Zpět na úvodní stránku.

Video s 1. částí semináře můžete sledovat zde:

Doporučení: Kvalitu videa je možné změnit přes ozubené kolečko v pravé části spodního panelu videa. Video je také možné přepnout na celou obrazovku kliknutím na ikonu v pravém dolním rohu videa.

Ponechali jsme k dispozici vybrané komentáře účastníků semináře.

Pokračovat na 2. část semináře

76 komentář

  1. Dobry den, moc dekuji za nádherný seminář. Seminář mi dal mnoho pohnutek zamyšlení, jak vest výuku jiným způsobem. Ve škole mám hodně děti s OMJ.

    Dekuji.

  2. Velmi pěkné. Poprvé jsem letos učila z jiných materiálů, ale po zkušenosti se vracím zase k Vašemu materiálu.

  3. Dobrý den, učebnice v tomto školním roce používáme, místo hlasovacích kartiček používáme barevné pastelky.
    Děkuji za přínosný seminář a pěkné pracovní sešity.

  4. Dobry den, moc dekuji za nádherný seminar. Seminar mi dal mnoho pohnutek zamyšlení, jak vest výuku jiným způsobem. Již ted se těším na další dil.

    Dekuji,
    N.

  5. Dobrý den,
    velmi děkuji za podnětný seminář. Donutil mě zamyslet se nad mou dosavadní výukou a nastavil mi zrcadlo, co bych mohla udělat lépe nebo jinak. Velmi oceňuji názornost během webináře a radu „jak na to v praxi“. Učím 1. třídu prvním rokem a třebaže jsem ve školství již delší dobu, získala jsem spoustu cenných informací. Ještě jednou děkuji.

  6. Dobrý den. Během letošní distanční výuky jsme využívala hlavně výuková videa pro žáky 4.třídy v matematice – Matýsková matematika, která dětem během distanční výuky velmi pomáhala. Děkuji za 1.díl semináře- zpracování všech materiálů a metody pro výuku čtení a psaní je velmi nápadité a přínosné. Těším se na pokračování 2. dílu.

  7. Dobrý večer, právě jsem doposlouchala tuto první část – i když už učím 29 let, tak se mám pořád co učit … velmi, velmi podnětné. Hlavně mi mluvíte z duše. Už jsem prošla několika Slabikáři a taky jsem měla pocity podobné těm Vašim. Děkuji a těším se na další.

  8. Dobrý den.
    1. část semináře mě velmi zaujala. Připravují se poprvé do 1. třídy. Chtěla bych touto cestou poděkovovat za velmi obsáhly seminář a za spoustu kreativních a smysluplných myšlenek a postupů. Věřím, že bude přínosem nejen pro mne, ale pro nastávající prvňáky. : )

  9. Dobrý den,
    moc pěkně udělaný seminář. Zaujalo mě dvojí stránkování. Opravdu dobrý nápad. Těším se na pokračování :o)

  10. Vážený pane Novotný, celá sada AMOS pro 1. třídu je skvělá. Oceňuji výborné didaktické zpracování učiva a provázání mezi předměty. Dětem se barevné učebnice a typy úloh velmi líbí. Internetové učebnice a výuková videa mi byly velikým pomocníkem při online výuce. Učím 28. rokem, AMOSe mám poprvé a jsem nadšená. Mockrát děkuji!

  11. Dobrý den, moc děkuji za podnětný seminář! Příští rok se chystám na prvňáčky a už teď se na práci s těmito materiály moc těším!!! Stejně tak se těším i na další díly … Hezký den, M.Karlovcová.

  12. Dobrý den,
    děkuji za zajímavé představení učebnic. Moc se mi líbí interaktivní cvičení.
    Nejprve jsem se trošku bála dvou hodin povídání, ale už teď se těším na další část. 🙂
    Hodně zdraví a úspěchů,
    Lenka Němcová

  13. Dobrý den, moc děkuji za krásně a srozumitelně zpracovaný webinář. Sice pracuji ve speciální škole a většinou používáme ke čtení a psaní velkou tiskací abecedu, používáme učebnice hůlkového psaní, u někoho při čtení genetickou metodu, globální čtení případně i sociální čtení. Většina našich žáků se úplně číst a psát klasicky nikdy nenaučí. Ale někdy se objeví žák či žáci, kteří mají více možností. Pro tyto žáky pak často hledám v materiálech pro první třídy. Již dva roky používám učebnice řady píšeme tiskacím písmem. Čtení s Agátou se mi ale velice líbí a přijde mi smysluplné. Snad i u nás někdy využiji. Děkuji a budu se těšit na další část semináře.

  14. Dobrý den,
    děkuji moc za velmi podnětný seminář. Pracovní sešity Matýskovy matematiky a dvojdílné PS z ČJ vašeho nakladatelství používám již delší dobu a jsem víc než spokojená a dětem také vyhovují. A především podpora v podobě interaktivních Miuč+ je nezaplatitelná zvláště v současné době distanční výuky (momentálně učím 5. třídu), díky za ně! Příští rok budu učit první třídu a Vámi představovaná metoda mě velmi láká. Jsem rozhodnuta využívat „Matýska s Oskarem“ a ráda bych přidala i Agátu do trojice, ale obávám se, že mi to neprojde. V ŠVP se hrdě honosíme genetickou metodou a jelikož jsme tři paralelky, nebudu mít asi možnost „emancipovat se“… Ale, už se těším na pokračování, třeba něco vymyslím:)

  15. Přeji pěkný večer a děkuji za úžasný seminář. Již několik let využívám matematiku a teď jsem nadšená z ČJ. Moc se mi líbí zpracování sesitů a učebnic. Jen tak dál a těším se na pokračování semináře Romana Humlová

  16. Dobrý večer, děkuji za velmi inspirativní a přínosný seminář. Po několika letech budu opět učit 1. třídu a mám možnost vybrat si učebnice, podle kterých budu vyučovat. Vaše metoda a výukové materiály mě velmi zaujaly.
    Těším se na 2. část semináře.
    S pozdravem
    Eva Bočková

  17. První díl semináře mě velmi zaujal. Učím už dlouhou dobu, mám samozřejmě své způsoby výuky a učebnice, které se mi osvědčily. Sledovala jsem dvakrát tento díl semináře. Dává mi to obrovský smysl, dnes jsem objednala na ukázku celou řadu učebnic Agátky.-)….budu učit první třídu podle Vás. Děkuji a těším se na další část. Anna

  18. Dobrý den,
    moc děkuji za představení pomůcek pro čtení a psaní v 1.ročníku. Zatím jsem prvňáčky neučila. Velmi děkuji za cenné myšlenky a promyšlenou metodiku. Zaujaly mě i doplňkové materiály pro zrakové vnímání, materiály pro rozvoj motoriky. Těším se na pokračování semináře. Jiřina Podpěrová

  19. Dobrý den, děkuji za přehledný seminář. Vyzkoušela jsem si obě metody v praxi a musím říct, že takto uspořádané učení mi přijde velmi logické a přirozené . Seznamuji se s tímto materiálem a moc se mi líbí.

  20. Dobrý den,
    moc děkuji za skvělý seminář! Ráda bych se Vás zeptala na Vaši zkušenost: jak pracovat s dětmi, které přicházejí do první třídy a již umí číst? Pokud je to ve třídě v kombinaci s dětmi, které vůbec číst neumí nebo mají např. logopedíckou vadu, je to velmi náročná práce.Moc děkuji za odpověď.

    1. Dobrý den,
      u žáků, kteří na začátku první třídy čtou, doporučuji provést analýzu techniky čtení – tím zjistíme, na jaké úrovni čtou, a podle ní je možné dále pracovat na dalším rozvoji jejich čtení. S tím mohou pomoci materiály Zdokonalujeme čtení a interaktivní cvičení s ubíhajícími texty. Tito žáci se také mohou soustředit na psaní vlastních textů s využitím velkého tiskacího písma, vlastní texty pak rádi čtou.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  21. Děkuji za možnost znovu se podívat na seminář, Vaše rozpovídání vůbec nevadí. Je vidět, že Vaše poznatky vychází z  praxe, vše máte dobře promyšlené, víte, co, proč, kdy dělat, vše dobře navazuje. Váš výklad je poutavý, hlas velmi příjemný a najednou je tu konec. Strašně rychle to uteklo. Těším se na příští díl. Kolegyně, které již pracují s Vašimi materiály jsou moc spokojené. Také jsem ráda, že video je možné pustit si, jak je potřeba a nemusím rušit nebo nahrazovat dětem hodiny výuky, 🙂
    J. Skokanová

  22. Děkuji za seminář, už jsem podle těchto učebnic učila, ale vždy se člověk dozví něco nového, příští školní rok opět využiji. Renáta Danicsová

  23. Poprvé vyučuji podle metody tří startů. Vše, co říká pan Novotný v semináři, tak opravdu na dětech funguje. Baví je číst, psát a mne baví sledovat jejich velký pokrok. Děkuji Vám. Budu v řadě nadále pokračovat.

  24. Dobrý den, děkuji za 1. část! Byla opravdu povedená. Je vidět, že jste učitel z praxe. Líbí se mi, jak máte v učivu promyšlený každý krok i detail.
    Už se moc těším na 2. část :-). S pozdravem Falcová.

  25. Dobrý večer, mockrát děkuji za velmi precizní a fundovaný seminář, který obohatil moji pedagogickou zkušenost s výukou v 1. ročníku metodou tří startů, praktickými ukázkami a doplňkovým materiálem. Velice si vážím kvalitního zpracování a vysoké úrovně prezentace Vašich poznatků.

  26. Moc děkuji za představení úžasně promyšlených učebních materiálů a za velmi pěkně vedený seminář. Líbily se mi doplňkové materiály Poznáváme abecedu a karty s básničkami a obrázky. Nadchla mě cvičení k čtení s porozuměním i v písankách ( typologie cvičení- vysuzování) a také cvičení na postřehování písmen i slabik s možností zlepšovat rychlost čtení. Perfektní!!!!! S pozdravem Ivana

  27. Dobrý den,
    děkuji moc za webseminář, škoda, že ve škole učím povinně dle jiných učebnic.
    Děkuji za nové inspirace a nakopnutí. Těším se na další část.
    Mám dotaz, při „psaní “ uvolňovacích cviků stojíte nebo sedíte? Děkuji za odpověď

    1. Dobrý den,
      v době, kdy jsem vyučoval, jsme ruku uvolňovali vestoje a uvolňovací cviky do sešitu psali vsedě. Vím ale, že v poslední době se doporučuje stát v obou případech, nápomocny zde mohou být např. i výškově nastavitelné lavice.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  28. Dobrý den,
    moc děkuji za 1. část semináře. která byla velice zajímavá a poutavá. V první třídě jsem ještě za dobu své praxe neučila, měla jsem vždy děti už větší a příští školní rok mám jít do první třídy. Strach mám opravdu veliký, ale myslím si, že to tak má asi poprvé každý, ale pokud budu mít ve škole k dispozici soubor těchto materiálů, tak si to zamiluji já i děti 🙂

  29. Dobrý den, děkuji za velmi inspirující výklad, který mě obohatil. Zaujalo mě psaní velkých psacích písmen podle grafické podobnosti, které je zařazeno na konci roku a určitě to má smysl. To znamená, že psaní věty, kdy se píše na začátku velké písmeno je též odsunuto na 4. čtvrtletí a děti se s ním setkávají až v tomto období? Jak jsou propojeny písanky se slabikáři, zda jsou na sobě závislé a pokud nestihnu 3. díl slabikáře, ovlivňuje to práci s písankami? Dříve písanky souvisely se stránky slabikářů. Děkuji a těším se na další díl. S pozdravem Jana Gamrotová

    1. Dobrý den,
      ano, s větou se plnohodnotně pracuje na úrovni psaní velkých tiskacích písmen, žáci se učí psát větu, tečku, dělení věty na slova. S větou jako takovou se pracuje během celého školního roku. Ve 4. čtvrtletí se zvýší obtížnost přidáním psaní. Kromě probrání písmen se snažíme o počátky uvědomělého psaní dané věty (počátky zapisování vlastních myšlenek, popisu obrázků), viz kanál Online vysílání na YouTube.
      Písanky nejsou závislé na slabikářích. Na základě mnohaletých zkušností písanka nemá stejné řazení písmen jako slabikář, dle nadání třídy může souběh písanky a slabikáře nastat někde jinde.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  30. Pěkný den všem,
    přestože jsem tento seminář absolvovala před třemi lety, rozhodla jsem se oživit si tuto metodu znovu. Z vlastní tříleté zkušenosti s Agátou a Matýskem můžu potvrdit, že jsem zatím podle lepších učebnic neučila (učím od roku 1994). Je to veliké usnadnění práce, není téměř potřeba dělat si písemné přípravy ať už na papír nebo na tabuli s křídou. Navíc je v nabídce a tedy kdykoliv po ruce velké množství interaktivních cvičení, takže pro mě odpadlo shánění doplňkových materiálů, kopírování pracovních listů, hledání v jiných učebnicích…Pro děti je celý program velmi líbivý a i když pro mě bude těžké loučení se současnými třeťáky, se kterými jsme měli možnost některé učebnice a materiály dokonce ověřovat, už teď vím, že se budu těšit na práci s novými prvňáčky, protože na to nebudeme sami, bude s námi Agáta a Matýsek, moji staří známí a těším se nově i na prvouku s Oskarem.
    Miloši, veliké díky!!!

  31. Dobrý den,
    děkuji Vám za velice podnětný a poutavý seminář. Působím krátce v české škole v zahraničí, kde již má kolegyně zde psala, že je mnohdy problém se správným psaním krátkých a dlouhých samohlásek, a také se zvukovým rozpoznáváním těchto hlásek.
    Vámi představená metoda je opravdu zcela logická, systematická a přínosná.
    Jsem opravdu nadšen a dovolím si zde vyzdvihnout komentář mé kolegyně Marie Neuhaus, které jsem vděčen za podporu a je pro mě v naší škole vzorem. Věřím, že veškeré Vámi prezentované informace a především doplňkové materiály společně zúročíme ve výuce.
    Těším se na další díl.

  32. Dobrý den,
    děkuji za přehledný, výborný seminář. Příští školní rok budu mít první třídu a hledala jsem metodu, která by vyhovovala všem žákům. To, co předkládáte, má řád a logiku. Je to o další stupeň na vyšší úrovni. Děkuji za vaši úžasnou práci a lásku k dětem. Těším se na další díl semináře.

  33. Dobrý den, jsem velice ráda, že jsem mohla slyšet člověka, který svůj život zasvětil dětem a pomáhá jim v mnohdy nelehké cestě za vzděláváním. Sama neučím český jazyk ani matematiku, jen výchovy a prvouku. Moc se tedy těším právě na náměty z této oblasti. Nicméně jsem zhlédla první video až do konce a jsem již nyní velmi obohacena metodami a  přístupem, jež doprovázela na každém kroku pestrost a láska k těm nejmenším. Moc děkuji!

  34. Dobrý den,
    vždy jsem byla zastáncem AS metody. Propojení s genetickou metodou mi přijde jako skvělý nápad a naprosto ideální i pro dyslektické a dysgrafické děti, se kterými již několik let pracuji. Vaše přednáška mě opravdu nadchla, učím češtinu děti v zahraničí, kde mají děti opravdu velký problém slyšet a rozpoznat dlouhé a krátké samohlásky. Vaše motýlová metoda je úžasná. Učební materiály i ty doplňkové bych měla nejraději už teď, abych mohla začít s plánováním a sestavováním plánů.
    Nalil jste mi do žil neskutečnou energii pro další práci a radost z dalšího posunu a za to Vám patří velký dík.

  35. Chtěla bych panu Novotnému moc poděkovat za seminář a jeho praktické pojetí. Jsem začínající učitelka a od září bych měla učit v 1. třídě. Bohužel na VŠ nám nepředali žádné praktické rady, jak přesně učit v 1. třídě…Jsem vděčná za názorné ukázky a postřehy z praxe. Velice se mi seminář líbil a těším se na další části!

  36. Dobrý den! Skvělý seminář. Velmi podnětný. Náhoda nás svedla ke sledování 1. části dohromady s kolegou, protože se mu na začátku sledování bohužel pokazil jeho počítač, takže rád využil tu náhodu, když při hledání náhradního zjistil, že v sousední místnosti už někdo přesně toto video sleduje. Díky tomu, že jsme se na seminář přihlásili nezávisle na sobě, jsme ani netušili, že jsme oba účastníky. Vůbec mi nevadilo, že jsem si část videa kvůli němu pustila znovu od začátku. A příští části už budeme sledovat spolu naprosto cíleně, protože je skvělé, když si můžeme informace z videa spolu ihned zkonzultovat. Člověk (hlavně my o něco starší) si aspoň velmi dobře uvědomí, jak někdy zbytečně podvědomě trvá – i při používání nejmodernějších pomůcek a návodů – na stylu učení, které vlastně kdysi sám absolvoval ve škole jako dítě. A vůbec nevadilo, že video bylo o něco delší, protože každá jeho minuta byla skutečně užitečná. Moc děkujeme.

  37. Dobrý den, chci se zeptat zda jste tuto metodu konzultovali s nějakým psychologem. protože by mě třeba zajímal jeo názor na odložený start psaní velkých písmen. Děkuji

    1. Dobrý den,
      v průběhu vývoje a 15letého ověřování byla metoda průběžně konzultována se zaměstnanci PPP i akademickými pracovníky. Metodu tří startů PPP v rámci České republiky doporučuje.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  38. Velké poděkování panu Novotnému. Seminář byl přehledný, motivující, obsahoval důkladné vysvětlení všech metod a postupů. Lektor hovořil srozumitelně, pomalu, takže bylo možné psát si poznámky a obsahoval perfektní srovnání obou metod (an.synt. a genet.). Líbil se mi nácvik čtení předložek a následné čtení slov, také cvičení s motýlkem. Děkuji a již se těším na další.

  39. Dobrý den,
    děkuji za přínosný 1. díl online semináře! Učím již 26 let a vyzkoušela jsem řadu metod a Slabikářů, ale z toho Vašeho jsem nadšená. Mám dotaz, pokud by škola zakoupila řadu všech písanek, ŽA a Slabikář jsou interaktivní učebnice ke stažení zdarma? Vím, v závěru semináře bylo řečeno něco o stažení, ale pochopila jsem to dobře? Nebo se jednalo pouze o metodiku ke stažení. A ještě se chci zeptat na časový plán učiva, který jste prezentoval v semináři je možné najít v metodice nebo dané učebnici? Děkuji, Lišková

    1. Dobrý den,
      část metodiky (60 stran) je volně zde: http://nns.cz/agata/metodicky-pruvodce-cteme-a-piseme-s-agatou/
      Na e-shopu nakladatelství je k dispozici balíček učebnic souboru AMOS, ke kterému jsou učebnice online zdarma, s konkrétní nabídkou dle Vašich požadavků Vám pomohou na e-mailu [email protected]
      Tematický plán najdete po přihlášení na fóru „Sdílíme zkušenosti s AMOSem“: https://nns.cz/amos/sdilime-zkusenosti/ke-stazeni-2/tabulka-propojeni-predmetu-tematicky-plan/
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  40. Dobrý den, pane Novotný,
    smekám před Vámi i před Vaší maminkou. Metoda tří startů je podle mě geniální. První třídu jsem učila již několikrát, ale nikdy jsem nebyla úplně spokojená. Musela jsem k učebnicím něco dohledávat, kopírovat, vymýšlet… Protože jsem měla potřebu, aby děti věděly, co čtou a uměly pracovat s textem. A to ne jen v českém jazyce. Tento školní rok opět učím první ročník a už jsem spokojená 🙂 Protože pracuji s celým souborem vzdělávacích materiálů AMOS. Je to skvělé! I dětem se materiály líbí. Děti se postupně naučily pracovat v určitém systému, takže v této době, kdy jsou doma a pracují s rodiči, dokáží fungovat a učit se dál.
    Moc děkuji za to, že pro nás ostatní tvoříte takové úžasné materiály a budu doufat, že je vytvoříte i pro další ročníky :-). Také děkuji za skvělý seminář.
    S pozdravem
    Jana Horáková

  41. Děkuji za 1. část! Byla úžasná, gratuluji! V minulém roce jsem se seznámila s těmito materiály, moc se mi libily, už po 1. části se mi to potvrdilo. Jak máte vše promyšlené, každý krok, detail, vše má svůj význam. A ještě krásně vysvětlené. Matýskovu matematiku používáme hned od jejího začátku, hlas byl známý. Super.
    Chtěla bych se zeptat, když píšete s dětmi do písanky, necháváte psát děti vždy úplně celou stranu (popřípadě kolik slov na řádek -jedno nebo dvě i více, když se vejde)?
    Děkuji za odpověď. Mirka V.

    1. Dobrý den,
      práci v písance jsem dělil do několika částí, protože jsem střídal čtení se psaním. Nikdy jsem tudíž v rámci výuky nepsal celou stránku najednou, ale na dvě části. Při psaní na řádek jsme měli u slov heslo „jednou a pořádně“, když bylo místo a napoprvé se to úplně nepovedlo, pro opravu mohli žáci napsat slovo ještě jednou. Vždy tedy půl stránky a půl stránky, a doplňovali jsme to psaním podle materiálu Zdokonalujeme psaní – o něm bude řeč v další části semináře. Jak si představuji výuku se také můžete podívat v Online výuce na YouTube, kde pracuji i s písankami.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  42. Děkuji za první část semináře. Nejvíc oceňuji piktogramy a provázanost textů v materiálech při čtení s porozuměním, jelikož učím první třídu v zahraničí. Děti se zde učí číst ve čtyřech letech, takže potom v šesti u mě mi vzorně přečtou cokoli ale většina netuší, co vlastně četly. Těším se na zítřejší část o slabikářích. Hezký den

  43. Dobrý den, díky za pěkný seminář 🙂

    Chtěla bych se zeptat, jestli neuvažujete o písance s nespojitým písmem (např. font Sasoon).

    Děkuji L.H

    1. Dobrý den,
      nakladatelství NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., již vydalo písanky a slabikář Píšeme tiskacím písmem. V rámci souboru AMOS o tom neuvažujeme, protože vnímáme psací písmo jako důležité pro rozvoj žáků.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  44. Dobrý den,
    učím tento školní rok po nějakém čase opět první třídu. Mé kolegyně se minulý školní rok rozhodly učit podle Vašich učebnic Agáty a Matýska a dobře udělaly.
    Pokud mohu srovnat mé učení v první třídě před lety a nyní, je to nebe a dudy.
    Tehdy jsem si musela mnoho materiálů sehnat, vyrobit atd.
    Nyní jen rozkliknu to a tamto a vše děti hned vidí a čtou a píšou atd.
    Samozřejmě si materiály sháním a vyrábím, ale ne již v takové míře.
    Moc Vám děkuji za tyto dary – učebnice, které mám všem usnadňují naší nelehkou práci s prvňáčky.
    Libuše

  45. Dobrý den, děkuji za podnětný, velmi pěkně vedený seminář, kde je vše názorně, přehledně vysvětleno. Už teď si odnáším plno nových informací, poznatků, „her“, které se dají využívat ve výuce ke zpestření, k motivaci žáků, ale i zároveň vedou děti k logickému myšlení. Hodně se mi líbí obrázkové básničky, práce s piktogramy, které děti už od začátku vedou k samostatné práci. Zaujaly mě doplňkové materiály, návodná videa a vyvozování nových písmenek. Už nyní se těším na 2. část Vašeho semináře. Přeji příjemný den.

  46. Dobrý den, seminář byl velmi přínosný. V minulosti jsem měla možnost pouze doplňkově pracovat s geometrií pro
    3. ročník a byla jsem ráda, že ji mám, protože tak jak jsou zpracované útržky geometrie v jiných učebnicích mi nevyhovuje. Proto jsem byla zvědavá na další učebnice. Velice se mi zamlouvá provázanost, spousta interaktivních cvičení a způsob výuky čtení. Jsem ráda, že jste si to nenechal jen pro sebe a svoje mnoholeté zkušenosti poslal dál. Moc děkuji a těším se na pokračování.

  47. Dobrý den, děkuji za přínosný seminář. Mám již větší žáky, ale v první třídě jsem je učila metodou splývavého čtení., která se mi líbí. Tuto metodu znám trochu od dcerky, která se podle ní učila. V metodě Sfumato mi právě chyběly Vaše některé prvky, moc děkuji za další pohled a inspiraci. Zajímalo by mě, jakým způsobem žákům vysvětlujete (ukazujete) čtení dlouhých samohlásek . Děkuji za odpověď. Moc se těším na zítřejší díl.

    1. Dobrý den,
      dlouhé samohlásky se v Živé abecedě řeší hned na začátku – první písmeno A, druhé Á. Při vysvětlování používám příběh o zdravém A a nemocném Á, s lékařskou ústní špachtlí/lopatkou, která znázorňuje délku. Nemocné Á totiž bylo u doktora a otevíralo pusu, aby se do ní mohl lékař se špachtlí podívat.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  48. Dobrý den,
    1. díl semináře se mi moc líbil. Jen se chci zeptat na psaní. Říkáte, že psaní velkých psacích písmen se děti učí až u konce školního roku. Do té doby nepíšou ve písance věty? Vaše metoda se mi moc líbí, učíme genetickou, ale pro některé děti si ji také musím upravit na slabikování, jen to psaní velkých písmen sei moc nezdá.
    Už se těším na další díl.
    S pozdravem Slámová

    1. Dobrý den,
      žáci v písance věty dokončují – první slovo v nich mají již napsané. Taktéž mohou psát velkým tiskacím písmem. Naším cílem není, aby žák bezmyšlenkově opisoval, v prvé řadě vždy chceme, aby se dokázal vyjadřovat.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  49. Dobrý den, děkuji za 1. část semináře, byla velmi poutavá. S kolegyní jsme si i vprůběhu sledování telefonovaly a s nadšením sdělovaly své postřehy. S Agátou jsem laškovala již dříve, ale vždymě odradily první stránky s velkými písmeny s tím, že „genetiku“ prostě učit neumím….nyní vím, že až na mě opět dojde řada s 1. třídou, budu o této řadě velmi vážně uvažovat, neboť mám pocit, že v této metodě nacházím řešení na mnohá úskalí, která nás s dětmi trápila. Velmi oceňuji, jak přirozeně rozvíjí čtenářskou gramotnost a učí děti kritickému myšlení.

  50. Dobrý den,
    moc děkuji za krásné představení učebních materiálů pro čtení a psaní v první třídě. Velmi zajímavé jsou doplňkové materiály a možnosti při práci s interaktivní tabulí. Oceňuji také konkrétní ukázky ke cvičením.
    Už se těším na další část!

  51. moc děkuji, prošla jsem s Agátou 1. třídu v roce 18/19…
    byla jsem nadšená, děti také, nemusela jsem sahat pro další materiály z jiných vydavatelství, dostatek čtení ve slabikáři i pro početné třídy
    těším se na další seminář

  52. Dobrý den,
    děkuji moc za 1. část semináře AMOS. Mám dva dotazy: 1) Když se zavádí malá písmena najednou, nepletou se dětem? Mám na mysli hlavně a,e,o. A jaká je časová dotace? 2) Jak je to s psaním vět, když velká psací písmena píšete až koncem školního roku? Píšu s dětmi věty už v této době. Děti věty tvoří a píší. A co psaní vlastních jmen?

    1. Dobrý den,
      po přihlášení je na fóru „Sdílíme zkušenosti s AMOSem“ k dispozici tematický plán, tabulka propojení předmětů: https://nns.cz/amos/sdilime-zkusenosti/ke-stazeni-2/tabulka-propojeni-predmetu-tematicky-plan/#post-86. Malá písmena se žáci učí postupně a dochází k fixaci jednotlivých samohlásek. Než se žáci začnou učit velká psací písmena, je psaní vlastních jmen a vět řešeno psaním velkými tiskacími písmeny obdobně jako v genetické metodě. Velká písmena na začátku věty pak vnímají při čtení.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  53. Děkuji, 1. část semináře se mi moc líbila. Velmi mě zaujaly Vaše doplňkové materiály, na web nns.cz/agata se brzy vypravím a těším se, že prostuduji. Ve škole máme Živé slabikáře, kde se probírají jako první písmena A, E, I, O, U, M, L… a máte pravdu, že vyvození prvních slabik MA, ME, MI, MO, MU najednou je „mazec“. Postupné vyvození jednotlivých slabik by určitě bylo pro děti lepší. Také myšlenka, začít s psaním velkých písmen až v období květen – červen v 1. třídě, mne zaujala. Ještě jednou moc děkuji a těším se na zítřejší další díl.
    S pozdravem, V. Čierna

  54. Dobrý den, učím na malotřídní škole a s vašimi učebnicemi pracuji už třetím rokem. Jsem s nimi moc spokojená a žákům se také líbí. Vaše metody jsou výborné. Mohla jsem si dnes ověřit, že materiály používám správně. Vítám ukázky práce s doplňkovým materiálem.
    Také chci velmi poděkovat za ukázková videa. V současné době posílám odkazy rodičům. Jsou nadšeni. Mnohé děti mají už systém práce od začátku roku zajetý a krásně pracují samy, vedou i rodiče.
    Těším se na další díl semináře.

  55. Dobrý den,
    děkuji moc za 1. díl semináře – velmi příjemně se Vás poslouchá a ty 2 hodinky mi rychle utekly.
    Těším se na pokračování – je to jako detektivka 🙂
    Přeji příjemný den všem.

  56. Dobrý den,
    ráda bych se zeptala, jak během roku píší děti vlastní jména a věty, když se velká ( psací) písmena začnou učit až ke konci druhého pololetí?
    Děkuji za odpověď.
    S.Suchá

    1. Dobrý den,
      než se žáci začnou učit velká psací písmena, je psaní vlastních jmen a vět řešeno psaním velkými tiskacími písmeny obdobně jako v genetické metodě. Velká písmena na začátku věty pak vnímají při čtení.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  57. Jsem nadšená. Škoda jen, že už tím mojí prvňáčci neprojdou. Existuje i něco podobného do 2. třídy.
    Děkuji moc.

    1. Dobrý den,
      děkuji, i pro druháky se něco najde. Přesahu do 2. ročníku ohledně čtení s porozuměním se budu věnovat na konci 2. části semináře.
      Také 3. část a 4. část bude obsahovat přesah do dalších ročníků v matematice a prvouce.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  58. Dobrý den,

    děkuji za podnětný seminář. Zajímá mě Váš názor na práci se skládací abecedou.

    1. Dobrý den,
      skládání je v určité míře vhodné, ale je těžké ho zvládat jak organizačně, tak didakticky. Je třeba zejména dohlížet na to, aby žáci skládali zleva doprava. Sám jsem skládání se skládací abecedou ve výuce nahradil psaním velkými tiskacími písmeny a používáním interaktivních cvičení se skládáním, které žákům nedovolí skládat jinak než zleva doprava.
      S pozdravem
      Miloš Novotný

  59. Dobrý den, prosím Vás máte nějaký přehled na uvolňovací cviky v MŠ u předškoláků?Jde mi o návaznost z MŠ na ZŠ a tím i trochu ulehčit ten vstup do první třídy. Děkuji za odpoveď. Miroslava Černá

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *