Zpět na úvodní stránku, nebo zpět k 1. části semináře.

Video s 2. částí semináře můžete sledovat zde:

Doporučení: Kvalitu videa je možné změnit přes ozubené kolečko v pravé části spodního panelu videa. Video je také možné přepnout na celou obrazovku kliknutím na ikonu v pravém dolním rohu videa.

Ponechali jsme k dispozici vybrané komentáře účastníků semináře.

Pokračovat na 3. část semináře

63 komentář

  1. Dobrý den, souhlasím s Vámi jak učit čtení s předložkou v (v lese X vlasy), setkala jsem se s tím, jak děti měly naučeno číst odděleně, krásně jste to vysvětlil, děkuji Hoffmannová Přerov.

  2. Dobrý den,
    moc děkuji za možnost účastnist se tohoto semináře. Velmi přínosné! Ráda pracuji s interakt. matematikou i v jiných ročnících. Vše máte krásně propracované. Přeji krásný den. Pavlína B.

  3. Děkuji za druhý velmi zajímavý seminář. Velmi se mi líbí náměty a různé typy cvičení v učebnici „Jsem čtenář 1“.

  4. Dobrý den,
    moc děkuji za možnost zhlédnout semináře. Nejpřínosnější semináře jsou pro mě ty, které vycházejí z praxe. Čtení a psaní s Agátou je velice propracovaný celek, který je úžasný od prvního písmene po smysluplné texty. Pane Novotný, velice Vám děkuji za tyto inspirativní semináře a úžasné materiály v podobě učebnic, písanek a doplňkových materiálů. Učila jsem několikrát v první třídě a vždy jsem si dotvářela nové pomůcky a texty, aby splňovaly vše, co od žáků chci. Vy to máte kompletní :-). Musím říci, že mě trochu mrzí, ač mám doma ten největší poklad na světě, že jsem na mateřšké a v září nebudu mít možnost vyzkoušet s  prvňáčky vše, co jsem se dozvěděla. Opravdu velice děkuji!

  5. Jedním slovem – SUPER. Zhlédla jsem zatím dva semináře, a jak již někteří zmínili, prostě jedním dechem. Krásně zpracované materiály. Moc se těším na MATEMATIKU.

  6. Dobrý den, po prvním webináři jsem ihned shlédla i druhý. Oba téměř „jedním dechem“. Ani jsem si nestihla dělat poznámky. Jste skvělý lektor, pane Novotný a děkuji Vám za spoustu podnětů a rad do praxe.

  7. Dobrý večer, velice děkuji za velmi přínosný seminář. Mám doma prvňáčka a ihned mu objednávám Slabikář 3, Jsem čtenář 1 a Zdokonalujeme psaní. Úžasný nápad s bílou pastelkou a překrásná učebnice Jsem čtenář 1-lepší jsem opravdu nepoznala. K psaní má můj prvňáček trošku odpor, tak bych teď využila i Vaše otevřené online učebnice, abych to s ním zkusila herní formou a youtube si též naladíme některý den místo vyučování v rotační výuce /samozřejmě se omluvíme paní učitelce/. Tento rok učím 4. třídu, ale materiál Jsem čtenář 1 s dětmi zkusím též. Ještě jednou děkuji za vše, jste úžasný. Vaše výuková videa hlavně z Geometrie při online výuce využívám stále a dětí se na Vás vždy těší. Se srdečným pozdravem Bára Šípová /Písek/

  8. Dobrý den, děkuji za I. i II. část semináře. Poprvé budu učit první třídu a ujasnila jsem si spoustu věcí:)
    Děkuji
    Matoušková

  9. Dobrý den,
    zopakovala jsem si 2 díly semináře, jsem ráda, že si je mohu připomenout a oživit. Máme nyní ve škole hodně práce s předěláváním ŠVP, proto na ně koukám po večerech a musím opět poděkovat.
    Ve škole nyní (zvláště při on-line výuce) s chutí využívám interaktivní učebnice pro 2. ročník na ČJ, M, prvouku, jsem ráda, že tím mohu oživit výuku. Jsou-li děti ve třídě, nadšeně plní úkoly u tabule, na kterou doplňují, prstem přesouvají, píší, soutěží, atd. Děkuji za možnost nahlédnout do Oskarových pokusů – těším se, jak nápady uplatníme – a hlavně za Jsem čtenář 1.
    Velmi mi Vámi předložené nápady pomáhají.

  10. Dobrý den,
    moc děkuji za další podrobný návod , dobré nápady a inspiraci. Je to fajn mít se o co opřít…. Kupodivu to vše cítím podobně a řadu věcí už tak dělám, i když je nemám ve svých učebnicích. Děkuji. Sleduji dál.

  11. Dobrý den,
    moc děkuji za 2 proběhlé semináře. Vše je do detailu promyšlené a skvěle na sebe navazuje, což je pro děti velmi důležité. Matýskovu matematiku využíváme a je pro nás již více jak rok velkým přínosem. Zde představené materiály jsou pro mne nové a již nyní vím, na co se zaměřím. Slabikář mne nadchnul. Děkuji

  12. Dobrý den, k výuce využívám vaši Matýskovu matematiku, kde jsem velice spokojena s číslováním stránek a zadáním cvičení pomocí piktogramů. Tudíž se děti učí samostatnosti a mají radost, že si umí zadání přečíst sami. Také je velice výhodná práce s interaktivní tabulí, kterou vaše učebnice umožňuje.
    Proto jsem se zaujetím sledovala, že stejnou formou je tvořena Živá abeceda a Slabikáře. Také oceňuji ostatní pomůcky, které představujete i jejich návaznost do dalších ročníků.
    Děkuji za inspiraci a námět k přemýšlení, jak a s kým učit nové prvňáčky.

  13. Dobrý den, znovu velmi zajímavé a poučné. Se zaujetím poslouchám od začátku, nevnímám čas, už je tu konec?
    Aha – no tak zase příště, 🙂 Úžasné nápady, preventivní náprava – spokojení žáci, méně dyslektiků. Vetřelci ve větách, bílá pastelka, Super doplňující materiály, pomůcky, postupy. Se Jsem čtenář 1 jsem se již setkala a je opravdu bezva, že je možno jej použít skutečně nejen v 1., ale opravdu i v 2., 3. třídě. V dnešní době mi hodně pomáhá a děti s ním rády pracují. Těším se na další část. J. Skokanová

  14. Dobrý den,
    moc děkuji za oba semináře. Byly pro mě velkým přínosem. Interaktivní cvičení jsou skvělá, stejně tak práce s textem, vetřelci, kladení otázek a bílá pastelka. Už se moc těším, až některé z Vašich nápadů vyzkouším v praxi.
    S pozdravem J. Schlucková

  15. Dobrý den,
    při výuce používám Matýskovu matematiku, už jsem prošla od první až do páté třídy.
    Jsem moc spokojená, využívám i vaše videa, hlavně nyní, když jsme na online výuce.
    Děti Matýsek moc baví.
    Informace o Čtení s Agátou byly pro mne nové.
    Bohužel nemůžu využít SLABIKÁŘ 1 a 2, protože nejedeme přes slabiku,
    ale moc se mi líbí sestavení SLABIKÁŘE 3.
    Práce s textem, vyhledávání informací, odpovědi na otázky, moc pěkné.
    Myslím, že ten bychom mohli ve škole využít. Také JSEM ČTENÁŘ 1.
    Děkuji za přísun zajímavých informací.
    P.S.
    Když máte JSEM ČTENÁŘ 1, plánujete i pokračování (JSEM ČTENÁŘ 2)?
    A co by obsahoval?

