Letí to jako voda a je za námi třetí říjnový týden. Co by mohlo být za vámi?
Agáta: písmeno O; strany 32 až 37
Uvolňovací cviky: strany 17 až 19
Matýsek: číselný obor 1–5; strany 31 až 35
Oskar: kapitola Podzim; strany 13 a 14
Ať se vašim žákům i vám v následujícím týdnu ideálně daří.
Miloš Novotný
Hezký dobrý den všem.
máte za sebou týden distanční výuky. Čeká vás týden prodloužených podzimních prázdnin a dále nejistota, zda bude 1. ročník od 2.11. ve škole.
V tuto chvíli nabízím námět na úvahu.
Je možné, že se distanční výuka v 1. ročníku prodlouží. Nebo, i když budou děti ve škole, bude tento školní rok velice "výukově náročný".
Proto je nutné si rozmyslet, jak budete pokračovat.
Budete chtít probrat všechno učivo, nebo to seškrtáte a zaměříte se na to nejdůležitější?
Pokud budete chtít probrat vše, je velké nebezpečí, že méně nadaní žáci, či žáci, kteří se "nepřipojují, na tom budou na konci roku velice špatně. To si pak odučíte ve 2. ročníku.
Když dáte přednost tomu nejdůležitějšímu, tak nelze počítat s tím, že projdete vše. (Úzké místo distanční výuky je v množství učiva, které lze probrat tak, aby se někdo něco naučil. Pokud spolupracuje rodina a děti jsou samostatné, tak je to samozřejmě jinak.)
Jaké máte v tuto chvíli možnosti:
Agáta: Již v tuto dobu je možné upravit si plán bez SL3. Mnoho vyučujících jej již loni odsunulo do 2. ročníku a nyní nelitují.
Matýsek: Opravdu se omezit na MM1, MM2, MM3. Pouze + a - do 20 bez přechodu desítky.
Oskar: Poslední kapitola Domov je také "polštářová". Když ji neproberete, nic se nestane ve 2. ročníku se vše probírá znovu.
Toto jsou vaše základní možnosti.
Další námět: Prosím, kontaktujte kolegyně a kolegy z 2. ročníku a sdílejte s nimi jejich zkušenosti s tím, jak loni učili ve 2. pololetí. Především se ptejte na to, jak to vypadalo letos v září. Co by na základě těchto zkušeností udělali nyní jinak.
Vaše úvahy si přeneste na papír. Nevytvářejte nějaké dlouhé dokumenty. Pouze základ, který vám bude v dalším průběhu školního roku sloužit.
Ať se vám ideálně daří.