Milí čtenáři,

s Knihovničkou ke Slabikáři AMOS můžete číst celé knížky už v průběhu 1. ročníku.

Můžete začít hned po dokončení Živé abecedy, a jak se budete ve Slabikáři Čteme a píšeme s Agátou nebo DUHOVÁ ŘADA postupně učit nová písmena, můžete postupovat k vyšším úrovním.

Aktualita 26. 4. 2023

Premiéra online představení DRUHÉ SADY Knihovničky ke Slabikáři:

Prohlédněte si také autorskou prezentaciprvní sadě:

Která písmena už dokážete přečíst?

Které díly již vyšly?

SADA 1

SADA 2

Využijete ilustrace z knížek?

Než se pustíte do čtení, můžete si nejprve o svých nápadech k příběhu povídat při prohlížení ilustrací. Nebo si ilustrace stáhnout, vytisknout a zkusit je seřadit, jak by asi mohly jít v příběhu za sebou.

Ilustrace jsou ke stažení zdarma pouze pro využití žáky a vyučujícími při práci s publikacemi Knihovnička ke Slabikáři.

SADA 1

SADA 2

Máte jiné nápady ke čtení Knihovničky?

Podělte se o ně prosím v komentářích na konci této stránky.

Nemáte ještě některý díl Knihovničky?

Můžete jej zakoupit u nás nebo vašich distributorů učebnic. Doporučujeme:

Zvýhodněnou sadu 2 obsahující 4 nově vydané díly

(nákupem sady ušetříte 47 Kč).

Ještě v průběhu roku 2023 se můžete těšit na nové díly Knihovničky, jejich aktuální přehled najdete vždy na této stránce.

64 komentář

  1. Knihy čteme společně, promítáme pomocí vizualizéru na interaktivní tabuli, příběhy zastavujeme a děti dokončují děj dle svojí fantazie. Po dočtení převyprávíme a navazujeme vlastními zkušenostmi a prožitky, přepisujeme vybrané věty či podněty, doplňujeme kresbou. Knihy se dětem moc líbí a vítáme je jako skvělé oživení čtenářských hodin. Děkuji.

  2. Učím prvňáčky, ale z jiné řady Slabikáře. Na konci školního roku jsou tyto knížky vyhledávanou dobrovolnou četbou. Protože jsem je letos dostala až ke konci roku, mají je děti na individuální čtení. V příštím školním roce se těším na práci s Agátou a s knihovničkou od začátku roku se vším všudy. Je to krásně zpracované a věřím, že knížky zaujmou všechny děti a každé si v této nabídce najde tu svou oblíbenou.

  3. Děkuji za krásné knihovničky pro doplnění četby. Využívám je v hodinách s menším počtem žáků např. při doučování. Děti si je půjčují a samy z nich čtou i o přestávkách.

  4. Moc děkuji za zasláné knížky. Využili jsme je k procvičování čtení při doučování.

  5. Dobrý den,
    knížky jsem využila s druháky v hodině čtení, děti si vybraly knihu a samy si četly, jak knihu dočetly, mohly si vzít jinou a pokračovat. Četly cca 20 minut. Protože jsem neměla knihy pro každého, měla jsem k dispozici i jiné jednodušší knihy. Potom jsme si povídali o knihách, která se jim nejvíce líbila, co nového se dozvěděli a jak se jim četlo. Práce byla super a všem se aktivita líbila.

  6. Dobrý den,

    s dětmi (2. ročník) jsme pracovali s čtením o motýlech během hodiny prvouky na téma letní louka. Děti se velmi živě zapojily do diskuze a text doplňovaly. S dalšími díly budeme pracovat ve čtenářských dílnách, které připravuji na konci školního roku.
    Děkuji autorům.

  7. Minulý týden jsem si pro žáky tentokrát z 3. ročníku připravila čtenářskou dílničku s pracovním listem. Každý žák si mohl vybrat knížečku z 2 sady. Děti pracovaly samostatně a s nadšením. Po přečtení si každý přišel pro pracovní list (vlastní tvorba – 6 úkolů). Všichni zvládli bez problému. I když jsou to třeťáci, knížečky mají úspěch a jsou velmi oblíbené. Těšíme se na další. Oceňuji tento nápad.