    1. Dobrý den,
      děkujeme, Jsem čtenář 2 se právě blíží k vydání. Zaměřuje se na rozvoj čtenářských dovedností na základě práce s textem – učí žáky porovnávat texty a pracovat s nimi. Najdete jej zde.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  16. Dobrý den!
    Moc děkuji za poutavé představení učebnic i práce s nimi. Velmi se mi líbí všechny materiály, učím teď však ve třetí třídě. Myslíte, že mohu použít publikaci Jsem čtenář 1 pro své žáky při samostatné práci při distanční výuce?
    S pozdravem
    Zuzana Petráňová

    1. Dobrý den,
      materiál je samozřejmě lepší používat v přímé práci se žákem, na některých školách nicméně sleduji, že v případě kombinace této učebnice s její multimediální interaktivní verzí (MIUč+) to také funguje a učitel může předpokládat naplnění výstupů. V rámci distanční výuky tedy doporučuji využití MIUč+ a sdílení obrazovky, při kterém může žák pracovat s tímto materiálem doma. Jakmile se však cvičení zadají pouze jako „domácí úkol na vyplnění“, bude se tento materiál – stejně jako všechny ostatní pojaté touto formou – míjet účinkem.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  17. Dobrý den,

    děkuji za druhou část webináře. Opět velmi inspirativní. Zejména ,,vetřelci“ jsou úplně úžasní. S dětmi dělám pouze pomocí předmětů, které jim v řadě ukazuji a oni mají zjistit, co tam nepatří a proč. Nikdy mě nenapadlo dát to takto do vět. Určitě vyzkouším. Těším se na třetí část.

  18. Dobrý den, moc děkuji za druhou část semináře. Velmi se mi líbila část „Jsem čtenář 1“ a princip kladení otázek a porozumění textu, už se těším až ke konci školního roku připravím cvičení pro naše prvňáčky.
    Děkuji za inspiraci. Lenka P.

  19. Velký dík za velmi kvalitní webinář s mnoha cennými praktickými radami – „Preventivní náprava“. Rovněž „Zdokonalujeme psaní “ se samolepkami, je skvělý a tvořivý nápad, který určitě využiju. Poděkování a obdiv také patří Vámi vytvořenému materiálu – „Jsem čtenář 1“ vzhledem ke kvalitnímu rozvoji čtenářských dovedností. Ještě jednou děkuji. Byrtus Dagmar

  20. Dobrý večer. Druhý díl byl opět super – přínosný, promyšleně uspořádaný, plno vychytávek. Těším se na další díl. Děkuji

  21. Dobrý den, děkuji za opětovné vysílání semináře Amos. Viděla jsem ho již poprvé a ráda jsem si některé věci znovu ujasnila. příjemné dny. Alena

  22. Dobrý den,
    moc děkuji za II. díl semináře. Oceňuji systematičnost a provázanost učebních materiálů. V současné době využívám ve 2. třídě k online výuce vaše učebnice – český jazyk i Matýska a jsem velice spokojená. Těším se na další díl. Moc děkuji

  23. Dobrý den,
    děkuji za seminář. Moc se mi líbí propracovanost materiálů. Mám dotaz ohledně čtení psacího písma. Kromě možnosti čtení psacího písma na interaktivní tabuli(projektoru) objevují se slova, texty psacím písmem i ve Slabikáři? Počítá se s tím někde jinde?
    Děkuji.

    1. Dobrý den,
      ne, v tištěné formě Slabikáře 1 není psací písmo použito úmyslně. Množství tohoto písma ke čtení zde nebylo tak velké, aby se na tom děti mohly něco naučit, proto jsme přidali interaktivní cvičení (a další taková cvičení s psacím písmem budeme ještě doplňovat).
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  24. Dobrý den,
    opět děkuji za velmi pěkné pokračování. Chtěla jsem se zeptat, zda při slabikářích a živé abecedě používáte mřížky pro skládací abecedu s písmenky, kdy se nejdříve dávají písmena na pozici do okének a později se skládají celá slova, nebo jste skládání omezil pouze na interaktivní cvičení, kde se skládá zleva. Také mě potěšila retro vzpomínka na přikládané proužky na psaní 🙂
    Děkuji a s pozdravem Jana Gamrotová

    1. Dobrý den,
      skládací abecedu jsme omezili, protože v rámci spojení tří ročníků zabírala příliš mnoho času. Protože je ale skládání velice důležité, nahradili jsme ho psaním velkých tiskacích písmen do mazací tabulky a interaktivním cvičením. Didakticky nesprávně vedené skládání ale může zakládat na chyby při psaní – pokud žáci neskládají písmena odleva, může se to projevit návykem nesprávného psaní.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  25. Dobrý den pane Novotný, jsem ráda, že jsem se přihlásila do kursu, materiály NŠ používám již od jejího začátku a líbí se mi, že jste aplikoval do nových sešitů léty osvědčené metody a postupy. Nalepovací písanka je super, stejně tak i další doplňkové materiály. Děkuji za Vaši práci.
    P.S. Už konečně vím, kdo se skrývá za hlasem, který mým dětem ve škole vysvětluje geometrii (konkrétně rýsování kolmic a rovnoběžek, aniž bych musela běhat od jednoho k druhému a ukazovat) 😉

  26. Děkuji za tento seminář, opět skvělé. Je zřejmé, že pan učitel zde zakomponoval mnoho svých vlastních životních prožitků a zkušeností. Velkým bonusem jsou i jeho technické dovednosti. Velice mne oslovila animace psaní písmen, ubíhající text, hlasovací karty, animační skládání slov z písmen, vychytávky ke zdokonalování čtenářských dovedností a také materiály zaměřené na čtení s porozuměním.
    Práce s interaktivní tabulí přináší velké obohacení. Určitě využiji ve své práci s žáky.

  27. Děkuji za dnešní super seminář…nadchlo mě řešení konce 1.ročníku…se synem se učím teď doma a slabikář 2 máme dočtený. Moc se mi líbí pracovní sešit Jsem čtenář. Pořídím dceři:)
    Konečně jsem pochopila, proč kolegyně přijela z Vašeho prezenčního semináře tak nadšená!
    Děkuji ještě jednou za přínosný, inspirativní a praktický webinář!
    Zítra na viděnou.

  28. Pěkný večer všem účastníkům (zájezdu) semináře:),
    další díl nezklamal a já si mohla znovu připomenout dobu před třemi lety. Spousta kladů tady již byla zmíněna.
    Opět jsem si potvrdila, že skládací abeceda, na kterou někteří nedají dopustit, se dá nahradit a ušetřený čas za rovnání rozsypaných písmenek využít daleko efektivněji :).
    My jsme ještě neměli hodnotící karty, ale nahradili jsme je barevnými pastelkami, které žáci zvedali. Tato činnost je velmi bavila.
    Během tří let jsem neměla ve třídě jediné dítě s DYS poruchou a to máme za sebou měkké, tvrdé souhlásky a vyjmenovaná slova. Je to možná náhoda a nebo taky ne…
    I děti, které se čtením trochu bojovaly si k němu našly cestu a ve třetí třídě již měly na svém kontě docela slušné množství přečtených knížek.
    Pro mě i pro děti byla velmi přínosná práce s materiálem Jsem čtenář, který jsme používali ve druhé i ve třetí třídě a určitě ho po zkušenostech s dětmi můžu jenom doporučit. Při výuce jsme úplně vyřadili čítanku a používali Jsem čtenář. Nabyté dovednosti jsme potom aplikovali ve společné četbě celé knihy a ne jenom útržků z knížek, které jsou v čítankách. Ve třetí třídě se už děti velmi dobře orientovaly ve čtenářských dovednostech, zvládly ohodnotit svoje čtení, ale i čtení svých spolužáků a to i jinými slovy než jenom „bylo to dobrý“.
    Dobré zkušenosti mám i s nalepovací písankou, kterou používalo pár dětí na individuální docvičení tvarů, které se tolik nedařily. Tuto písanku jsme používali i na diktáty, kde dětem pomohly pomocné linky.
    Důležitá myšlenka pro mě, kterou by učitel (nejen) v první třídě měl mít stále na paměti je, že děti mají právo na to pochopit učivo i později než okamžitě,
    Za mě opět velký dík!!!

  29. Dobrý den. Seminář byl opět super – přínosný, promyšleně uspořádaný, konkrétní ukázky, plno vychytávek. Těším se, že s kolegyní od příštího školního roku budeme podle Vašich materiálů pracovat. S pozdravem Marie Tylšarová

  30. Dobrý den, můžu se poptat, jestli je nějaký rozdíl, když koupíme 3 díly slabikáře nebo ten 1.-2.díl spojený a k tomu 3.díl?

    1. Dobrý den,
      vůbec žádný rozdíl – obsahově jsou totožné, pouze vycházíme vstříc těm, kteří preferují lehčí tašku. 🙂
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  31. Dobrý den pane Novotný,
    druhý díl semináře byl opět výborný. Těším se na pokračování.
    Děkuji za Vaše cenné konfrontace a příklady z Vaší osobní praxe.
    Je skvělé, jak dokážete v učebnicích vše promyšleně skloubit.
    Díky za tip na bílou pastelku. Co říkáte na ukazování si čteného textu prstem? Jaké jsou Vaše zkušenosti?
    Předem děkuji za odpověď.
    S pozdravem
    Markéta Martinů

    1. Dobrý den,
      pokud ukazování čteného textu prstem dítěti vyhovovalo, tak jej také používalo. V průběhu let jsem žákům na začátku roku dával na výběr – na řádek mohou pokládat také záložku nebo právě bílou pastelku. Bílou pastelku jsem preferoval kvůli dovednostem, které se pak projevily, když měli žáci v textu něco vyhledávat a podtrhávat (bílou pastelku stačilo vyměnit za tužku nebo barevnou pastelku).
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  32. Dobrý den.
    Opět byla 2. část plná nápadů, rad a návodů. Děkuji. Moc se mi líbí „Zdokonalujeme čtení“, „Zdokonalujeme psaní“, „Jsem čtenář 1“. Musím ocenit i doprovodné malování, zaškrtávání, podtrhávání v průběhu semináře. „Jsem jak malé děti.“ Obrázky více upoutají mou pozornost a snáze se orientuji na ploše monitoru. Máte to vychytané 🙂
    Jitka Lavrenčíková

  33. Dobrý den.
    Moc děkuji za dnešní, opět skvělý, seminář. Děkuji za další nápady a podněty. První třídu učím dlouho a stále je co zlepšovat. Zaujal mě nápad s bílou pastelkou, hodnotící karty pro zpětnou vazbu, cvičení, které nahradí práci se skládací abecedou, doplňkové materiály, které mají podpořit čtenářské dovednosti.
    Všimla jsem si, že jste poměrně často použil větu „Každý žák má právo pochopit to někdy jindy“. Chci se zeptat, jak řešíte další hodnocení žáků. Hodnotíte žáky známkou? Mám s tím docela problém. Děkuji za odpověď a těším se na další seminář. M. Watorová

    1. Dobrý den,
      v současné době nevyučuji, ale v době, kdy se tak dělo, jsem žáky známkou hodnotil. Ovšem s tím, že každý žák kromě známky dostal vždy i obsáhlou ústní popisnou vazbu, aby přesně věděl, za co tu známku má.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  34. Dobrý den.
    Líbí se mi přednes – hezky pomalu a sarozumitelně. Zachytil jsem jeden moment ve šlabikáři – u „vetřelců “ ve větě Kája je Janička kluk . Má se škrtnou Janička. On múže být vetřelec i Kája když se bude jednat o Karolínu s oslovením Kája. Myslíte,že to není problém?

    1. Dobrý den,
      věty použité ve cvičení vetřelců vycházejí z již přečteného článku, je tedy nutné vnímat je ve vztahu k již přečtenému. Díky tomu pak jasně plyne, co je zde navíc oproti větě, kterou jsme četli v článku.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  35. Jsem z vašich materiálu nadšená – vybrala jsem si je již v roce 2018, kdy jsem měla svou první 1. třídu a přesně jako vy jsem řešila dilema: AS x G. Tehdy se mi to podařilo si prosadit díky informačním šumům (jako nová na škole jsem měla za to, že si mohu zcela vybrat a pak už se to nedalo vrátit.) Jsem ale začínající učitel (i když už je mi 42) a mám trochu problém, že ti starší a zkušenější se nechtějí pouštět starých známých metod a vedení školy vyžaduje v 1. ročnících jednotné učebnice 🙁 Teď od září budu mít zřejmě opět 1. třídu a za možnost používání Agáty se chci rvát „zuby nehty“…

    To byl dlouhý úvod a teď konečně to podstatné: Na přístup k vašim interaktivním materiálům (myšleno za běžného provozu mimo karanténu) musí škola koupit nějakou licenci nebo se k nim dostanu i bez podobné finanční zátěže školy?

    1. Dobrý den, děkujeme, v případě zakoupení učebnic pro celou třídu jsou k nim v rámci akcí nakladatelství poskytovány licence zdarma. Konkrétnější informace rádi poskytneme na tel. čísle 777 577 739 nebo e-mailu [email protected]
      D. Řeháčková

  36. Je úžasné, že můžu stopnout video a podrobně si vše zapsat – to hodnotím velmi kladně! Netušila jsem, že druhý seminář bude ještě lepší než ten první! Jsem čtenář 1 – wow! Děkuji, mnohokrát děkuji!

  37. Dobrý den, seminář byl opět pro mě velmi přínosný, nejvíce mě zaujal poslední doplňkový materiál, který má podpořit čtenářské dovednosti. Myslím, že mnoho věcí jde použít i pro děti ve speciálních školách (i díky tomu, že vycházíte z Lincovy metodiky). Děkuji

  38. Dobrý den,
    děkuji za další část semináře. Obdivuji didaktickou preciznost při sestavování celé řady učebnic. Zaujala mě bílá pastelka, písanka Zdokonalujeme psaní. Letos učím první třídu, ale nemám tuto řadu učebnic. Uvažuji, že bych druhou třídu v příštím školním roce začala učebnicí Slabikář 3. Zajímalo by mě, jaká je asi časová dotace na práci s touto učebnicí a zda ji zvládají i slabší žáci. Některé texty s vetřelci se mi zdají dost náročné. Mám zkušenost s jinými učebnicemi, kde se objevují vetřelci, a i pro žáky ve 4. a 5. ročníku to byl často oříšek. Předem děkuji za odpověď.

    1. Dobrý den,
      materiál s vetřelci pracuje systematicky – na začátku úspěšnost samozřejmě není tak vysoká, ale používá soustavnost. Každý žák má právo je pochopit někdy jindy a vše je ověřeno i u méně nadaných žáků. Ve srovnání s vetřelci ze 4. a 5. třídy od pana dr. Šupa je obtížnost výrazně snížena tím, že jsou zde uváděni vždy pouze v 1. pádě, jako podstatná jména a vkládáni mezi předložkové vazby.
      Pokud chcete přejít na Slabikář 3, záleží na tom, jak byly děti vedeny předtím a jaké mají čtenářské dovednosti, jak čtou se čtením s porozuměním. Časovou náročnost vidím na minimálně dva měsíce, případně se dá i rozložit (např. konec 1. třídy + začátek 2. třídy), opět záleží na charakteru třídy.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  39. Dobrý den, je dostupná ke stažení aplikace pro skládaní slov z písmen a slabik ve verzi pro android? Aby bylo možné aplikaci nahrát dětem do školního tabletu a používat místo papírových písmen. Líbí se mi, že cvičení nedovolí skládat písmena do slova libovolně.

    1. Dobrý den,
      skládaní slov z písmen a slabik není samostatnou aplikací, jedná se o typ interaktivního cvičení, které je součástí interaktivních učebnic MIUč+. V tomto případě se konkrétně jedná o interaktivní učebnice Živá abeceda a Slabikáře z řady Čteme a píšeme s Agátou. Veškeré MIUč+ z naší nabídky jsou dostupné i online na webových stránkách http://www.ucebnice-online.cz. Všechny MIUč+ lze využívat i na zařízeních s operačním systémem Android, můžete si je tedy na tabletu spustit.
      S pozdravem
      J. Fančovič

  40. Dobrý den ,
    děkuji opět za přínosný seminář . Spousty podmětů , učebních a doplňkových materiálů . Skvělé jsou ukázky ke cvičení . Skvělá je lepící písanka a bílá pastelka . Ráda bych věděla jak naučit dítě psát – ˇ ´ ° . Zkoušeli jsem psát hned i po dopsání slova ale nezvládá , žák vždy nenapíše vše . Moc děkuji

    1. Dobrý den,
      důležitá je maximálně důsledná sluchová a zraková analýza slova, rozdělení na slabiky. Doporučuji psát diakritiku ihned po napsání jednotlivých písmen už u velkých tiskacích, pak se může tato dovednost a návyk snadněji přenést i do psacího písma.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

      1. Začít opravdu důkladně přehledem, jak mají děti rozvinuté percepce – sluchovou analýzu a syntézu, zrakové vnímání a rozlišování, paměť zrakovou a sluchovou. A denně zařazovat procvičování do hodin i vysvětlit rodičům, jak je důležité pracovat i doma. Doporučit rodičům, jak s dítětem pracovat a jak je důležitý rozvoj té které percepce pro další úspěšnost. Většina je ochotná spolupracovat, když jim to vysvětlíte a protože uvidí výsledky, bude ochotna spolupracovat i později 🙂

  41. Dobrý den, druhý díl semináře opět nezklamal mé očekávání. Musím konstatovat, že veškerá návaznost učebnic, písanek a dalších materiálů je opravdu úžasná. Ráda bych se zeptala, jestli neplánujete také nějakou učebnici nebo pracovní sešit pro přípravnou třídu. Děkuji

    1. Dobrý den, jiný autorský tým nakladatelství v čele s Mgr. Věrou Štikovou pro předškoláky vydal pracovní učebnici Zápis je tu! (https://nns.cz/predskolak/) V podpoře kvalitní přípravy dětí do 1. ročníku pokračují a připravují další publikace určené speciálně pro předškolní vzdělávání. Interaktivní verze zmíněné pracovní učebnice je nyní k dispozici zdarma až do 31. 5. 2021, viz http://www.ucebnice-online.cz
      S pozdravem
      D. Řeháčková

  42. Dobrý den, děkuji za ukázky práce s písankou a slabikářem. Moc mě zaujaly Čtenářské dovednosti a hodnotící karty pro zpětnou vazbu pro děti.
    Děkuji za Vaši práci i ochotu podělit se o zkušenosti.

  43. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, zda je vhodné s dětmi obloučkovat slabiky u nových typů slov, popřípadě jak dlouho je to vhodné či ne. V praxi jsme to dělali tak, že jsme obloučkovali celou Živou abecedu a 1. díl slabikáře – slova i věty. Paku už jsme naznačovali obloučky jen u nových typů slov. Texty jsme již četli bez obloučků.
    Děkuji M. Jindrová

    1. Dobrý den,
      obloučkování v kombinaci se čtením textu vícekrát po sobě může být pro žáky nepřehledné. Více se mi osvědčila varianta, kdy si žák v textu ukazuje bílou ořezanou pastelkou, která nezanechává stopu.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  44. Dobrý den,
    nejvíce se mně líbila úvodní úvaha o problémech dětí se čtením – to je to, s čím se často setkávám. Díky Vám jsem si ujasnila JAK NA TO. Děkuji!
    Hezký den! 🙂

  45. Dobrý den, co se stane v případě interaktivních cvičení, pokud dítě klikne na špatnou odpověď? Má možnost si to opravit? Ptám se proto, že jsme zatím zhlédli pouze varianty správných odpovědí… Děkuji.

    1. Dobrý den,
      vždy je možné odpověď opravit. Každý typ cvičení je nastaven trochu jinak – u skládacích cvičení nevhodně zvolené písmeno nedrží v kolonce, u ANO/NE je palec nahoru či dolů apod. Vždy je tedy oprava možná a především žádoucí, protože bez správné odpovědi ani není možné přejít k dalším příkladům.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *