Hezký dobrý den všem,
je za vámi velice náročný týden, ve kterém jste museli začít organizovat jak přímou výuku, tak i vzdálenou.
Co jsem v tomto týdnu "probral" v přenosech Online výuka:
Agáta: Dokončili jsme Slabikář 2. V následujícím týdnu začneme Slabikář 3. ( Do konce školního roku bych chtěl projít zhruba polovinu materiálu. Na začátku každé lekce se budu vrace do Zdokonalujeme čtení k SL 2 a procvičovat, prostřednictví IC ubíhající text, jednotlivé typy slov.)
Psaní: Zde jsme dokončili Písanku 2 a každý den budeme pokračovat jedním velkým písmenem. (Při samostatné tvorbě vět, vždy na konci každé stránky, začínám žákům ukazovat možnosti, jak pomocí kladení otázek tvořit "bohatou " větu.)
Oskar: Prošli jsme kapitolu LÉTO (do strany 69) (Prvouka je opravdu pouze probírání cvičení. Chybí zde přímá debata s žáky na téma. Pokud byste někdo tyto části využíval v domácí či školní výuce, je zapotřebí na podněty navázat.)
Použili jste Online výuku ve škole? Nebo jste v učebnici dál?
Vím, že máte nyní mnoho práce, přesto bych byl rád, kdyby jste zareagovali.
Zdraví a děkuje
Miloš Novotný
Hezký dobrý den přátelé,
v tomto období byste mohli být zhruba zde:
Agáta: Slabikář 3; články (Již na konci Slabikáře 2 jste se setkali se cvičením, kterému pracovně říkám "vetřelci". Slovo, které do věty významově nepatří. Třeba zde. S různými nápovědami se cvičení vyvíjí a pravidelně opakuje i během Slabikáře 3. Tento typ cvičení vnímám, jako nejzákladnější důkaz čtení s porozuměním. Pokud žák v textu odhalí slovo, které tam významem nepatří, pak je opravdu na dobré cestě stát se čtenářem. Toto cvičení neuspěchejte. Při nácviku a slabších žáků využijte IC. Nejdříve prostřednictvím IC a pak samostatně. Pokud již žáci cvičení zvládají, využijte IC ke zpětné vazbě, kontrole.)
Písanka 3: strany 18 až 21 (Velká písmena se nám začínají "nakrucovat". Na těchto stranách by mohlo činit potíže "Ch". Uvědomění si, že obě písmena vnímáme jako jednu hlásku. Proto nijak nezdůrazňujte, že se CH skládá z C a H. To by se vám mohlo u některých žáků vrátit jako bumerang. I psací velké G nabízí problém. Když žáci vyjedou s vratným tahem, který má zůstat pod "frňákem" a vznikne velké C s písmenem j bez tečky. )
Matýsek (3. díl): číselný obor 0 - 20; strany 39 až 40 (Slovní úlohy jsou již v této části na vysoké úrovni. Pokud jste podtrhávání důležitých částí, ke kterému jste vedli žáky už od ŽA, zařadili i do práce se slovní úlohou, máte ulehčenou práci. Žáci si nejdříve podtrhávají otázku a následně, při výpočtu mohou jinou barvou podtrhávat informace, které k výpočtu potřebují. Při odpovědi se vracejí k podtržené otázce. Odpověď mohou zapisovat i psacím písmem. Sice je předepsáno velké tiskací, ale je to tak slabě, že se to dá perem přepsat. Velké tiskací písmo je zde použito proto, že jsme nevěděli, která písmena budete mít již probraná a na jaké úrovni každý jednotlivý žák je. Dovedu si představit, že napsat odpověď pouze tiskacím písmem, může být pro někoho úkol, který odpovídá jeho nadání.)
Oskar: téma Léto; strany 68 a 70 (Procvičovací a opakovací strany kapitoly Léto. Pro práci s opakovací myšlenkovou mapou již máte asi zajetý rituál. Nezapomínejte opět prolistovat kapitolu a tím oživit vzpomínky na jednotlivé hodiny, kdy jste jednotlivé strany probírali. V Miuč můžete využít interaktivní myšlenkové mapy. Pokud kliknete na jednotlivé části, tak se vám zvětší a v pravém dolním rohu je šedý obrázek. Pokud na něho kliknete, vrátíte se na stranu, která je tématu věnována. Závěr kapitoly je asi věnován práci se samolepkami, které po "uzavření stránky, žáci lepí do pravého horního rohu.)
Ať se vám ideálně daří.
Zdraví a děkuje
Miloš Novotný