nimi pracovaly podle zadaných pokynů, připravily si pro ostatní prezentaci a také si vypracovaly krátký pracovní list k dané knížečce. Moc se nám to líbilo a už se těšíme na pokračování s knížkami z knihovničky vyšších čtenářských úrovní.

  5. Pěkný den,
    knihovničku využívám v 1. třídě. Hodí se mi za začátku pro děti, které již umí číst a postupně k další diferenciaci u čtenářů či rychlíků. Všichni oceňujeme délku, děti zvládnou bez problémů přečíst celou knížečku, se kterou pak mohou dále pracovat.
    Děkuji. 🙂

  6. Loni v první třídě měly děti ucelenou řadu učebnic z NNS, kterou ve druhém pololetí skvěle doplňovaly nové knížečky. Děti je postupně četly všechny, pracovali s textem i ilustracemi. Ve druhé třídě byly oblíbené především u dětí s SPU a OMJ. A teď jsme je po roce půjčili našim kamarádům z první třídy 🙂

  7. Děkuji za Vaše knížečky. Pro děti jsou ve třídě volně k dispozici. Velký ohlas jsem zaznamenala zvláště u žáků, kteří mají potíže se čtením. Konečně se jim podařilo přečíst celou knížku. Měli velkou radost.

  8. Učím 1. třídu na české škole Okénko v Londýně a pořídila jsem celou Knihovničku pro naši školní knihovnu. Všichni žáci naší školy si mohou tedy knížky z Knihovničky vypůjčit přes týden a během sobotní výuky používají knížky učitelky ve třídách. Především nižší úrovně Knihovničky jsou bezkonkurenční, protože zaplňují mezeru na trhu pro opravdu počáteční první a druhé čtení. Výběr slov a zároveň velké a jasné ilustrace umožňují všem čtenářům dokázat přečíst samostatně celou knížku, což naše žáky velmi motivuje. V mojí první třídě jsme doposud použili knížky 1.úrovně na individuální čtení a čtení v páru. Děti o knize potom také povídají a srovnávají příběhy s vlastními zkušenostmi. Líbí se nám také volné listy na vytvoření vlastní knížky, které budeme používat v knihovně k soutěži. Děkujeme moc za tento počin! Pro české děti v zahraničí je určitě výborným zdrojem.

  9. Za knihovničku jsme moc rádi. Děti se moc těšily na nové díly. Knížky si děti půjčují o přestávkách, volí si obtížnost textů podle vlastních čtenářských schopností. Každá další úroveň je pro ně velkou výzvou a  motivací. Velký zájem je o knížky se zvířátky. Potěšilo mě, že si děti jednotlivé tituly mezi sebou vzájemně doporučují a o knížečkách si povídají.

  10. Knížečky jsou naprosto úžasné. Pro děti jsou zajímavé svými obrázky i přiměřenými texty. Já oceňuji naučné knížečky s fotografiemi. Moc dobře se s nimi pracuje. Děkuji za ně.

  11. S prvňáky jsme se dostali ke čtení 2. úrovně a děti to moc baví, hlavně že si mohou vybírat ze 4 titulů.
    Zejména kluci jsou nadšení z příběhu – Vévoda Jan.
    Už teď se děti těší na další úroveň.

  12. Učím v 1. třídě. Objednala jsem všechny tituly z vaší knihovničky. Ve škole jsou na stolku volně k půjčení. Když je někdo dříve hotový s prací,může si podle úrovně svých čtenářských dovedností číst . Po přečtení o knížce vypráví a doporučí ji ke čtení kamarádům. Děti si knížky půjčují i o přestávkách a předvádějí mi , co už umějí přečíst. Knížku si mohou půjčit i domů. Texty jsou zajímavé a přiměřené věku, obrázky a fotky upoutají pozornost dětí. Takové materiály pro výuku byly moc potřeba a jejich vydávání je skvělý nápad. Děkuji .

  13. Učím v první třídě, knihovničky využívám pro žáka, který už čte. Vždy si část připraví, potom nám přečte a třída využije na práci čtení s porozuměním. Nyní je mají děti volně přístupné o přestávce, prohlíží si je, čtou si texty, které umí. Knihovničky se jim líbí.

  14. Dobrý den, s knihami pracovali děti z druhého a  třetího ročníku. Hlavně mladší žáci měli upřímnou radost, že se jim podařilo knihu přečíst. Některé děti si je zapůjčily domů, protože se chtěly pochlubit, jak jim čtení šlo. Děkuji za on-line semináře, jsou pro mě velikým přínosem.

  15. Knížky jsou ve třídě stále volně dětem k dispozici. Mohou si pro ně chodit, když mají hotovou práci a ostatní ještě pracují. Již od poloviny první třídy z nich děti zvládají číst a mají je moc rádi. Jsou pro ně zajímavé a lákavé.

  16. Dobrý den, knížky jsou hezké, pro menší žáčky určitě přínosné, ale já nyní učím větší děti, takže jsem knížky ve vyučování zatím nevyužila.

  17. Knížečky z knihovničky jsme četli a pracovali jsme s nimi v 1. i 2. ročníku. Děti si je četly s radostí. Jsou vhodné pro všechny čtenáře, protože jsou zde krátké texty, pěkné ilustrace, fotografie. Využívali jsme také vyprávění podle obrázkových karet k příběhům. Žáci se v 2. ročníku na jejich základě pustili do vlastní tvorby. Knížky z knihovničky pro ně byly skvělou inspirací, vzorem.

  18. Učím na základní škole ve 2 třídě. Žáci používají knihovničky různým způsobem. Hlavně pro zpestření výuky. Rozdám knížky do skupin a úkolem je, aby vysvětlili ostatním spolužákům o čem knížka vypráví. Takže si rozšiřují slovní zásobu a komunikaci před ostatními žáky. Dále z nich opisují a hledají konkrétní věty (např. hledají větu tázací, oznamovací). Dále když jim čtu, tak sami kreslí obrázky, podle děje. Žákům se tyto knížky z knihovničky velice líbí. Jsou vždycky nadšení, když jim je vytáhnu a mohou si je prohlížet.

  19. Děkuji za zajímavé čtení různé úrovně. četla jsem je prvňáčkům již v prvním pololetí. Oni byli zvědaví na různé příběhy.
    Ještě budu chtít, aby je přečetli sami ve druhém pololetí.
    Soutěžíme o nejlepšího čtenáře.
    On bude číst všechny úrovně.
    Moc se těším na vyhodnocení

  20. Učím v 1. třídě a děti si v hodinách, když jsou hotové se svou prací, půjčují knížky podle své čtenářské úrovně. Po přečtení je představují ostatním. Je o ně veliký zájem. A já jsem za tento nápad velmi vděčná.

  21. Dobrý den, v tomto roce učím ve 2. třídě a knížky využívám několika způsoby. V hodinách literatury a čtení, v prvouce, v kroužku doučování. Knížky jsou použitelné od první třídy, jsou odstupňované svou náročností. Horším čtenářům dávám kratší příběhy , lepším ty náročnější texty. Knížky slouží k docvičování čtení i k prohloubení a pochopení textu, to tehdy když příběhy doplním o otázky, hádanky, dramatizaci. Děkuji a přeji hodně úspěchů.

  22. Dobrý den, moc děkuji za Knihovničky. Momentálně učím ve třetím ročníku a využívám je při čtenářských dílničkách, při tichém čtení, kdy děti čtou každý svou vlastní knížku – Knihovničky si velmi rády půjčují. Dále je používám v rámci Šablon v klubu „Podpora žáků s odlišným mateřským jazykem“, kde pracuji s ukrajinskými dětmi z 1.-3. ročníku.

  23. Dobrý den,
    děkuji za zaslané knihy. Za mě super nápad, jak dostat knihu i k těm začínajícím čtenářům. Letos učím v 1. třídě. Knihy jsem dětem dala do třídy a hned se jich zmocnily a pustily se do čtení. Ráda s budu s knížkami pracovat i dál a těšíme se na případné další tituly.

  24. Dobrý den, moc děkuji za tyto materiály. Využívám knihovničky zatím ve 2. ročníku v běžné třídě. Pracujeme s obrázkovou osnovou a tvorbou textu. Děti vymýšlejí své vlastní příběhy podle obrázků. Následně čteme text z knížky a porovnáváme rozdíly. Děti se již pravidelně na tuto aktivitu těší. Knihovničky také využívám při doučování se slabšími žáky. Děti mají všechny díly volně přístupné a o přestávkách si je mohou půjčovat. Mám radost, že se vracejí i ke starším dílům, přestože je již znají. Líbí se jim ilustrace v knihách. Nejoblíbenější je zatím čtení o zvířátkách. Moje děti ve třídě mají také rádi dobrodružné příběhy, ve kterých se například hledá nějaký poklad nebo ztracená věc – jen pro inspiraci 😀. Po Vánocích začneme také tvořit vlastní knížky. Pod stromeček děti dostanou modré a růžové knihovničky.

  25. Učím v 1. třídě, zatím jsme využili 1. úroveň Knihovničky. Protože máme každý díl jen 1x, četli jsme po větách celá třída. Děti měly velkou radost z „celé přečtené knihy“. Ostatní díly využívám pro prvňáčky čtenáře, ve 2. a 3. ročníku jsem využívala Knihovničku pro ukrajinské žáky.

  26. Knihu Čteme si o psech jsme četli v předmětu Přírodověda ve 4.ročníku jako úvodní text k savcům. Dětem se čtení velmi líbilo a v kombinaci s fotkami bylo velmi přínosné.

  27. Jsme na začátku první třídy, proto zatím čteme 1. úroveň. Děti si tyto knížečky půjčují o přestávkách. Někteří si půjčují domů. Moc je baví , pokoušíme se na nich rozvíjet čtenářskou gramotnost.

  28. Dobrý den, zatím jsem četla se žáky 2. roč. – Jáchym a Chloupek, Štěpánka a Čertík a Čtení o psech. Děti čtení velmi zaujalo. Čtení o psech je inspirovalo k dalšímu vyhledávání informací. Určitě budu Knihovničky používat a těším se na jejich využití v 1. ročníku.

  29. Děkuji moc za zaslání knihovniček. Dětem udělaly velkou radost. Používáme je v rámci čtenářských dílniček. Jsou to už druháci, takže zvládají si knížečku přečíst ve skupině a potom ji jednoduchým způsobem odprezentovat druhým. Někdy si knížku přečteme společně, trénujeme získané čtenářské dovednosti a potom hledáme a řadíme správné obrázky. Vše si potom jednoduchou formou zapíšeme do sešitu. Velmi mě potěšilo, že děti knihovničky zaujaly natolik, že si je půjčují i o přestávkách nebo volných chvilkách.

  30. S dětmi 1. třídy jsme si udělali několikrát čtenářské minidílničky a pustili jsme se do čtení Knihovničky 1. úrovně Ema, Ála, Ula a Pepa. Děti byly nadšené, těšily se na pokračování a bavilo je si o přečteném vyprávět a domýšlet, co jiného se ještě přihodilo. Díky za novou přínosnou aktivitu.

  31. Vážený pane Novotný,
    moc Vám děkuji. Děti dostanou (dívky růžové a chlapci modré) návrhy knih k Vánocům, aby do nich nakreslily a napsaly o svých letošních Vánocích, jak je prožily.
    Dnes jsme si četli O psech – děti si vybraly čtení již 4. úrovně, protože milují pejsky.
    Vaše semináře mi pomohly lépe (pomocí motýlka) děti naučit spojit písmena ve slabiky a rychleji se učit číst.
    Děti to takto i více baví. Děkuji.

  32. Knížky ze 4. sady (Pepa a táta, Štěpánka a čertík) jsem četla se žákyní 3. třídy. Dívenka četla se zájmem a byla pyšná na to, jak sama přečetla celou knihu. Jsem velice ráda za tyto materiály, jsou velkým přínosem pro žáky pro slabé čtenáře.

  33. Velmi užitečná pomůcka hlavně pro první ročníky pro rozvoj obrázkového čtení. Vítám vhodná témata ze života dítěte.

  34. Děkuji za Knihovničky ke Slabikáři 3. – 4.
    Zatím jsme s prvňákama využili 1. úroveň a je fajn, že jsme měli další knížečku k Pepa a máma.
    Děti tyto miniknížky moc baví a pěkně pomocí obrázků vyprávějí o čem četly. Rozvíjíme slovní zásobu a je to vhodné i pro cizince – mám 2 děti Vietnamské národnosti a velmi nám tyto knížky posloužily k rozmluvení.
    Děkuji a těšíme se na úroveň 2, jak si počteme. Já i děti.

  35. Knihovnička u prvňáčků sklidila takový úspěch-konečně přečtou celou knížku sami jako čtvrťáci (a navíc rychleji😁), že jsem po třídních schůzkách objednávala hromadně celé sady, aby čtení měl každý doma👍Moc díky!

  36. Knížky jsem využila ve skupinkách ve 2.roč., každá skupina pak informovala ostatní, o čem četla. Děti pracovaly s nadšením. Společně pak nekreslili obrázek k příběhu. Děkuji za zajímavý materiál.

  37. Učím druháčky, knížečky používám k docvičování čtení u slabšího čtenáře. Má velkou radost, že už čte knihu. I ostatní žáci je rádi čtou.

  38. Učím prvňáčky. Knihovničky máme vystaveny na poličce a žáci si je půjčují o přestávkách.
    Knihovničky se jim velmi líbí.

  39. Zdravím. Knihovničky předčily mé očekávání. Začali jsme čtenářskou dílnou, teď jsme už ve fázi, že si děti samy o přestávkách berou knížky a vždy, když ji dočtou, tak se podepíšou na papír s názvem knížky, takže i mají přehled, kdo co přečetl. Díky různým úrovním se i posouvají, protože máme ve třídě pár dětí, které už čtou, a ostatní se jim snaží přiblížit. Moc za tyto knížky děkuji.

  40. Dobrý den, využívám tyto knihovničky v průběhu čtení pro samostatné čtenáře, k tichému čtení apod. Žáci si je berou i o přestávce i k do tzv.čtenářského koutku, který máme na chodbě před třídou. Různá témata zaujmou různé žáky.

  41. Dobrý den, s knížkami z knihovničky pracuji v hodinách předmětu speciálně pedagogické péče. Dětem se s nimi velmi dobře pracuje, čtení je baví.

  42. Dobrý den, zaslané knížečky jsem zatím půjčovala dětem (1. ročník), dle jejich zájmu a čtenářských schopností, domů. A zájem byl opravdu velký. Již si je půjčily téměř všechny děti. Některé děti přečetly všechny 4 tituly. Objednala jsem další.. Zatím nemáme sady pro celou třídu, ale i tento způsob půjčování byl přínosem. Děkujeme.

  43. Dobrý den,
    učím na málotřídní škole a ve třídě mám integrovaného žáka se silnou logopedickou vadou. Knihovničku využíváme s paní asistentkou k podpoře jeho komunikačních schopností, čtení a hlavně porozumění. Postupujeme pomalu, popisujeme obrázky, skládáme jednoduché věty. Moc děkuji za tyto materiály.

  44. Děkuji za doručené knihy. Už jsme vyzkoušeli a pro děti s IVP perfektní materiál k procvičení. Ještě jednou děkuji

  45. Knížečky máme ve třídě v knihovničce a moc rádi si je děti půjčují k tichému čtení, když mají dokončenou práci. Při doučování se báječně hodí k hlasitému čtení. A velmi oblíbené jsou u žáků s odlišným mateřským jazykem 🙂

  46. Byla bych ráda za například lidové zvyky během roku. Knihy využívám jako doplňkové čtení. Přeji hodně pěkných nápadů.

  47. Milý Miloši,
    jsem Vaší fanynkou již od 1. prezentace Knihovničky.
    Velmi Vám a Vašemu kolektivu děkuji za obrovský elán, se kterým vymýšlíte, jak zábavně učit naše nejmenší, kteří jsou naší očekávanou budoucností.
    Z Vašeho dnešního webináře jsem velmi dojatá. Nedávno jsem hovořila s jednou paní psycholožkou o jejích zkušenostech s vyučujícími na státních základních školách, kde měla pocit, že jich je mnoho vyhořelých a bez síly k individuálnímu rozvoji žáků.
    Jsem přesvědčena, že s Vašimi materiály (nejen Knihovničky) by nalezli, tak jako my, co s nimi již žáky seznamují, elán, který je směroval k pedagogickému povolání.
    Kromě Vás jsem také ctitelkou J. A. Komenského a Eduarda Štorcha, jistě z Vás mají stejnou radost.

  48. Moc děkuji za představení nových knížek do Knihovničky a už se moc těším na další díly. S Knihovničkami pracujeme i ve druhé třídě. Chystáme se, že si děti opět samy zkusí vymyslet nějaký příběh a vyrobíme si další svoji knížku.

  49. Knížky z první sady jsme využili při čtenářské chvilce v průběhu našeho týdenního pobytu s prvňáčky v Kořenově.
    Děti si podle úrovně čtení (při výběru jsem asistovala) vybraly knížku, našly si v okolí hotelu (na trávě nebo na kraji lesíka) své místečko. Celou knížečku si přečetly. Po přečtení knížek jsme se sešly. Vždy 2 – 3 děti, které měly stejný titul, předstoupily před ostatní a seznámily je s obsahem. Diskutovaly o tom, zda je to příběh, který se opravdu mohl stát nebo to je vymyšlené. Překvapilo mě, s jakým velkým zájmem hovořily o Karlu IV. Také je zaujaly informace o motýlech, které jsme měly možnost pozorovat v okolí našeho pobytu.

  50. Naše první knihovnička skončila doma pomocí maminkám a přípravou večeře. Druhý den jsem dostala řízek i s návodem na přípravu.
    Momentálně máme knihy v knihovničce. Děti si v nich čtou podle zájmu. Jsou stále oblíbené.

  51. Dobrý den, v loňském roce jsem učila prvňáčky a zároveň jsem měla možnost poznat 1.sadu Knihovničky. Byla jsem nadšená. Podařilo se mi přesvědčit vedení naší školy o zakoupení celé sady. Každý příběh máme pro celou třídu jako součást školní knihovny. Loni jsem četla knihy se svými dětmi, letos budou pokračovat kolegyně. V září jsme dokoupili i 2. sadu. Už se moc těším, až si přečteme další příběhy. Děti pracují i s obrazovým materiálem, dokážou sestavit vlastní osnovu příběhu a poté si příběh společně přečteme. Při tvorbě osnovy je zajímavé pozorovat a poslouchat názory dětí. Je to zábava. Děkuji.

  52. Knihovničku jsme vloni četli s dětmi z 1. třídy. Protože jsem se zúčastnila obou představení, měli jsme možnost projít všechny knížky. Bylo skvělé, že děti se ve čtení zdokonalovaly a i knížky byly postupně složitější.
    Miloš Novotný mě kontaktoval a nabídl mi pilotní program, ve kterém si děti samy vyrobí vlastní knížku. Prázdné knížky byly ve dvou barvách – růžové pro holky a světle modré pro kluky.
    V každé knížce byly dole 3 řádky s pomocnými linkami, kam jsme psaly, a v horní části volné místo na obrázek. My jsme psali velkými tiskacími písmeny, které byly i ke konci školního roku pro děti přece jen přirozenější. Společně jsme si tak vyrobili památku na první školní výlet do ZOO Jihlava spojený s návštěvou podzemí. Každá knížka byla originál a děti z ní měly velikou radost. Ta byla ještě umocněna tím, že jsme knížky dětem předali na společné akci Pasování čtenářů a všechny děti se mohly pochlubit svými výtvory rodičům. U jedné knížky ale nezůstalo. Na prázdniny jsem dětem dala sešity, do kterých si měly zaznamenávat, co dělali a prožili o prázdninách. 5. září si prázdninový sešit všichni přinesli do školy a podle svého sešitu ostatním vyprávěli, co zažili a kde všude byli. Někdo hodně psal, někdo více kreslil, ale všem zůstane památka na první prázdniny.

  53. Knihovnička děti zaujala natolik, že mi dnes volala jedna žačka zda by si mohla půjčit „tu knížku o motýlech“.
    Je půlka prázdnin a já jedu do školy pro tuto knihu – vždyť chce číst – a tím je splněn cíl!!!

  54. S dětmi jsme přečetli všechny knížečky. Zaujaly všechny, ale pro mě překvapivě byl velký zájem o Karla IV. Nadšení z knížek bylo veliké. Děti sdílely svoje zážitky se staršími spolužáky, které „nakazily“ svou chutí číst. Výsledkem bylo, že si děti s velkým zápalem tvořily vlastní knížku.

  55. Letos učím 2. ročník na základní škole a oceňuji knížečky zejména pro děti, které příliš nehodlují čtení, Zvládnou je v klidu celé přečíst během hodiny a ještě zvládnou navazující práci. Nemají obavu s velkého množství textu, jak je to z jiných knížek. Texty jsou čtivé, výborně se dají přizpůsobit levelu čtení dítěte. Stejně tak se mi letos hodí pro práci s UA dětmi. Děti témata baví. Těším se, že je více zapojím příští rok v prvním ročníku.

  56. Děkuji moc za obě sady knihovničky. Děti si knížky moc oblíbily a předhánějí se, kdo dřív přečte všechny. Půjčují si knížky i o přestávkách a místo „lumpáren“ sedívají někteří dobrovolně s knížkou na koberci. Největší radost mi udělal jeden slabší čtenář, který se přišel zeptat, jestli mi při dozoru na chodbě nemůže přečíst knížku „Filip hraje fotbal“, že se mu moc líbí obrázky (už přečetl čtyři a do konce školního roku chce dočíst všechny knížky).

  57. Dobrý den,
    za knihovničku moc děkuji. Prvňáčci i já jsme nadšení. Škoda, že je knížeček jen 9. My bychom jich uvítali mnohem víc 🙂 Díky jednoduchosti a obrázkům se mi o čtení hlásí i ti nejslabší čtenáři a dokáží je přečíst i převyprávět s podporou obrázků děj. Čtení jsme si prostě oblíbili a knížečky o Karlu IV a o motýlech si šetříme na začátek 2.třídy, abychom se po prázdninách měli na co těšit.

  58. Nyní ke konci roku používám knížky na doučování těch, kteří potřebují více podpory při čtení. Prohlížíme, čteme, vyprávíme, popisujeme obrázky atp.
    Žáci si je o přestávkách čtou sami.

  59. Ihned po představení druhé sady Knihovničky ke Slabikáři jsem objednala do školy 1. i 2. sadu. Žákům 1. i 2. ročníku se knížečky moc líbily, některé jsme využili k individuálnímu čtení dle výběru dětí, o přečteném jsme si povídali, diskutovali, vysvětlili si neznámá slova… S některými jsme pracovali společně, nejprve děti skládaly vytištěné a zalaminované obrázky a předvídaly, jak by se mohl příběh vyvíjet, potom jsme četli společně. Naučnou knihu „Čteme si o motýlech“ jsme využili se žáky 2. ročníku k vyhledání informací ohledně vývojových stádií motýla. V další hodině čtení jsme si společně celou knihu přečetli a dále jsme pracovali s novými informacemi, vraceli jsme se k textu, uplatňovali jsme vyhledávací čtení.
    S knihami jsem pracovala v rámci Pedagogické intervence i se žáky 3. a 4. ročníku a byla jsem překvapena, že zaujaly i žáky starší.
    Při čtení těchto knížek zažily úspěch a hlavně radost úplně všechny děti, z knih jsou nadšené.
    Jde o velmi cenný materiál, za který děkuji :).

  60. Učím na zš pro žáky s lehkým mentálním postižením. Naši žáci obecně neradi a málo čtou. Ve třídě má dva velmi slabé čtenáře, a proto jsem se rozhodla jim nabídnout knížky z Knihovničky. Je zde málo jednoduché textu, krásné ilustrace. Žákům se moc líbí a konečně i ti slabší mají radost, že přečetli „celou knížku“. Vřele doporučuji.

  61. Knížečky dávám dětem (2. tř.) jako doplňkové čtení, mohou je číst i o přestávkách, kopíruji z nich PL do dvojice – třeba jen obrázky, mají doplnit text. Po přečtení celé knížky děti vymýšlí, jak by příběh mohl pokračovat.
    Děti knížky baví, zapojují se i slabší čtenáři.

  62. I nové díly knihovničky se dají skvěle začlenit do výuky.
    Využívám jednotlivé stránky vždy pro dvojici dětí. Mohou se poradit, připravit, pak nám text přečtou a diskutujeme společně.
    Někdy přepíšu na pruhy papíru pouze text a obrázky ukazujeme poté a také se dá skvěle věta využít k dělení na jednotlivá slova, když ji opisuji bez mezer.
    Ještě jsme nestihli vše, ale jsem ráda, že nám knihovničky zůstávají a můžeme je zařadit libovolně.
    Těším se na poslední díl o motýlech, protože nám to krásně doplní naše tvoření z výtvarné výchovy. Máme již ve třídě motýlky kreslené křídou na papír i skládané 3D. Při práci jsme došli v diskuzi i k vývoji motýla, tak se obrázky výborně hodí.
    Moc děkuji a těším se na další novinky.

  63. Děti četly knížky jako samostatné čtení, když měly dokončenou zadanou práci. Čtení je bavilo.

  64. Knížečky nás ve třídě nadchly. Dětem se líbily všechny příběhy, já oceňuji Motýli a Karla IV. Jsme ráda, že se pro malé čtenáře připravují i takové zjednodušené mini encyklopedie.
    Děkuji.

  65. Postupně knížečky začleňuji do výuky. Četba žáky velmi baví, jsou skvělým materiálem pro zpestření hodin. Knížečka „Čteme o motýlech“ byla pro mé žáky 1. ročníku počáteční motivací k vícehodinovému projektu. Žáci motýly kreslili, modelovali, podle obrázků ke knížečce také nové vědomosti prezentovali. Motýly jsme následně měli v rámci různých aktivit ve všech hodinách. O silném prožitku svědčí i to, že nyní máme ve třídě i reálný exemplář martináče, který jedna z žákyň přinesla.
    Za tvorbu této knihovničky autorům a nakladatelství velmi děkuji. Už se těšíme na další pokračování.

  66. Učím v první třídě a dětem se knížky z knihovničky velmi líbí. Ocení to i čtenáři, kterým moc čtení nejde, ale díky obrázkům a málo textu jsou tito žáci schopní vyprávět o příběhu, který obrázek ukrývá. Nejvíc se nám líbí Žaneta maluje, kde jsou krásné ilustrace a jednoduché věty. Dále Čteme si o motýlech, kde jsou nádherné fotografie motýlu, které jsme využili i v hodině prvouky, kde jsme si vyprávěli o jejich životě a knížka nám posloužila jako úžasný doplněk výuky.

    1. Stejně jako vašim dětem, i mým šesti žáčkům-prvňáčkům, se nejvíce líbila výtvarnice Žaneta (Žaneta maluje).
      Protože v naší třídě máme i 3 fotbalisty (z toho jednu dívku) druhým favoritem Filip (Filip hraje fotbal). Karel IV. zaujal dva chlapce natolik, že se pokoušeli najít další informace na PC. (Zjistili, že měl 4 ženy.)

  67. Knížky potěšily nejen děti, ale i maminky. Moc oceňují, že i slabší čtenáři mohou číst „knihy“. A moji prvňáčci se krásně naučili představit knížku, kterou přečetli a není pro ně problém zapamatovat si obsah. Zvlášť musím ocenit knížky o Karlovi IV. a O motýlech. Přes svůj malý rozsah je v nich spoustu informací a další se dají snadno připojit.
    Moc za knihovničku děkujeme.

  68. Knihy čteme společně, promítáme pomocí vizualizéru na interaktivní tabuli, příběhy zastavujeme a děti dokončují děj dle svojí fantazie. Po dočtení převyprávíme a navazujeme vlastními zkušenostmi a prožitky, přepisujeme vybrané věty či podněty, doplňujeme kresbou. Knihy se dětem moc líbí a vítáme je jako skvělé oživení čtenářských hodin. Děkuji.

  69. Učím prvňáčky, ale z jiné řady Slabikáře. Na konci školního roku jsou tyto knížky vyhledávanou dobrovolnou četbou. Protože jsem je letos dostala až ke konci roku, mají je děti na individuální čtení. V příštím školním roce se těším na práci s Agátou a s knihovničkou od začátku roku se vším všudy. Je to krásně zpracované a věřím, že knížky zaujmou všechny děti a každé si v této nabídce najde tu svou oblíbenou.

  70. Děkuji za krásné knihovničky pro doplnění četby. Využívám je v hodinách s menším počtem žáků např. při doučování. Děti si je půjčují a samy z nich čtou i o přestávkách.

  71. Moc děkuji za zasláné knížky. Využili jsme je k procvičování čtení při doučování.

  72. Dobrý den,
    knížky jsem využila s druháky v hodině čtení, děti si vybraly knihu a samy si četly, jak knihu dočetly, mohly si vzít jinou a pokračovat. Četly cca 20 minut. Protože jsem neměla knihy pro každého, měla jsem k dispozici i jiné jednodušší knihy. Potom jsme si povídali o knihách, která se jim nejvíce líbila, co nového se dozvěděli a jak se jim četlo. Práce byla super a všem se aktivita líbila.

  73. Dobrý den,

    s dětmi (2. ročník) jsme pracovali s čtením o motýlech během hodiny prvouky na téma letní louka. Děti se velmi živě zapojily do diskuze a text doplňovaly. S dalšími díly budeme pracovat ve čtenářských dílnách, které připravuji na konci školního roku.
    Děkuji autorům.

  74. Minulý týden jsem si pro žáky tentokrát z 3. ročníku připravila čtenářskou dílničku s pracovním listem. Každý žák si mohl vybrat knížečku z 2 sady. Děti pracovaly samostatně a s nadšením. Po přečtení si každý přišel pro pracovní list (vlastní tvorba – 6 úkolů). Všichni zvládli bez problému. I když jsou to třeťáci, knížečky mají úspěch a jsou velmi oblíbené. Těšíme se na další. Oceňuji tento nápad.

  75. Učím na škole, kde mám spojený 1. , 2., 3. ročník. Žáci 1. ročníku zatím neznají všechna písmena. Proto využívám příběhy z Knihovničky pro zpestření výuky pro žáky 2. a 3. ročníku. Prvňáčci jen poslouchají, co čtou jejich starší spolužáci. Knížečky si všichni společně prohlížíme. Mají krásné ilustrace a srozumitelný text. Děti jsou nadšené. Ke čtení se rády vracejí. Vyprávíme podle obrázků, dramatizujeme, vymýšlíme nové příběhy k obrázkům. Vytvořili jsme si i vlastní ilustrace. Děkujeme. Těšíme se na další nové příběhy.

  76. Jelikož učím na malotřídce, kde mám spojený 1. a 2. ročník, tak knížečky využívám pro všechny žáky. U druhé řady knihovničky jsem mohla udělat čtenářské dílny pro kluky (Filip Hraje fotbal) a pro dívky (Čteme si o motýlech). Druháci si knihy přečetli a pak zkoušeli udělat svůj první samostatný referát o knize. Prezentace knih byla velmi zdařilá, musím říct, že chlapcům to šlo o něco lépe. Prvňáci zvládají čtení krásně, také se pokusili prezentovat knihy před ostatními. Máme přečtené všechny díly, první a druhá třída se krásně doplňuje. Knihovničku považuji za velký přínos a do hodin to vneslo jinou energii.

  77. S knížkami pracujeme v knihovně během čtenářských lekcí. Práci s nimi si pochvalujeme nejen my, ale i paní učitelky, které práci s nimi vidí. S knihami se skvěle pracuje. Vyzkoušeli jsme je s žáky se specifickými potřebami i s prvňáčky a druháčky. Pracovali jsme s příběhem, děti tvořily po vzoru knížek svůj vlastní plán „dovolené“ a „trávení odpoledne“. Skvělé je, že se mohou zapojit všichni, dle svých čtenářských schopností, každý tak může zažít úspěch. Na dalších lekcích pracujeme a knihovničku aktivně využíváme. Od nového školního roku budou tyto lekce perfektní pro čerstvé prvňáčky.
    Michaela Sehnalová, Knihovna Václava Čtvrtka v Jičíně

  78. Knihovnička ke Slabikáři měla v naší třídě veliký úspěch. Děti si knížečky okamžitě zamilovaly a dlouho si je půjčovaly i o přestávkách. Do třídy jsme další nezakoupili, ale nabídla jsem je rodičům jako tip na dárek pro děti. Ve výuce jsme si vyzkoušeli nakreslit také svůj příběh – děti napsaly jednoduchou větu a po vzoru knížeček slova, která nedokázaly napsat, jednoduše nakreslily. Jsem moc ráda, že jsou další knížečky, protože s postupnou znalostí dalších písmen bylo vidět, jak rády by se začetly do dalších.
    Podle AMOSe letos učíme poprvé a mohu všem sadu učebnic jedině doporučit. Skvělá interaktivní učebnice, spousta videí, které pomáhají nejen dětem, ale i rodičům, pokud jsou děti nemocné. Nejvíce oceňuji počáteční čtení pouze velkých písmen, protože děti se naučily krásně slabikovat a přechod na malá písmenka byl naprosto plynulý a přirozený. Stejně tak musím vyzdvihnout množství úkolů na upevnění čtení s porozuměním, které mnohým dětem činí potíže. Letošní prvňáčci čtou asi nejlépe ze všech, které jsem kdy učila. A vůbec jsem nezaznamenala problémy při práci s textem a jeho porozumění.

  79. Momentálně učím 2. třídu, knížečky jsem zatím využila při odpoledním doučování některých žáků (čtení, vyhledávání slov, přepis, kreslení obrázků, vymýšlení pokračování děje). Je úžasné, jak se dají knížečky využít a baví i ty, kteří by jinak tolik úspěšní nebyli.

  80. Ráda bych zde vyzdvihla tento materiál. Mohu hodnotit z pozice rodiče, kdy syn (1. třída) s nadšením samostatně a bez jakýchkoli potíží přečetl své první knihy, ale také z pozice učitelky prvňáčků. Žáky jsem rozdělila do dvojic, dostali nejdříve obrázky a předvídali, o čem budou číst a jak se bude odvíjet děj. Poté se střídali ve čtení po jedné stránce, kdy ten, který poslouchal, také kontroloval, zda mají správně seřazeny karty s dějovou posloupností. Po dočtení ještě spolužákům prezentovali svou knihu (každá dvojice měla jiný díl) a příští týden nás čeká ještě zapsání knížečky do čtenářského listu a zavedení čtenářského deníku, na které se všichni těšíme. Čtení první úrovně s mou dopomocí zvládl i žák se speciálními vzdělávacími potřebami, který si velmi obtížně hledá cestu k písmenkům a všemu s nimi spojenému. Tento materiál umožnil i jemu přečíst během vyučovací hodiny celou knížečku a zažít radost z dokončené práce. Moc děkuji za sebe i své malé čtenáře a budeme se těšit na další díly.

  81. Dobrý den
    Knihovničku využívám u žáků 1. ročníku s podpůrným opatřením, kteří docházejí na předmět speciálně pedagogické péče. Pracuji pravidelně, s každým žákem individuálně, 1x týdně. Zatím jsme u druhého dílu a práce s Knihovničkou žáky moc baví. S pomocí obrázků rozvíjíme slovní zásobu, fantazii, posilujeme pozornost, zrakové i sluchové vnímání. Knihovnička dětem pomáhá ke zdokonalování se ve čtení i v reprodukci. Děkuji za poskytnutí publikací pěti dílů kompletu Knihovnička.

  82. Máme za sebou čtenářskou dílnu s první knížkou z této řady. Byla to knížečka PEPA A MÁMA. Zvolila jsem podobný postup jako další kolegyně. Nejprve jsme si prohlédli obrázky. Ty jsem předtím vytiskla a zalaminovala. Povídali jsme si o nich a pokusili se vytvořit nějakou posloupnost. Podle ní jsme společně tvořili příběh, který měl několik variant. Následně se děti rozdělily do tří skupin, každá dostala jednu knížku a společně si příběh četly, ve čtení se střídaly. Poté jsme přečtený příběh porovnali s tím předpokládaným. Vysvětlili jsme si slovníček obrázků, ale všechno děti poznaly správně. Dokonce s radostí hlásily, že objevily piktogramy z pracovních sešitů :). Hráli jsme pár scének z příběhu a na samotný závěr jsem poslala po kroužku velké písmeno M, které představovalo maminku a každé z dětí mělo za úkol dívat se na písmeno, představovat si pod ním svoji maminku a dokončit větu z poslední stránky příběhu MILÁ MÁMO…… Byl to pěkný závěr příběhu. Domluvili jsme se, že v brzké době ve školní kuchyňce společně uděláme palačinky. Určitě si brzy přečteme další díl, děti to moc bavilo.

  83. Máme za sebou první dva díly společné četby a jsem moc spokojená. Děti jsou nadšené, že přečetly už dvě knížky. Nejdříve skládaly obrázky a vymýšlely příběh. Pak jsme společně četli, následně vyprávěli a skládali znovu obrázkový příběh. Už teď se těšíme na třetí díl. Knížečky svým obsahem dávají možnosti různého využití (kuchtění, erby, výtvarka….).

  84. Dobrý den,
    děkuji za zaslání knížek. Zatím jsme pracovali jen s jednou. Ukázali jsme si obrázky, děti vyprávěly příběh podle své fantazie. Vymyslely svůj název. Pak jsme si knížku v kroužku přečetli. Na závěr jsme si do sešitu čtení zapsali název knížky, děti si doplnily obrázek a napsaly jednu větu o knížce. Práce s knížkou se dětem moc líbila.

  85. Knihy jsme využili ke skupinové práci. Nejprve jsme pracovali jen s obrázkovou osnovou. Vymýšleli jsme různé verze příběhu (zatím s prvními dvěma díly – Pepa a máma, Vévoda Jan), každé skupině se povedl trošku jiný příběh. Potom jsem si společně přečetli tištěnou verzi příběhu. Byla to zajímavá práce, děti to bavilo a už se těší na další díly. Určitě je to další vhodný materiál, který slouží ke zdokonalování čtenářských dovedností a  rozvoji slovní zásoby. Můžu všem jen doporučit.

  86. Každou knížku máme jen jednu, tak je čteme na koberci v kroužku. Už v první třídě využíváme metodu kritického myšlení – čtení s předvídáním. Vysvětlíme si piktogramy v úvodu knížky, děti si prohlédnou první obrázek a jedno pak přečte text pod obrázkem. Předvídají, jak bude příběh pokračovat, a střídají se ve čtení. Pro prvňáčky skvělá a časově vhodná aktivita, baví to děti i mě 🙂

  87. Učím na speciální škole. Knihu Pepa a Máma jsem nabídla druhákovi, který má velkou nechuť ke čtení. Povídali jsme si o ději, některá slova jsem musela dovysvětlit. Byla jsem velmi překvapena jeho nadšením, když jsme ji spolu poprvé přečetli. Dokonce se mě zeptal, zda si může číst sám. Určitě budeme pokračovat se čtením dalších knih. Máme z nich obrovskou radost.

  88. Knihy jsou hezky barevné, mají vhodné písmo. Pěkně je lze rozdělit dětem podle jejich úrovně. Jsou krátké, takže je možné je využít pro začínající čtenáře. Dobře se na nich rozvíjí další aktivity.

  89. Knihy jsme využili při čtení ve dvojicích. Dětem se moc líbí a čtení je baví. Slabší čtenáři zvládli přečíst první dva díly, ti šikovnější všechny díly.

  90. Knihy jsme využili pro samostatné čtení. Děti příběhy moc bavily obrázky jsou přehledné a jednoduché. Postupně si děti pročetly všechny knihy. Knížky jsou to výbornou motivací k dalšímu čtení. U žáků s vývojovou poruchou učení a LMP knihy používáme i v hodinách, moc se mi osvědčily. Děkujeme.

  91. Knihy jsme využili pro samostatné čtení dětí – každý si našel svoji úroveň. Děti to moc bavilo a jsou jim nabízeny kdykoli.

  92. Knížky jsem využila pro zpestření čtení. Děti se věnovaly četbě ve dvojicích, a pak jsme diskutovali o příběhu všichni společně. Určitě využijeme i další díly. Děkuji.

  93. Jsem asistentkou pedagoga ve speciální třídě, kde se vzdělávají žáci s mentálním postižením. Někdy suplují na základní škole, kde se vzdělávají žáci s vývojovou poruchou učení a LMP.
    Vaše učebnice používám a dobře se s nimi učí.

  94. Dobrý den,
    knihovnička ke slabikáři je báječná a u prvňáčků má velkou oblibu. Zatím jsme zvládli Pepu, Vévodu a nyní i Pana Lesáka a Davida. Ke knížkám jsem si stáhla a zalaminovala pro práci ve dvojici karty s obrázkovým příběhem. Karty nejprve zkouší žáci skládat podle vlastní fantazie, přemýšlí, jak asi mohl příběh vypadat. Pak jim knihu přečtu, oni si seskládají správně obrázky, vypráví příběh svými slovy, odpovídají na otázky pro ověření porozumění textu, vymýšlí pokračování příběhu, kreslí svoje ilustrace ke knize. Nakonec čtou knížku sami. Vévodu a Pana Lesáka jsme si i zahráli jako divadlo. Knížky jsou opravdu úspěšné a oblíbené, pro prvňáčky je to první knížka, kterou zvládnou sami přečíst.

  95. Zatím jsem využila první dva díly. Vytvořila jsem pro prvňáčky dílnu čtení, která trvala dvě hodinky. Při dílně jsem využila jeden díl. Používala jsem ilustrace, které děti různě seřazovaly, doplňovaly apod. Asi za měsíc jsem zopakovala podobnou dílničku s druhým dílem. Děti vše moc bavilo. Na základě Knihovničky si mohu skvěle připravit podobné hodiny. Díky za ně.

  96. Knihovnička umožnila dočíst „knihu“ i slabším čtenářům a udělala jim velikou radost. Děkuji

  97. Hezký den,
    knihovničky využívám k procvičování čtení v menších skupinách např.při doučování. Moc děkuji.:-)

  98. Vaše knížky, jsou bezvadné. Dětem ve třídě se moc líbí. Využili jsme je na čtenářskou dílnu. Mají možnost si je půjčovat individuálně o přestávce. Měla jsem možnost pracovat v USA v 1. třídě, kde děti vůbec neměli slabikáře, ale právě se učily číst z podobných malých knížeček, které si i nosily domů. Vybíraly si podle zájmu a podle čtenářské úrovně. Moc se mi to i mojí dceři líbilo. Bylo vidět jak děti čtení baví a mají skvělý pocit z toho, kolik celých knížek zvládnou přečíst. A to si myslím je to nejdůležitější. Určitě bych byly pro, abyste pokračovali a to klidně i do dalších ročníků.

  99. Děkuji moc za doručené knížky. U dětí vzbudily velký zájem o čtení, chodí si je půjčovat i na přestávku. I slabší čtenáři se snaží „přelouskat“ všechny díly, přestože ještě nemáme probraná všechna písmena. Je to pro všechny obrovská motivace. Moc děkuji.

  100. Vyzkoušeli jsme zatím Pepa a máma – nejprve jsme si povídali nad obrázky, potom společná četba. Dětem se publikace velmi líbí a postupně ji přečetl i každý ve třídě samostatně. Chystáme se na druhý díl a moc se těšíme. Velice děkuji za celou řadu a knihovnička je jako třešnička na dortu:-).

  101. Pracuji jako speciální pedagog a knížky jsem využila při individuální práci s dětmi – čtení, popis obrázku, výslovnost, posloupnost děje, barvy, PLO,…Děti práce bavila.

  102. Dobrý den,
    knihovnička se mi moc líbí a s dětmi z 1. ročníku jsme knížky už přečetli. Myslím, že šikovní žáci by zvládli také obtížnější knížky. Někteří již čtou vlastní knihy (a to nejen z edice „Moje první čtení“). Nadchlo mě, že děti mohou číst už od samého počátku příběhy, které dávají smysl. Moc děkuji za pěkné publikace.

  103. Učím podle knih AMOS aktuálně ve třetím ročníku. Knížečky jsem dala dceři, která je v první třídě na jiné škola a moc se jí líbí. Byla nadšená, že přečetla sama celou knížku.

  104. Knihovnička je ÚŽASNÁ. V našem čtenářském koutku jsou dílka stále v rukou nějakého dítěte. Dokonce si začaly sami dělat „pořadník“ na jednotlivé knihy. Děti se dokonce rozhodly sami napsat svou knihu a sami si ji i ilustrovat.

  105. Knihovničku – knížky mám ve třídě. Děti si je samostatně berou, čtou, povídají si o nich. Moc se jim líbí, už po nich sáhli i slabší čtenáři. Děkuji za ně, Vaše tvorba má smysl a dětem se líbí.

  106. Dobrý den, moc děkuji za zaslané knížky. Četli jsme s prvňáčky společně na interaktivní tabuli přes vizualizér, vymýšleli pokračování příběhu a přepisovali vybrané části textu. Práce děti bavila, přivítala bych i větší obsah, měli jsme brzy přečteno. Knížky jsou pro prvňáčky srozumitelné, líbily se ilustrace. Děkuji.

  107. Knihovnička je vhodná i pro slabší čtenáře, zaujme svými ilustracemi i obsahem. Dá se s ní pracovat mnoha různými způsoby. Skvělý doplněk do hodin čtení pro začínající čtenáře.

  108. Publikace zvýšily zájem o čtení právě pro možnost přečíst knížku až do konce. Přečetli jsme 3, pracujeme i s kartami. Dalším přínosem je jiný a úspěšný prostor ke zdárné komunikaci i rozšiřování slovní zásoby.

  109. Knihovničku využívám hlavně během Národního plánu doučování, kde mám menší počet žáčků a hlavně žáků cizinců. Práce s knihovničkou je opravdu pestrá, jak na naučení nové slovní zásoby, tak i na procvičení čtení. Děti baví hlavně domýšlení příběhů nebo jejich pokračování. Příští rok určitě využiju i s menšími žáčky.

  110. Výborný materiál pro zpestření hodiny čtení. Využila jsem s prvňáčky. Příběhy se moc líbily a už se těšíme na další.
    Za knihovničku autorům i nakladatelství moc děkuji.

  111. Dobrý den, knížečky jsem využila hlavně jako zpestření hodiny pedagogické intervence, kde s dětmi mimo jiné procvičujeme i čtení. Jsou opravdu povedené.

  112. Dobrý den, učím na speciální škole a máme za sebou 1. díl knihovničky ve 2. ročníku. Budeme číst každý díl několikrát, protože dětem se knížečka líbí a rády se k ní vracejí. Druhý díl již vlastně také můžeme začít, protože neprobrané dvojhlásky se tam vyskytují jen dvě. Třetí díl si necháme pravděpodobně na 3. ročník, zde se již sem tam vyskytují shluky souhlásek, které probíráme právě ve 3. ročníku, ale uvidíme. Dětem se velmi líbí ilustrace a dokáží podle obrázku děj zopakovat.

    1. Učím na ZŠS a zatím jsme si společně přečetli 1. knížečku. Dětem se velmi líbila. Kombinace jednoduchých slov a obrázků je pro moje žáčky ideální.

  113. Uvádím komentář jakožto speciální pedagožka v Pedagogicko-psychologické poradně.
    Prozatím mám pouze dobrou zkušenost s knížkami, které využívám například při demonstraci nácviku čtení. Děti se v textu pohybují pohodlně, jsou motivované a sami chtějí knížku dočíst až do konce.

  114. S knihovničkou jsme začali pracovat v 1.pololetí 2. třídy. Jsme speciální škola a v této době děti znaly dobře jen polovinu písmen. Krátké texty a hezké ilustrace jim vyprávěný příběh snadno přiblížily. Byla jsem překvapena, že jim čtení, i přes neznalost všech písmen, nedělalo žádné potíže. Po přečtení děti vyprávěly podle obrázků, kreslily i vlastní ilustrace k jednotlivým knížkám.

  115. Dobrý den, využívám příběhy z Knihovničky pro zpestření výuky pro žáky 3. ročníku. Knížky mají krásné ilustrace
    a srozumitelný text. Děti jsou nadšené, ke čtení se rády vracejí. Dané příběhy nejen čteme, ale i vyprávíme podle obrázků, dramatizujeme, vymýšlíme nové příběhy k obrázkům. Vytvořili jsme si i vlastní ilustrace. Žáci se už těší na další díly.

  116. Dobrý den, využíváme knížečky pro zpestření výuky na speciální škole ve 2.-4. ročníku. Oceňujeme krásné ilustrace a srozumitelný text. Žáci jsou z práce s knížečkami nadšení, čteme, vyprávíme podle obrázků, vymýšlíme možná pokračování a malujeme vlastní ilustrace. Moc se těšíme na další díly.

  117. Učím na malotřídní škole (1.+2. roč.). Měla jsem v plánu s prvňáčky přečíst dva příběhy. Děti to zaujalo natolik, že si přečetly všechny bez ohledu na obtížnost. Druháky mrzelo, že to loni neměli, takže se přidali k nám. Knížečky si vzali domů, chtějí číst. Děti i já se těšíme na další příběhy.

  118. Dnes jsem dala knížku z knihovničky Pepa a máma prvňákům bez přípravy, aby zkusili tiché čtení. Zajímalo mě, jestli někdo bude potřebovat pomoc se čtením obrázkových slov. Nikdo se nepřihlásil, proto jsme začali číst společně. Již na první straně v prvním řádku žáci četli „Pepa ruce mámu o palačinky“ . Cílem bylo, aby si žáci při čtení začali uvědomovat, jestli textu rozumí, jestli přečtené věty dávají smysl a to nejhlavnější bylo, aby se kdykoli na cokoli nebáli zeptat. S ostatními obrázkovými slovy již problém nebyl. Trochu jsme se ještě zdrželi na obrázku sněhové vločky, která se měla přečíst jako „chladit“. Celé čtení jsme zakončili kreslením obrázku do sešitu.

  119. Se zájmem jsem zhlédla autorské představení knihovničky. Myslím, že to bude velmi zdařilé rozšíření aktivit v rámci výuky Čj.
    Možná bych zkusila i nějakou dramatizaci po čtení – zkrátka, zažít v nějaké podobě to, o čem děti četly.

  120. Dobrý den,
    již několik let učím podle knih AMOS, kde se mi líbí provázanost Matýska i Oskara s Agátou. Prezentace Knihovničky ke Slabikáři je velice zajímavá. Hlavně mě zaujalo, jak se dá číst kniha hned po Živé abecedě, ale i po jednotlivých částech Slabikáře. Myslím, že i pomalejší čtenáři mají šanci si přečíst knihu. Další aktivity, jak je uvádíte v prezentaci, jsou skvělé. Moc děkuji a přeji další a další takto zajímavé příběhy.

  121. Dobrý den, učím již třetím rokem z učebnic NOVÉ ŠKOLY, jsem jimi nadšená nejen já, ale i mí žáčci a jejich rodiče. Nejvíce se mi líbí propojení mezi předměty, úžasné jsou učebnice online, které mne doslova zachránily v době covidu, když jsme museli s žáky 1. a pak i 2. třídy být na online výuce. Velmi oceňuji výuková videa a interaktivní cvičení, která děti velmi baví a aktivizují je, což vede k efektivnímu procvičování učiva.
    Dílny čtení u nás ve škole praktikujeme již dlouhou dobu, začínáme s nimi, ale až od 2. ročníku, kdy děti poznají všechna písmenka a mohou číst některou z knížek z naší školní knihovny. Proto se mi moc líbí všechny Vámi prezentované publikace, díky kterým mohou žáci začít pracovat ve čtenářské dílně již velmi brzy po tom, co se z nich stanou školáci.

  122. Učím již po několikáté první třídu. Vaše materiály se mi velice líbí. Knihy z knihovničky si ráda zakoupím, Děkuji za Vaše nápady a tvořivost.

  123. Děkuji za zajímavé doplnění výuky čtení. Vaše učebnice používám a dobře se mi s nimi učí a děti práce baví.

  124. Dobrý den, měla jsem možnost se svými žáky (1., 2. a 3. třída) číst z Knihovničky příběh „Vévoda Jan“. Knížka má pár stránek, každá z nich obsahuje obrázek a maximálně 2 věty. Díky tomu zažijí úspěch i slabší čtenáři. Knihovničku vřele doporučuji všem. Žáky práce velice bavila, těší se na další příběhy.
    Pro inspiraci uvádím naši práci s Knihovničkou:
    1. Skupina pracovala pouze s obrázky bez textu. Cílem bylo vymyslet příběh a jména postav.
    2. Následně si každý mohl přečíst příběh sám (někteří prvňáci ve spolupráci se staršími spolužáky).
    Příběh se téměř shodoval, jen jména byla jiná.
    3. Hlasité čtení.
    4. Vymýšlíme pokračování děje.
    5. Kreslení obrázků.

  125. Učím na malotřídní škole, kde mám spojený 1. a 2. ročník. Knížečky (zatím Vévoda Jan a Naše odpoledne) jsem četla s žáky 2. ročníku. Překvapil mě zájem a nadšení. Nečekala jsem, že by druháky knížka tolik nadchla, když tam je velmi málo textu. Se zájmem jsme si o dějích povídali. Sem tam bylo potřeba nějaké slovo vysvětlit. Kreslili jsme obrázky, na ilustracích už pracovali i žáci 1. ročníku. Žáci se na další díly těší.

Napsat komentář: Radka Kapolková Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *