Zdravím na konci 1. pololetí.
Pravidelně si čtu příspěvky Zdeňka Broma. Velice se mi líbilo pololetní ohlédnutí s žáky, které provedl. Může to přispět k významnému uvědomění žáka jeho vlastního posunu. (Jak proběhlo předávání pololetního vysvědčení u vás?)
Agáta: písmeno R, dvojhlásky AU, EU, OU; strany 46 až 50 (Pozor! Pro některé žáky je čtení dvojhlásek náročné. Prosím, tady nic neuspěchejte.)
Písanka: strany 42–49 (Pokud s žáky neplánujete probrat Slabikář 3, můžete si dovolit pozvolnější tempo práce s Písankou. Pokud byste rádi probrali i tuto závěrečnou část Slabikáře, kterou lze i zařadit na začátek 2. ročníku, a máte proti plánu zpoždění, prosím, upravte četnost psaní, aby se vám z konce školního roku nestal "hon" na velká písmena! To by výuce neprospělo.)
Matýsek: číselný obor 0–8; strany 26 až 30 (Jak žáci postupují v dovednostech týkajících se řešení slovních úloh?)
Oskar: kapitola Člověk, strana 37 a 38 (Na jaké úrovni je čtení v hodinách Prvouky? Jsou žáci při čtení uvolněnější?)
Přichází období jarních prázdnin. Ať je máte hned příští týden, nebo některý z následujících, všem vám přeji klidné prožití.
Zdraví a děkuje
Miloš Novotný
Dobrý den,
předávání u nás proběhlo velmi podobně jako u pana Broma. V matematice i českém jazyce jsme si připomněli vše, co umíme a každý se snažil zhodnotit svou odvedenou práci.
V matematice jsme při řešení slovních úloh zprvu velmi bojovali, ale neustálým opakováním a procvičováním se zlepšujeme.
Musím říct, že jako začínající učitelka jsem v září měla velké obavy. Chtěla bych velmi poděkovat za ucelenou řadu AMOS. Díky metodice byly mé první měsíce v praxi o dost jistější.
Také děkuji za každodenní příspěvky pana Broma, které pravidelně čtu a přináší mi také inspiraci do mých hodin.
Hezký zbytek prodlouženého víkendu a do nového pololetí hodně sil.
EM
Hezký dobrý den přátelé,
pololetí školního roku 2020/2021 je za vámi. Je příležitost k rekapitulaci uplynulých 5 měsíců.
Můžete si položit otázky směřující k základnímu cíli vzdělávacích materiálů AMOS. Tím je rozvoj vzdělávacího sebevědomí prostřednictvím samostatnosti.
Jsou moji žáci samostatní? Začínají mít fixovaný návyk, že nejdříve si čteme zadání? Učí se moji žáci rádi nové věci? samostatně se orientují v učebnici?
Proč nyní vyzdvihuji samostatnost?
Všichni si přejeme, aby se žáci prvního ročníku (obecně všichni žáci) mohli vzdělávat ve škole. Všichni to slibují.
Ale poslední rok nás přesvědčil, že nikdy neříkej nikdy. (V září a v říjnu se také slibovalo a stejně byli žáci v listopadu doma).
Kombinace britské mutace, naplněných nemocnic a nezodpovědnosti mnoho spoluobčanů může k takové situaci vést.
Přeji si, aby nevedla. Ale štěstí přeje připraveným.
V čem tkví vaše připravenost?
V samostatnosti žáků ve škole, ale i v domácí přípravě.
Že je to naplnitelný cíl dokládají zkušenosti učitelů z loňského jara, kdy žáci doma odmítali rodičovskou pomoc, protože věděli sami, co mají dělat. Rodiče pak pouze dohlíželi a byli rádi za samostatnost svých dětí.
Pokud se začnete tímto cílem ve 2. pololetí intenzivněji zabývat, neděláte to je kvůli tomu, že by se mohli prvňáci znovu učit z domova, ale pomůže vám to i v běžné výuce.
Ale především, to bude rozvíjet vaše žáky.
Ať se vám ve 2. pololetí ideálně daří.
Zdraví a děkuje
Miloš Novotný