Oznámení
Smazat vše

Dvanáctý školní den

 

Jana Komarkova
Estimable Member
Přidal se: před 2 roky
Příspěvky: 148
Úvodní téma  

Dneska se z nás stali čtenáři slabik. Ráno před vyučováním jsem si pro jistotu pustila cvičení z této stránky na výukových videích, abych na něco nezapomněla a pak jsme se do toho vrhli rovnýma nohama. Interaktivní cvičení s motýlkem jsou velmi motivační. Děti pochopily složení slabiky hned. Nejdřív jsme mručeli mmmm a pak jenom otevřeli ústa, aby z nich vyklouzlo A a slabika MA byla na světě. Ubíhající text děti četly velmi pěkně a měly radost. Začala jsem zadávat úkoly na domácí čtení ze sešitu Zdokonalujeme čtení.

Mně moc pomáhají velmi dobře zpracované metodiky (ke všem předmětům), které jsou plné nápadů a inspirace. Opravdu velké usnadnění přípravy.

V matematice jsme dnes odhalili znaky nerovnosti. Rovnali jsme počty víček na dvě hromádky a mezi ně dávali dvě tužky, které nahradily znaky nerovnosti. Matematika je velmi nabitá množstvím cvičení. Máme co dělat, abychom stíhali tempo podle rozpisu. Máme čtyři hodiny matematiky v týdnu a metodika je (zdá se mi) rozpracovaná na pět hodin v týdnu (resp. pět až šest stránek na týden). Je škoda, že hodina není nafukovací, ale zatím to stíháme. Pokud mají děti v něčem chybu, tak všechno individuálně opravujeme další den ráno před vyučováním. Je škoda cokoliv vynechat, děti chtějí, abych jim nechávala IC na přestávku, aby si je mohly znovu vypracovat. Kéž jim to nadšení vydrží 😀.


Citace
Olse
 Olse
Nový člen
Přidal se: před 2 roky
Příspěvky: 0
 

Jak jste prosím vysvětlila cvičení ve Zdokonalujeme čtení s. 1/ 2,3 

Nevím moc jak na něj a děti se taky topí...

čteme ho jako písmenko, slabika, ale ocením zkušenosti někoho, komu dobře slouží...

Děkuji.


OdpověďCitace
Jana Komarkova
Estimable Member
Přidal se: před 2 roky
Příspěvky: 148
Úvodní téma  

@olse

Moc se omlouvám, vůbec jsem si nevšimla dotazu, takže teď je už asi pozdě, ale tato cvičení děláme tak, že přečteme písmeno (později slabiku) a děti vědí, že toto písmeno (slabika) se opakuje i v dalším řádku. Mají čas soustředit se na druhé písmeno, protože to první se opakuje. Stejně je to i v případě, že se opakuje to druhé písmeno (později slabika). Opakující se stejná písmena jsou v šedém proužku a děti vědí, že co je v šedém proužku se čte stejně.

Ať se Vám daří a moc se omlouvám za pozdní odpověď.


OdpověďCitace