Zpět na úvodní stránku, nebo zpět ke 2. části semináře.

Video s 3. částí semináře můžete sledovat zde:

Doporučení: Kvalitu videa je možné změnit přes ozubené kolečko v pravé části spodního panelu videa. Video je také možné přepnout na celou obrazovku kliknutím na ikonu v pravém dolním rohu videa.

Ponechali jsme k dispozici vybrané komentáře účastníků semináře.

Pokračovat na 4. část semináře

50 komentář

  1. Děkuji za Matýskovu matematiku. Moc mě nadchlo dopočítadlo a také videa s postupem rýsování. Ta propojenost všeho se vším mě už po Agátě nepřekvapuje. Miluju propracované systémy.:)

  2. Je to paráda – sledovat něco, co má hlavu a patu, je to logické a navazující… Radost učit! Děkuji.

  3. Dobrý den,
    děkuji za velice inspirující a podnětné semináře, propracované učebnice. Těším se, že využiji od září v 1. ročníku.
    S pozdravem Jana Šmídová

  4. Dobrý den,
    děkuji za možnost vidět seminář v rozmezí více dní, v současné době rotační výuky není příliš času na souvislé sledování webinářů a seminářů (i několika v jednom dni). Vyhovuje mi, že mohu video vrátit a podívat se na některé části znovu.
    Matýskova matematika mě nadchla, navazující díly napříč prvním stupněm ZŠ jsou výborně rozpracované.
    Uvažujeme o  objednávce do školy na příští rok.
    Děkuji za trpělivý a perfektní výklad k semináři.
    Radka Hostašová

  5. Dobrý den pane Novotný,
    Vždy mi při mé práci chyběla opora v učebních materiálech, které by měly nějaký systém, jasnou koncepci, vedoucí k cíli. Děkuji velmi, za nabídku a představení materiálů, z nichž je systematičnost zcela evidentní a jasná. Vede k jasnému cíli, jako zřetelná vše propojující nit, o kterou se mohou opřít pedagogové i žáci. Děkuji za učebnice, které mají zcela prokazatelně právo na to, učebnicemi býti nazývány, protože něco učí, vysvětlují, postupně a po jasných metodických krocích vedou k cíli. Nejsou jen směsí obrázků, čísel a písmen, v nelogické shluku, snad ve smyslu hesla:čím barevnější, tím víc se to dětem bude líbit, jako mnohé ostatní. Děkuji také za Vaše slova o hře „Početní král“ neboť už jsem si začínala myslet, že ten nepříjemný pocit, který mi z doby mého dětství na tuto hru přetrvává dodnes a proto ji nikdy nezařazuji, budu snad muset přehodnotit. Děkuji také za to, že jste ve svých materiálech pamatoval na všechny ročníky prvního stupně nejen na 1. a 2. třídu. Vaše výuková videa jsem objevila náhodou, právě, když jsem hledala, jak předat dětem výklad nikoliv úkoly! A říkala jsem si, když jsem je poslouchala, že tomu snad ani nemohu uvěřit!! On se taky našel někdo, kdo dětem natočil video, kde něco smysluplně, jasně a pomalu vysvětluje, kde hovoří přirozeným hlasem, v klidném tempu v němž jsou i pauzy na nádechy a výdechy v normálních českých větách přirozených našemu sluchu, mysli a  vnímání. Videa, kde nejsou hloupé prostřihy, střeštěná hlasitá hudba, neběží pod ním titulky a čtyřikrát je ne přeruší reklama. Použila jsem je mnohokrát. Proto jsem se také přihlásila na tento seminář. Takže ještě jednou velmi děkuji, za Vaši ucelenou systematickou a smysluplnou práci. S přáním pevného zdraví Tereza Poláchová

  6. Dobrý den,
    věty – „Každý žák má právo na čas,“ nám říkával náš pan řídící, který je už bohužel v důchodu. A často přidával větu, kterou jsem od vás už také slyšela – „Po žákovi můžete chtít jenom to, co jste mu prokazatelně předali.“ Jsem moc ráda, že tato moudra šíříte dál světem! Matýsek výborný, řekla bych, že trochu vybočuje svou návazností a systematičností, vše tam má svůj smysl a vede k nějakému cíli, což u jiných matematik trochu postrádám. Chvíli mi trvalo než jsem pochopila princip, ale nyní bych už neměnila, je prostě perfektní!! Bohužel až pro pátou třídu jsem objednávala doplňkový materiál Procvičujeme převody, protože unikl mé pozornosti, ale vřele doporučuji. Převody dělají dětem problémy, ale tato brožurka jim to dost ulehčila.
    Pane Novotný moc děkuji za vaši práci a přínos, je skvělé co děláte. Máte spousty skvělých nápadů a je vidět, že vycházíte z praxe. Jen tak dál . Co máte ještě v plánu? Připravujete ještě další věci? Byla bych nerada, aby mi zase něco uniklo! I.H.

  7. Dobré odpoledne,
    již jsem se v naší škole nadšeně podělila o zážitky spojené s prvními dvěma semináři. Příprava na čtení s porozuměním v postupných krocích je ve Vašich učebnicích úžasná a je to to, co mi v těch našich učebnicích poněkud chybí. Plno materiálů a pracovních listů jsem si na čtení s porozuměním samozřejmě vyráběla a tvořila sama, ale již se těším, až začnu využívat ty nádherně propracované od Vás. Také výuková videa ke geometrii jsou skvělá a z magnetického dopočítadla doprovázeného interaktivní výukou jsem prostě nadšená.

  8. Dobrý den, děkuji za další příjemný seminář, opět vše velmi dobře propracované a nám Vámi skvěle vysvětlené.
    V naší škole se podařilo, že s Matýskem již pracují kolegyně v 1. a 2. ročníku a nesmírně si jej pochvalují. O to více právě v dnešní době, právě pro možnost využití výukových videí, které jsou úžasná, srozumitelná, nápomocná, pro všechny – žáky, učitele i rodiče.
    Některé doplňkové materiály již znám a s dalšími se postupně seznámím, 🙂

  9. „Každý žák má právo to pochopit někdy jindy.” … tesat do kamene! Moc děkuji za další inspiraci, jsem opravdu ráda, že máme to štěstí a máme ve škole vaše online učebnice k použití. Příští rok mne čekají prvňáčci a já už se moc těším, že budu čerpat z vašich nápadů, inspirací a materiálů.

  10. Dobrý den,
    děkuji za další seminář. Matýskovu matematiku využíváme a výuková videa jsou skvělá, stejně jako magnetická počitadla. Děti práce s těmito pomůckami velmi baví a pokud děti něco baví, je to první krůček k úspěchu. Děkuji.

  11. Dobrý den,

    děkuji za další díl, Je to pro mne, jako začínajícího pedagoga, velice přínosná zkušenost. Iva Novotná

  12. Děkuji za další díl….oba díly předcházející – tedy český jazyk byly pro mě tak přínosné, že jsem se rozhodla pustit se od nového školního roku pracovat podle Agáty v první třídě….po dlouhé době jinak…ale je to výzva a už se na ni těším. věřím, že i matematika bude takto poučná a zábavná…..

  13. Také se přidávám k zástupům, kterým se učebnice a vaše zpracování videí moc líbí. Od září budu mít první třídu a celou sadu:-). Žaneta

  14. Děkuji za kvalitní přiblížení Matýskové matematiky. Chtěla bych zároveň sdělit, že jsem v době distančního vzdělávání vaše mnohá videa využila pro výklad učiva. Mockrát díky.

  15. Opět musím poděkovat za další úžasný díl semináře a za dokonalé podrobné seznámení s Matýskovou matematikou. Sama vaše videa nyní při distanční výuce využívám, přestože nemáme Matýskovu matematiku. Lze je aplikovat k vysvětlení jakéhokoli učiva, které se děti učí podle jakékoli učebnice. zejména videa geometrie jsou nepostradatelná a velmi nám pomáhají. Již nyní jsme přesvědčena, že jakmile budu učit opět prvňáčky, prosadím si vaše učebnice AMOS. Ještě jednou opravdu upřímné DĚKUJI.

  16. Dobrý den,

    moc děkuji za třetí část. Učebnice jsou úžasně propracované. Těším se na další části.

  17. Dobrý den,
    Matýskova matematika je perfektně propracovaná a v současné době videa pomáhají mně i žákům .
    Děkuji za dnešní výklad – získala jsem spoustu nových informací.
    Těším se na další díl.

  18. Dobrý den, ačkoliv mám necelých 10let do důchodu, opět jsem se naučila nové věci. Opět jste mě probudil a donutil mne říci: AHA. Děkuji moc.

  19. “Každý žák má právo to pochopit někdy jindy.” – Moc vám za tuto větu děkuji, pane Novotný. Citovaná věta by podle mého názoru měla být tím prvním, co by všichni mladí studenti pedagogiky měli uslyšet na vysoké škole při svém nástupu ke studiu učitelského oboru, protože by to v budoucnu opravdu hodně dětem ušetřilo spoustu problémů ve škole, kdyby se jí řídili skutečně všichni mladí kantoři při své práci. Protože bohužel právě mladí učitelé jsou někdy hodně zaměření na dosažení výsledků v určitém čase u všech dětí stejně. Samozřejmě naštěstí existují i takoví mladí učitelé, kteří do svého učení přinášejí pohodu a klid, protože po dětech chtějí „pouze“ to, aby se zlepšovaly, ale každé svým tempem. A samozřejmě by se touto větou měli řídit nejenom ti budoucí, ale všichni učitelé, kteří svou výukou formují naše budoucí generace. Nešťastný žák, kterého jsme svými nároky na výkon vlastně naučili školu nenávidět, se bude vše učit s odporem a naše snahy o to, abychom ho něco naučili, bude bohužel spíš bojkotovat. Přejme všem dětem, aby do školy chodily s radostí, protože budou vědět, že je nikdo nebude hodnotit podle toho, jak moc a rychle učivo zvládnou v porovnání s ostatními, ale podle toho, jak se budou postupně samy zlepšovat pod naším zkušeným vedením.

  20. Dobrý den,
    líbí se mi propracovanost Matýskovy matematiky. Tento rok mám prvňáčky a Matýskova matematika je každodenním společníkem. Byla jsem nadšena už od samého začátku propracovaností, názorností, vedení k práci se zadáním a vyhledáváním informací. Finanční gramotnost a propracovaná geometrie…prostě není co dodat. I na konci roku nás práce nenudí -skladba cvičení je velmi pestrá, ale zároveň i promyšlená(ne nahodilá). Vaše výuková videa jsou v této době naprosto úžasná!
    Abych pravdu řekla, tak tato doba, kdy jsem se zaměřila více na podpůrné materiály k výkladu nového učiva, mne zavedla až na váš seminář. Výuka online – systematicky jsem shlédla většinu videí, kde jsem rodičům psala i čas,na který mají video nastavit a  co tam naleznou. Videa mi dala jasnou představu o kvalitě slabikáře „čteme s Agátou“. Věděla jsem, že s ním bych byla spokojenější. Byla jsem nadšená způsobem nácviku písmen a čtení, postupně i čtení s porozuměním. Jen to psaní mě mátlo. Byla jsem moc zvědavá na metodu tří startů a vysvětlení proč to vypadá jako genetická metoda a přitom tomu tak není…a důvody, proč je písanka postavena tak jak je.
    Nadšení po shlédnutí již třetí části nepolevilo-ba naopak. Množství interaktivní podpory a doplňkových materiálů je neskutečný. Ještě jsem moc zvědavá na prvouku s Oskarem – líbily se mi pokusy a mé děti je také fotily a posílaly mi je.
    Moc děkuji za skvělý seminář, od kterého se nemohu odtrhnout. Těším se na další část. Martina S.

  21. Dobrý večer,
    i dnešní díl byl opravdu velmi inspirativní. Děkuji za něj. Magnetické dopočítadlo vypadá opravdu úžasně, už se těším, až ho vyzkoušíme. 5 principů tesat do kamene. Děkuji ještě jednou. A pod Váš výrok : „Každý žák má nárok pochopit to někdy jindy.“ se podepisuji. Mluvíte mi z duše.

  22. Zdravím do České republiky. I když se v Českých školách bez hranic matematika samostatně nevyučuje, tak ji velmi ráda, neboť si to děti vyžadují, a hlavně, protože nás matematika obklopuje, kam se jen podíváme, s výukou českého jazyka propojuji: až jsou to jen matematické výrazy, slovní úlohy či prostorová a časová orientace. Až budu mít cestu do ČR, tak si tento materiál jistě obstarám. Z dnešního semináře jsem si odnesla hlavně těch 5 principů MATÝSKOVY MATEMATIKY: učit po přiměřených návazných didaktických krocích, spojovat učivo od souvislosti s praktickým životem, využívat širokou nabídku forem a metod práce, aplikovat čtení s porozuměním, podporovat rozvoj vzdělávacího sebevědomí. V životě jsem četla několik studií, prací, knih, ale tyto principy jsou nadevše. Děkuji.

  23. Dobrý den,
    letos jsem měla možnost učit prvňáčky podle Matýskovy matematiky. Dopočítadlo bylo super na porovnávání, rozklady i dopočítávání. Stejně tak jsme využili celou řadu interaktivních cvičení, které si žáčci oblíbili. Velmi pěkně je zpracovaná finanční gramotnost – nakupování, placení mincemi. Používám také na prověřování znalostí pracovní listy. Jsem velmi vděčná za tento výukový program.

  24. Děkuji za nové informace. S Matýskem pracujeme od prvního vydání pro 1. třídu. Jsme malotřídka, používáme ho ve všech třídách. Dnes jsem se přesto dozvěděla spoustu nového, co budu moci využít v další práci. Zároveň jsem vděčná za přístup na učebnice v počítači. V dnešní situaci mi tak hodně pomáháte a dětem se tento způsob líbí. Hezký den, těším se na zítra ☺

  25. Hezký den,
    díky za další díl oživovacího semináře, tentokrát hlavně na matematické téma. Ze zkušeností s Matýskem vím, že jsme neměli nikdy problém stihnout dokončit učivo do konce školního roku. Jelikož jsou děti zvyklé pracovat s Matýskem od první třídy, tak není téměř problém v této „coro době“ pokračovat i v novém učivu. Zvládli jsme i geometrii (rýsování kružnic, konstrukci trojúhelníku), kterou děti díky výukovým videím většinou dobře pochopily. Neznám u nás jinou řadu učebnic, kde by děti mohly takto samostatně pokračovat ve výuce bez svého učitele.
    Po tříleté zkušenosti s Matýskem můžu říct, že počítání děti baví, množství interaktivních cvičení bohatě zaměstná i „rychlíky“ a nebo je příjemným doplňkem doučování.

  26. Dobrý den,
    velmi pěkný seminář. Příští rok půjdu do 1. třídy, ráda bych učila podle ucelené řady AMOS. Vlastně jsem již rozhodnutá, i když nás čeká ještě jedna část. Moc se mi váš přístup líbí. Podle Matýska již vyučuji, takže učebnice , pracovní sešity a další pomůcky od 1. třídy dobře znám, zajímalo by mě jen, proč používáte v převodech( jednotky hmotnosti) místo dkg, dag ? Jinak místo skládací abecedy již dlouho používám malé kostičky s písmeny (M, L, P, S,J,… A, E……..), každé dítě má svoji sadu. Odpadá mi hledání, skládání, rovnání… písmenek, doufám, že i s touto řadou budu moci u kostiček zůstat, musím promyslet. Děkuji za odpověď a hezký den. Martina Vojíková

    1. Dobrý den,
      verzi „dkg“ v rámci Evropy používá pouze Česká republika, proto jsme se rozhodli pro sjednocení se soustavou SI a použití označení „dag“. V učebnicích nicméně zmiňujeme, že lze používat jak „dag“, tak i „dkg“.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  27. Dobrý den, moc děkuji za inspirující seminář. Mám dotaz – zda doporučená interaktivní cvičení jsou součástí objednávky učebnic, nebo se musí objednat tato učebnice zvlášť.
    Děkuji. Botlíková

  28. Dobrý den.
    Matematika je krásně zpracovaná, vše na sebe jasně navazuje. Líbí se mi množství pracovních listů a sešitů na procvičování učiva. Souhlasím s názorem, že v dnešní době dětem chybí hlavně výklad .Videa dětem i rodičům můžou pomoci s pochopením učiva. Moc to oběma stranám usnadní práci. Děkuji a  těším se na zítřek.

  29. Dobrý den opět děkuji za velmi hezký seminář, njové tipy a poznatky do výuky. Učím podle Matýska od 1. třídy a i rodiče velmi chválí využití výukových videí, pokud jsou např. děti nemocné a nejsou si jistí, jak daná cvičení správně vyřešit. 🙂

  30. Dobrý den, magnetické dopočítávadlo je výborné. Bezva je, jak je vše propojeno s interaktivní tabulí. Děkuji moc za výuková videa, už jsem je využila při geometrii, měla jsem pozitivní reakce od rodičů. Jinak na všechny otázky, které mi postupně naskakovaly, jste v průběhu prezentace odpověděl. Díky za skvěle připravený seminář.

  31. Dobrý den,
    chtěla jsem se zeptat, zda se dají používat materiály (učebnice a PS) bez interaktivní tabule či dataprojektoru. Bohužel tuto techniku ve třídě nemám a denně se s 1. třídou stěhovat do jiné učebny pro děti není nejvhodnější.
    Děkuji za odpověď. Šárka K.

    1. Dobrý den,
      ano, určitě, materiály AMOS byly ověřeny i ve škole, která nedisponovala interaktivní technikou.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  32. Děkuji, vizuální a systematické kroky s neustálým opakováním, to je to, co mi dává smysl. Naše děti v dětském domově mnohdy nemají základy, na kterých by mohly stavět. Proto i doučování je v naší práci potřebné. Jak pracovní listy, tak magnetické pravítko a navíc i videotrénink…dokáži si představit jak mi vše zjednoduší práci a dětem přinese to důležité, co potřebují – základy a zvýšení sebevědomí.

  33. Dobrý den, děkuji Vám za všechny odvysílané semináře, byly pro mě i mé kolegyně velmi přínosné a to navíc v době, kdy se rozhodujeme, které učebnice a sešity budeme objednávat pro jednotlivé ročníky na příští rok. Chtěla bych se zeptat, zda spatřujete nějaký problém, pokud jsme se v 1. ročníku nebo i jiných ročnících neučili podle Matýskovy Matematiky (např.  1. ročník – SPN) na ni přejít ? Zároveň bych se chtěla zeptat ještě k ČJ, zda nechystáte nové učební materiály stejné jako v 1. ročníku Čtení a psaní s Agátou nebo alespoň v podobné koncepci pro další, tedy 2. – 5. ročník ? Děkuji Vám za odpověď.

    1. Dobrý den,
      problém v tom nevidím, doprovázel jsem různé školy, které na MM přecházely z různých matematik.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

      Dobrý den,
      pro Český jazyk ve 2. ročníku jsme se rozhodli ponechat stávající učebnici a vydat nové barevné pracovní sešity, které více navazují na vzdělávací strategie souboru AMOS. Pro následující ročníky se již přikláníme k tomu, že grafická podoba by měla být mezi předměty více variabilní. V Českém jazyce spíše půjdeme cestou vydávání doplňkových materiálů jako je Jsem čtenář 1, podle odezvy na nové pracovní sešity do 2. ročníku zvážíme aktualizace pracovních sešitů 3. až 5. ročníku.
      S pozdravem
      M. Janáček

  34. Dobrý den,
    opět velmi hezká část semináře, děkuji. Mám na postupy v matematice stejný názor. Velmi se mi líbí zařazení možnosti hledání (spojování) „stejných“ příkladů typu: 8 + 2 + 2 = 12 a 8 + 4 nebo 11 – 2 = 9 a 11 – 1 – 1 = 9 v rámci jednoho cvičení. Toto opravdu v učebnicích většinou chybí a učitel si musel podobné způsoby zadání vymýšlet sám. Způsob, jak se stále opakuje a žáci se vrací k již poznanému, aby na tomto učivu stavěli další poznatky, je tady dokonalý.

  35. Dobrý den,
    moc se mi Vaše pojetí matematiky líbí, zejména hodně variant na vyvození a procvičování. Každý žák má právo, pochopit to někdy jindy – pěkný výrok, souhlasím.
    Děkuji za tento seminář.

  36. Děkuji za velké množství pěkných tipů na využití Vašich doplňkových učebních materiálů k matematice. Takto namotivovaná se hned pustím do prozkoumání webových stránek nns.cz a těším se, že hned využijeme se žáky Vaše výuková videa. Přeji hezké slunečné odpoledne a hodně zdraví. G.Holá

  37. Dobrý den, opět skvělé! Výukova videa ke geometrii využívám již několik let a jsem nadšená. Děkuji za obohacující seminář. Heký den!

  38. Výuková videa ke geometrii používám již několik let a mohu jen chválit. Stejně tak využívám v 1. a 2.třídě vysvětlovací videa, která uvádí Matýsek – děti ho mají rády. Hodně se mi také líbí forma zadání cvičení v 1.třídě, kdy si děti poměrně brzy mohou zadání přečíst sami – přes vysvětlení piktogramů a společné čtení. Plně souhlasím s tvrzením, že základem vzdělávacího sebevědomí je čtení zadání. Děkuji za námět práce s dopočítadlem, dosud jsem nevyužívala, ale inspirovalo mě to k využívání .

  39. Dobrý den, chci jen velmi pochválit vaše výuková videa, která znám a hlavně v této době ráda využívám a zároveň vám za ně moc poděkovat. Jsou jednoduchá, přehledná, velmi názorná a přiměřeně dlouhá. Tato videa byla také jedním z důvodů, proč jsem chtěla poznat celý koncept vašich učebních sad.

  40. jak pomoci holčičce, která stále nechápe ani sčítání , natož odčítání s přechodem přes desítku? děkuji

    1. Dobrý den,
      doporučuji nepoužívat výrazy „plus“ a „minus“, pod kterými si děti neumí nic představit, raději bych se držel češtiny a používal „a“ a „bez“. Některým dětem s pochopením pomůže dopočítadlo, jiným počítání na prstech, je třeba hledat a zkoušet různé názory.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

Napsat komentář: Ivana Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *