Oznámení
Smazat vše

[Připnuto] Tabulka propojení předmětů (tematický plán)

 

Miloš Novotný
Spoluautor Admin
Přidal se: před 3 roky
Příspěvky: 113
Úvodní téma  

Při tvorbě tematických plánů na školách by se vám mohla hodit tato vložená tabulka. 😀

Miloš Novotný 

Toto téma bylo změněno před 3 roky uživatelem AMOS

Citace
Miloš Novotný
Spoluautor Admin
Přidal se: před 3 roky
Příspěvky: 113
Úvodní téma  

Jak jste spokojení s tabulkou propojení předmětů vzdělávacích materiálů AMOS?

Dělali jste nějaké úpravy tabulky pro potřeby vašich tematických plánů?

Děkuji za sdílení zkušeností s tabulkou.

Miloš Novotný

Tento příspěvek byl upraven před 3 roky uživatelem AMOS

OdpověďCitace
r.srbka
Nový člen
Přidal se: před 2 roky
Příspěvky: 1
 

Dobrý den,

moc bych chtěla v dalším školním roce učit podle celku AMOS včetně Matýska. U nás na škole musím probrat také učivo s přechodem před 10.  Prosím, není někde k dispozici ukázka plánů i s tímto učivem?


OdpověďCitace
Miloš Novotný
Spoluautor Admin
Přidal se: před 3 roky
Příspěvky: 113
Úvodní téma  

Dobrý den,

učivo s přechodem do 10 je v Matýskově matematice zařazeno do 2. ročníku (Je to metodické doporučení MŠMT. V současné době od výuky přechodu přes 10 mnoho škol ustupuje. Vzhledem ke zkušenostem s distanční výukou. Především s ohledem na méně nadané žáky. V 1. ročníku to bývá pouze probrané učivo, které se musí na začátku 2. ročníku znovu důkladně opakovat. Nebo se to hodí na rodiče, aby to zopakovali sami na začátku 2. ročníku, protože je to již z 1. ročníku probrané a děti by to měly tzv. umět!!!)

Je nám však jasné, že mnoho nadaných žáků chce počítat i tento typ příkladů. Proto jsou v MIUč (3. díl MM) pracovní listy, které vedou k pochopení principu sčítání a odčítání přes 10.  Nemusí se probrat vše. Pouze to, co se stihne do konce školního roku. Opravdu je důležitý princip.  PL skýtají několik didaktických variant použití.

Přechodu přes 10 je věnován 4. díl Matýskovy matematiky. Pokud byste chtěla toto učivo realizovat v 1. ročníku, tak si musíte rozvrhnout 4. díly na 10 měsíců. Což je asi 2,5 měsíce na jeden díl. V praxi jsem v kontaktu i se školami, které to tak realizují.

Zdraví a děkuje

Miloš Novotný


OdpověďCitace
jonada
Nový člen
Přidal se: před 2 roky
Příspěvky: 1
 

Dobrý den,

letos učím podle této řady poprvé a prvňáčky. Tabulka mi moc pomohla při plnění tematických plánů a mezipředmětových vztahů. Uvažujete i o takovéto tabulce pro druhý ročník?

Děkuji za odpověď. 

 


OdpověďCitace
Miloš Novotný
Spoluautor Admin
Přidal se: před 3 roky
Příspěvky: 113
Úvodní téma  

Hezký dobrý den,

tabulka pro 1. ročník vznikla na základě snahy ukázat propojenost při aplikaci čtení. Viz. poslední sloupeček, kde jsou zapsána použitá písmena v Matýskově matematice a Oskarově prvouce.

V 1. ročníku je výuka jednoznačnější než ve 2. ročníku, kde již od začátku školního roku má možnost vyučující použít různé strategie.

Např. použít nebo nepoužít Start druháka. Nebo má část Slabikáře 3, kterou na konci 1. ročníku nedodělali a nyní ji chce s žáky dodělat. Tato část se samozřejmě třídu od třídy liší. Tím chci naznačit, že pro 2. ročník by mohlo existovat mnoho tabulek. 

Nejsem příznivcem tematických plánů, kdy je učivo a doba probírání předřazeno reálnému stavu vzdělání ve třídách. Proto v o podobné tabulce pro 2. ročník neuvažuji. Ale na začátku všech metodik k jednotlivým předmětům je vždy tabulka navrhující distribuci učiva do školního roku.

Každý žák má právo pochopit někdy jindy. Proto není možné "tlačit" vyučující pomocí tabulky do nějakého časového plánu probírání učiva.

 

Zdraví a děkuje

Miloš Novotný


OdpověďCitace