  8. Učím na škole, kde mám spojený 1. , 2., 3. ročník. Žáci 1. ročníku zatím neznají všechna písmena. Proto využívám příběhy z Knihovničky pro zpestření výuky pro žáky 2. a 3. ročníku. Prvňáčci jen poslouchají, co čtou jejich starší spolužáci. Knížečky si všichni společně prohlížíme. Mají krásné ilustrace a srozumitelný text. Děti jsou nadšené. Ke čtení se rády vracejí. Vyprávíme podle obrázků, dramatizujeme, vymýšlíme nové příběhy k obrázkům. Vytvořili jsme si i vlastní ilustrace. Děkujeme. Těšíme se na další nové příběhy.

  9. Jelikož učím na malotřídce, kde mám spojený 1. a 2. ročník, tak knížečky využívám pro všechny žáky. U druhé řady knihovničky jsem mohla udělat čtenářské dílny pro kluky (Filip Hraje fotbal) a pro dívky (Čteme si o motýlech). Druháci si knihy přečetli a pak zkoušeli udělat svůj první samostatný referát o knize. Prezentace knih byla velmi zdařilá, musím říct, že chlapcům to šlo o něco lépe. Prvňáci zvládají čtení krásně, také se pokusili prezentovat knihy před ostatními. Máme přečtené všechny díly, první a druhá třída se krásně doplňuje. Knihovničku považuji za velký přínos a do hodin to vneslo jinou energii.

  10. S knížkami pracujeme v knihovně během čtenářských lekcí. Práci s nimi si pochvalujeme nejen my, ale i paní učitelky, které práci s nimi vidí. S knihami se skvěle pracuje. Vyzkoušeli jsme je s žáky se specifickými potřebami i s prvňáčky a druháčky. Pracovali jsme s příběhem, děti tvořily po vzoru knížek svůj vlastní plán „dovolené“ a „trávení odpoledne“. Skvělé je, že se mohou zapojit všichni, dle svých čtenářských schopností, každý tak může zažít úspěch. Na dalších lekcích pracujeme a knihovničku aktivně využíváme. Od nového školního roku budou tyto lekce perfektní pro čerstvé prvňáčky.
    Michaela Sehnalová, Knihovna Václava Čtvrtka v Jičíně

  11. Knihovnička ke Slabikáři měla v naší třídě veliký úspěch. Děti si knížečky okamžitě zamilovaly a dlouho si je půjčovaly i o přestávkách. Do třídy jsme další nezakoupili, ale nabídla jsem je rodičům jako tip na dárek pro děti. Ve výuce jsme si vyzkoušeli nakreslit také svůj příběh – děti napsaly jednoduchou větu a po vzoru knížeček slova, která nedokázaly napsat, jednoduše nakreslily. Jsem moc ráda, že jsou další knížečky, protože s postupnou znalostí dalších písmen bylo vidět, jak rády by se začetly do dalších.
    Podle AMOSe letos učíme poprvé a mohu všem sadu učebnic jedině doporučit. Skvělá interaktivní učebnice, spousta videí, které pomáhají nejen dětem, ale i rodičům, pokud jsou děti nemocné. Nejvíce oceňuji počáteční čtení pouze velkých písmen, protože děti se naučily krásně slabikovat a přechod na malá písmenka byl naprosto plynulý a přirozený. Stejně tak musím vyzdvihnout množství úkolů na upevnění čtení s porozuměním, které mnohým dětem činí potíže. Letošní prvňáčci čtou asi nejlépe ze všech, které jsem kdy učila. A vůbec jsem nezaznamenala problémy při práci s textem a jeho porozumění.

  12. Momentálně učím 2. třídu, knížečky jsem zatím využila při odpoledním doučování některých žáků (čtení, vyhledávání slov, přepis, kreslení obrázků, vymýšlení pokračování děje). Je úžasné, jak se dají knížečky využít a baví i ty, kteří by jinak tolik úspěšní nebyli.

  13. Ráda bych zde vyzdvihla tento materiál. Mohu hodnotit z pozice rodiče, kdy syn (1. třída) s nadšením samostatně a bez jakýchkoli potíží přečetl své první knihy, ale také z pozice učitelky prvňáčků. Žáky jsem rozdělila do dvojic, dostali nejdříve obrázky a předvídali, o čem budou číst a jak se bude odvíjet děj. Poté se střídali ve čtení po jedné stránce, kdy ten, který poslouchal, také kontroloval, zda mají správně seřazeny karty s dějovou posloupností. Po dočtení ještě spolužákům prezentovali svou knihu (každá dvojice měla jiný díl) a příští týden nás čeká ještě zapsání knížečky do čtenářského listu a zavedení čtenářského deníku, na které se všichni těšíme. Čtení první úrovně s mou dopomocí zvládl i žák se speciálními vzdělávacími potřebami, který si velmi obtížně hledá cestu k písmenkům a všemu s nimi spojenému. Tento materiál umožnil i jemu přečíst během vyučovací hodiny celou knížečku a zažít radost z dokončené práce. Moc děkuji za sebe i své malé čtenáře a budeme se těšit na další díly.

  14. Dobrý den
    Knihovničku využívám u žáků 1. ročníku s podpůrným opatřením, kteří docházejí na předmět speciálně pedagogické péče. Pracuji pravidelně, s každým žákem individuálně, 1x týdně. Zatím jsme u druhého dílu a práce s Knihovničkou žáky moc baví. S pomocí obrázků rozvíjíme slovní zásobu, fantazii, posilujeme pozornost, zrakové i sluchové vnímání. Knihovnička dětem pomáhá ke zdokonalování se ve čtení i v reprodukci. Děkuji za poskytnutí publikací pěti dílů kompletu Knihovnička.

  15. Máme za sebou čtenářskou dílnu s první knížkou z této řady. Byla to knížečka PEPA A MÁMA. Zvolila jsem podobný postup jako další kolegyně. Nejprve jsme si prohlédli obrázky. Ty jsem předtím vytiskla a zalaminovala. Povídali jsme si o nich a pokusili se vytvořit nějakou posloupnost. Podle ní jsme společně tvořili příběh, který měl několik variant. Následně se děti rozdělily do tří skupin, každá dostala jednu knížku a společně si příběh četly, ve čtení se střídaly. Poté jsme přečtený příběh porovnali s tím předpokládaným. Vysvětlili jsme si slovníček obrázků, ale všechno děti poznaly správně. Dokonce s radostí hlásily, že objevily piktogramy z pracovních sešitů :). Hráli jsme pár scének z příběhu a na samotný závěr jsem poslala po kroužku velké písmeno M, které představovalo maminku a každé z dětí mělo za úkol dívat se na písmeno, představovat si pod ním svoji maminku a dokončit větu z poslední stránky příběhu MILÁ MÁMO…… Byl to pěkný závěr příběhu. Domluvili jsme se, že v brzké době ve školní kuchyňce společně uděláme palačinky. Určitě si brzy přečteme další díl, děti to moc bavilo.

  16. Máme za sebou první dva díly společné četby a jsem moc spokojená. Děti jsou nadšené, že přečetly už dvě knížky. Nejdříve skládaly obrázky a vymýšlely příběh. Pak jsme společně četli, následně vyprávěli a skládali znovu obrázkový příběh. Už teď se těšíme na třetí díl. Knížečky svým obsahem dávají možnosti různého využití (kuchtění, erby, výtvarka….).

  17. Dobrý den,
    děkuji za zaslání knížek. Zatím jsme pracovali jen s jednou. Ukázali jsme si obrázky, děti vyprávěly příběh podle své fantazie. Vymyslely svůj název. Pak jsme si knížku v kroužku přečetli. Na závěr jsme si do sešitu čtení zapsali název knížky, děti si doplnily obrázek a napsaly jednu větu o knížce. Práce s knížkou se dětem moc líbila.

  18. Knihy jsme využili ke skupinové práci. Nejprve jsme pracovali jen s obrázkovou osnovou. Vymýšleli jsme různé verze příběhu (zatím s prvními dvěma díly – Pepa a máma, Vévoda Jan), každé skupině se povedl trošku jiný příběh. Potom jsem si společně přečetli tištěnou verzi příběhu. Byla to zajímavá práce, děti to bavilo a už se těší na další díly. Určitě je to další vhodný materiál, který slouží ke zdokonalování čtenářských dovedností a  rozvoji slovní zásoby. Můžu všem jen doporučit.

  19. Každou knížku máme jen jednu, tak je čteme na koberci v kroužku. Už v první třídě využíváme metodu kritického myšlení – čtení s předvídáním. Vysvětlíme si piktogramy v úvodu knížky, děti si prohlédnou první obrázek a jedno pak přečte text pod obrázkem. Předvídají, jak bude příběh pokračovat, a střídají se ve čtení. Pro prvňáčky skvělá a časově vhodná aktivita, baví to děti i mě 🙂

  20. Učím na speciální škole. Knihu Pepa a Máma jsem nabídla druhákovi, který má velkou nechuť ke čtení. Povídali jsme si o ději, některá slova jsem musela dovysvětlit. Byla jsem velmi překvapena jeho nadšením, když jsme ji spolu poprvé přečetli. Dokonce se mě zeptal, zda si může číst sám. Určitě budeme pokračovat se čtením dalších knih. Máme z nich obrovskou radost.

  21. Knihy jsou hezky barevné, mají vhodné písmo. Pěkně je lze rozdělit dětem podle jejich úrovně. Jsou krátké, takže je možné je využít pro začínající čtenáře. Dobře se na nich rozvíjí další aktivity.

  22. Knihy jsme využili při čtení ve dvojicích. Dětem se moc líbí a čtení je baví. Slabší čtenáři zvládli přečíst první dva díly, ti šikovnější všechny díly.

  23. Knihy jsme využili pro samostatné čtení. Děti příběhy moc bavily obrázky jsou přehledné a jednoduché. Postupně si děti pročetly všechny knihy. Knížky jsou to výbornou motivací k dalšímu čtení. U žáků s vývojovou poruchou učení a LMP knihy používáme i v hodinách, moc se mi osvědčily. Děkujeme.

  24. Knihy jsme využili pro samostatné čtení dětí – každý si našel svoji úroveň. Děti to moc bavilo a jsou jim nabízeny kdykoli.

  25. Knížky jsem využila pro zpestření čtení. Děti se věnovaly četbě ve dvojicích, a pak jsme diskutovali o příběhu všichni společně. Určitě využijeme i další díly. Děkuji.

  26. Jsem asistentkou pedagoga ve speciální třídě, kde se vzdělávají žáci s mentálním postižením. Někdy suplují na základní škole, kde se vzdělávají žáci s vývojovou poruchou učení a LMP.
    Vaše učebnice používám a dobře se s nimi učí.

  27. Dobrý den,
    knihovnička ke slabikáři je báječná a u prvňáčků má velkou oblibu. Zatím jsme zvládli Pepu, Vévodu a nyní i Pana Lesáka a Davida. Ke knížkám jsem si stáhla a zalaminovala pro práci ve dvojici karty s obrázkovým příběhem. Karty nejprve zkouší žáci skládat podle vlastní fantazie, přemýšlí, jak asi mohl příběh vypadat. Pak jim knihu přečtu, oni si seskládají správně obrázky, vypráví příběh svými slovy, odpovídají na otázky pro ověření porozumění textu, vymýšlí pokračování příběhu, kreslí svoje ilustrace ke knize. Nakonec čtou knížku sami. Vévodu a Pana Lesáka jsme si i zahráli jako divadlo. Knížky jsou opravdu úspěšné a oblíbené, pro prvňáčky je to první knížka, kterou zvládnou sami přečíst.

  28. Zatím jsem využila první dva díly. Vytvořila jsem pro prvňáčky dílnu čtení, která trvala dvě hodinky. Při dílně jsem využila jeden díl. Používala jsem ilustrace, které děti různě seřazovaly, doplňovaly apod. Asi za měsíc jsem zopakovala podobnou dílničku s druhým dílem. Děti vše moc bavilo. Na základě Knihovničky si mohu skvěle připravit podobné hodiny. Díky za ně.

  29. Knihovnička umožnila dočíst „knihu“ i slabším čtenářům a udělala jim velikou radost. Děkuji

  30. Hezký den,
    knihovničky využívám k procvičování čtení v menších skupinách např.při doučování. Moc děkuji.:-)

  31. Vaše knížky, jsou bezvadné. Dětem ve třídě se moc líbí. Využili jsme je na čtenářskou dílnu. Mají možnost si je půjčovat individuálně o přestávce. Měla jsem možnost pracovat v USA v 1. třídě, kde děti vůbec neměli slabikáře, ale právě se učily číst z podobných malých knížeček, které si i nosily domů. Vybíraly si podle zájmu a podle čtenářské úrovně. Moc se mi to i mojí dceři líbilo. Bylo vidět jak děti čtení baví a mají skvělý pocit z toho, kolik celých knížek zvládnou přečíst. A to si myslím je to nejdůležitější. Určitě bych byly pro, abyste pokračovali a to klidně i do dalších ročníků.

  32. Děkuji moc za doručené knížky. U dětí vzbudily velký zájem o čtení, chodí si je půjčovat i na přestávku. I slabší čtenáři se snaží „přelouskat“ všechny díly, přestože ještě nemáme probraná všechna písmena. Je to pro všechny obrovská motivace. Moc děkuji.

  33. Vyzkoušeli jsme zatím Pepa a máma – nejprve jsme si povídali nad obrázky, potom společná četba. Dětem se publikace velmi líbí a postupně ji přečetl i každý ve třídě samostatně. Chystáme se na druhý díl a moc se těšíme. Velice děkuji za celou řadu a knihovnička je jako třešnička na dortu:-).

  34. Pracuji jako speciální pedagog a knížky jsem využila při individuální práci s dětmi – čtení, popis obrázku, výslovnost, posloupnost děje, barvy, PLO,…Děti práce bavila.

  35. Dobrý den,
    knihovnička se mi moc líbí a s dětmi z 1. ročníku jsme knížky už přečetli. Myslím, že šikovní žáci by zvládli také obtížnější knížky. Někteří již čtou vlastní knihy (a to nejen z edice „Moje první čtení“). Nadchlo mě, že děti mohou číst už od samého počátku příběhy, které dávají smysl. Moc děkuji za pěkné publikace.

  36. Učím podle knih AMOS aktuálně ve třetím ročníku. Knížečky jsem dala dceři, která je v první třídě na jiné škola a moc se jí líbí. Byla nadšená, že přečetla sama celou knížku.

  37. Knihovnička je ÚŽASNÁ. V našem čtenářském koutku jsou dílka stále v rukou nějakého dítěte. Dokonce si začaly sami dělat „pořadník“ na jednotlivé knihy. Děti se dokonce rozhodly sami napsat svou knihu a sami si ji i ilustrovat.

  38. Knihovničku – knížky mám ve třídě. Děti si je samostatně berou, čtou, povídají si o nich. Moc se jim líbí, už po nich sáhli i slabší čtenáři. Děkuji za ně, Vaše tvorba má smysl a dětem se líbí.

  39. Dobrý den, moc děkuji za zaslané knížky. Četli jsme s prvňáčky společně na interaktivní tabuli přes vizualizér, vymýšleli pokračování příběhu a přepisovali vybrané části textu. Práce děti bavila, přivítala bych i větší obsah, měli jsme brzy přečteno. Knížky jsou pro prvňáčky srozumitelné, líbily se ilustrace. Děkuji.

  40. Knihovnička je vhodná i pro slabší čtenáře, zaujme svými ilustracemi i obsahem. Dá se s ní pracovat mnoha různými způsoby. Skvělý doplněk do hodin čtení pro začínající čtenáře.

  41. Publikace zvýšily zájem o čtení právě pro možnost přečíst knížku až do konce. Přečetli jsme 3, pracujeme i s kartami. Dalším přínosem je jiný a úspěšný prostor ke zdárné komunikaci i rozšiřování slovní zásoby.

  42. Knihovničku využívám hlavně během Národního plánu doučování, kde mám menší počet žáčků a hlavně žáků cizinců. Práce s knihovničkou je opravdu pestrá, jak na naučení nové slovní zásoby, tak i na procvičení čtení. Děti baví hlavně domýšlení příběhů nebo jejich pokračování. Příští rok určitě využiju i s menšími žáčky.

  43. Výborný materiál pro zpestření hodiny čtení. Využila jsem s prvňáčky. Příběhy se moc líbily a už se těšíme na další.
    Za knihovničku autorům i nakladatelství moc děkuji.

  44. Dobrý den, knížečky jsem využila hlavně jako zpestření hodiny pedagogické intervence, kde s dětmi mimo jiné procvičujeme i čtení. Jsou opravdu povedené.

  45. Dobrý den, učím na speciální škole a máme za sebou 1. díl knihovničky ve 2. ročníku. Budeme číst každý díl několikrát, protože dětem se knížečka líbí a rády se k ní vracejí. Druhý díl již vlastně také můžeme začít, protože neprobrané dvojhlásky se tam vyskytují jen dvě. Třetí díl si necháme pravděpodobně na 3. ročník, zde se již sem tam vyskytují shluky souhlásek, které probíráme právě ve 3. ročníku, ale uvidíme. Dětem se velmi líbí ilustrace a dokáží podle obrázku děj zopakovat.

    1. Učím na ZŠS a zatím jsme si společně přečetli 1. knížečku. Dětem se velmi líbila. Kombinace jednoduchých slov a obrázků je pro moje žáčky ideální.

  46. Uvádím komentář jakožto speciální pedagožka v Pedagogicko-psychologické poradně.
    Prozatím mám pouze dobrou zkušenost s knížkami, které využívám například při demonstraci nácviku čtení. Děti se v textu pohybují pohodlně, jsou motivované a sami chtějí knížku dočíst až do konce.

  47. S knihovničkou jsme začali pracovat v 1.pololetí 2. třídy. Jsme speciální škola a v této době děti znaly dobře jen polovinu písmen. Krátké texty a hezké ilustrace jim vyprávěný příběh snadno přiblížily. Byla jsem překvapena, že jim čtení, i přes neznalost všech písmen, nedělalo žádné potíže. Po přečtení děti vyprávěly podle obrázků, kreslily i vlastní ilustrace k jednotlivým knížkám.

  48. Dobrý den, využívám příběhy z Knihovničky pro zpestření výuky pro žáky 3. ročníku. Knížky mají krásné ilustrace
    a srozumitelný text. Děti jsou nadšené, ke čtení se rády vracejí. Dané příběhy nejen čteme, ale i vyprávíme podle obrázků, dramatizujeme, vymýšlíme nové příběhy k obrázkům. Vytvořili jsme si i vlastní ilustrace. Žáci se už těší na další díly.

  49. Dobrý den, využíváme knížečky pro zpestření výuky na speciální škole ve 2.-4. ročníku. Oceňujeme krásné ilustrace a srozumitelný text. Žáci jsou z práce s knížečkami nadšení, čteme, vyprávíme podle obrázků, vymýšlíme možná pokračování a malujeme vlastní ilustrace. Moc se těšíme na další díly.

  50. Učím na malotřídní škole (1.+2. roč.). Měla jsem v plánu s prvňáčky přečíst dva příběhy. Děti to zaujalo natolik, že si přečetly všechny bez ohledu na obtížnost. Druháky mrzelo, že to loni neměli, takže se přidali k nám. Knížečky si vzali domů, chtějí číst. Děti i já se těšíme na další příběhy.

  51. Dnes jsem dala knížku z knihovničky Pepa a máma prvňákům bez přípravy, aby zkusili tiché čtení. Zajímalo mě, jestli někdo bude potřebovat pomoc se čtením obrázkových slov. Nikdo se nepřihlásil, proto jsme začali číst společně. Již na první straně v prvním řádku žáci četli „Pepa ruce mámu o palačinky“ . Cílem bylo, aby si žáci při čtení začali uvědomovat, jestli textu rozumí, jestli přečtené věty dávají smysl a to nejhlavnější bylo, aby se kdykoli na cokoli nebáli zeptat. S ostatními obrázkovými slovy již problém nebyl. Trochu jsme se ještě zdrželi na obrázku sněhové vločky, která se měla přečíst jako „chladit“. Celé čtení jsme zakončili kreslením obrázku do sešitu.

  52. Se zájmem jsem zhlédla autorské představení knihovničky. Myslím, že to bude velmi zdařilé rozšíření aktivit v rámci výuky Čj.
    Možná bych zkusila i nějakou dramatizaci po čtení – zkrátka, zažít v nějaké podobě to, o čem děti četly.

  53. Dobrý den,
    již několik let učím podle knih AMOS, kde se mi líbí provázanost Matýska i Oskara s Agátou. Prezentace Knihovničky ke Slabikáři je velice zajímavá. Hlavně mě zaujalo, jak se dá číst kniha hned po Živé abecedě, ale i po jednotlivých částech Slabikáře. Myslím, že i pomalejší čtenáři mají šanci si přečíst knihu. Další aktivity, jak je uvádíte v prezentaci, jsou skvělé. Moc děkuji a přeji další a další takto zajímavé příběhy.

  54. Dobrý den, učím již třetím rokem z učebnic NOVÉ ŠKOLY, jsem jimi nadšená nejen já, ale i mí žáčci a jejich rodiče. Nejvíce se mi líbí propojení mezi předměty, úžasné jsou učebnice online, které mne doslova zachránily v době covidu, když jsme museli s žáky 1. a pak i 2. třídy být na online výuce. Velmi oceňuji výuková videa a interaktivní cvičení, která děti velmi baví a aktivizují je, což vede k efektivnímu procvičování učiva.
    Dílny čtení u nás ve škole praktikujeme již dlouhou dobu, začínáme s nimi, ale až od 2. ročníku, kdy děti poznají všechna písmenka a mohou číst některou z knížek z naší školní knihovny. Proto se mi moc líbí všechny Vámi prezentované publikace, díky kterým mohou žáci začít pracovat ve čtenářské dílně již velmi brzy po tom, co se z nich stanou školáci.

  55. Učím již po několikáté první třídu. Vaše materiály se mi velice líbí. Knihy z knihovničky si ráda zakoupím, Děkuji za Vaše nápady a tvořivost.

  56. Děkuji za zajímavé doplnění výuky čtení. Vaše učebnice používám a dobře se mi s nimi učí a děti práce baví.

  57. Dobrý den, měla jsem možnost se svými žáky (1., 2. a 3. třída) číst z Knihovničky příběh „Vévoda Jan“. Knížka má pár stránek, každá z nich obsahuje obrázek a maximálně 2 věty. Díky tomu zažijí úspěch i slabší čtenáři. Knihovničku vřele doporučuji všem. Žáky práce velice bavila, těší se na další příběhy.
    Pro inspiraci uvádím naši práci s Knihovničkou:
    1. Skupina pracovala pouze s obrázky bez textu. Cílem bylo vymyslet příběh a jména postav.
    2. Následně si každý mohl přečíst příběh sám (někteří prvňáci ve spolupráci se staršími spolužáky).
    Příběh se téměř shodoval, jen jména byla jiná.
    3. Hlasité čtení.
    4. Vymýšlíme pokračování děje.
    5. Kreslení obrázků.

  58. Učím na malotřídní škole, kde mám spojený 1. a 2. ročník. Knížečky (zatím Vévoda Jan a Naše odpoledne) jsem četla s žáky 2. ročníku. Překvapil mě zájem a nadšení. Nečekala jsem, že by druháky knížka tolik nadchla, když tam je velmi málo textu. Se zájmem jsme si o dějích povídali. Sem tam bylo potřeba nějaké slovo vysvětlit. Kreslili jsme obrázky, na ilustracích už pracovali i žáci 1. ročníku. Žáci se na další díly těší.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *