Aktualita 25. 8. 2020: Stáhněte si prvních 35 stran Metodického průvodce Oskarova prvouka 2.
Nejnovější přírůstek do uceleného souboru vzdělávacích materiálů AMOS představuje prvouka Objevujeme a poznáváme s Oskarem.

S novinkou Objevujeme a poznáváme s Oskarem pro 1. ročník, který zahrnuje pracovní učebnici Oskarova prvouka 1 (s doložkou MŠMT), metodického průvodce a sadu pokusů, se učí ve školním roce 2019/2020 již více než 5 000 žáků.
Co vyučující oceňují na Objevujeme a poznáváme s Oskarem pro 1. ročník ?
„Rychlou samostatnost žáků při řešení úkolů, dle jednoduchých piktogramů si dokázali od druhého týdne číst sami zadání.“
„Opakování s myšlenkovými mapami jde samo. Každé dítě je schopné pohovořit.“
„Oceňuji, že každé cvičení v učebnici má svůj smysl a cíl.“
„Větší názornost. Obohacení výuky o pokusy.“
Objevujeme a poznáváme s Oskarem pro 1. ročník je vytvořeno zkušenými pedagogy a autory Alenou Bárou Doležalovou a Milošem Novotným a tvoří součást stávající ucelené řady od nakladatelství NOVÁ ŠKOLA, s.r.o.
Právě vyšel pracovní sešit pro 2. ročník. V roce 2021 bude vydán sešit pro 3. ročník.
Tyto nové pracovní sešity jsou určeny jako hlavní materiál do výuky, který je vhodné využívat se stávajícími učebnicemi Já a můj svět 2 a 3 (pracovní sešity budou obsahovat odkazy na odpovídající strany učebnice).
Objevujeme a poznáváme s Oskarem pro 1. ročník s šesti výhodami:
1. PIKTOGRAFICKÉ ZADÁNÍ: Pomocí piktogramů mohou žáci od 1. hodiny 1. ročníku samostatně číst zadání

2. MYŠLENKOVÉ MAPY: Systematicky využívá myšlenkové mapy jak k navození témat a inspiraci vyjadřování žáků, tak k opakování.

3. APLIKACE ČTENÍ: Průběžně využívá nabývané čtenářské dovednosti. V prvouce jsou zařazeny pouze texty, které žáci umí přečíst, to žákům umožňuje jak procvičit samotné čtení, tak nabývat nové dovednosti a poznatky z prvouky.

4. POUŽÍVÁNÍ SAMOLEPEK: Přílohou učebnice je sada samolepek, které žáci využívají ve vybraných cvičeních a pro lepší orientaci v probírané látce (nahrazuje vystřihování a lepení lepidlem).

je na správné místo na obrázku.
5. POKUSY: K učebnici je vytvořena sada pokusů v úrovni, která umožňuje samostatné provádění pokusů žáky. Pokusy napomáhají rozvíjet pozorovací dovednosti žáků, rozšiřují slovní zásobu a jsou přínosným zpestřením výuky.

6. MIUč+: K učebnici je vytvořena interaktivní verze, která přispívá k efektivnosti výukového procesu a poskytuje žákům jasnou vizuální oporu.

Stáhněte si ukázku prvních 24 stran učebnice a odpovídající strany metodických pokynů.
Objevujeme a poznáváme s Oskarem pro 2. ročník s osmi výhodami:
1. SROZUMITELNÁ ZADÁNÍ: Piktografická zadání přecházejí nejprve do stručných textových zadání, která se následně rozvíjejí přiměřeně nabývaným čtenářským schopnostem žáků.
2. MYŠLENKOVÉ MAPY: S pomocí myšlenkové mapy si žáci na začátku každé kapitoly uvědomí, co již znají a co je čeká. Na konci kapitoly jim pak poslouží k zopakování a utřídění nabytých znalostí.

3. APLIKACE ČTENÍ S POROZUMĚNÍM: Žáci jsou vedeni k uplatňování a rozvíjení čtenářských dovedností – jsou zařazována jak žákům známá cvičení z 1. ročníku (např. otázky ANO/NE), tak pokročilejší cvičení, např. oprava Oskarových vyprávění.
4. POUŽÍVÁNÍ SAMOLEPEK: Zábavnou formou lepení samolepek se žáci učí přiřazovat vhodné obrázky k textu, orientovat se v tabulce nebo doplňovat jednoduchá schémata.

5. POKUSY: V rámci MIUč+ jsou k dispozici hned dvě sady pokusů: Oskarovy pokusy 1 (pro 1.–2. ročník) a Oskarovy pokusy 2 (pro 2.–3. ročník). Všech 20 pokusů je připraveno tak, aby je žáci mohli provádět samostatně.

6. MIUč+: Interaktivní verze obsahuje elektronické verze pracovního sešitu Oskarova prvouka 2 a učebnice Já a můj svět 2 a bohatý interaktivní obsah včetně fotografií, videí a sad pokusů.

7. VEDENÍ K ROZVOJI DOVEDNOSTÍ: Spolu s poznáváním probírané látky vedou pravidelně zařazovaná cvičení k rozvoji prostorové orientace žáků, nabývání argumentačních schopností, vnímání emocí, k praktickému využívání matematiky a získávání dalších klíčových dovedností.
8. FORMATIVNÍ HODNOCENÍ: Zařazení vzdělávacích tvrzení žákům napomáhá k formulování a zhodnocení vlastních schopností a dovedností, a tím k nastavení základů formativního hodnocení.

Seznam partnerů akcí bude zveřejněn na nns.cz/akce. Na objednávku připište i uvedený název akce.