Oznámení
Smazat vše

Jarní karanténa - třicátý sedmý den

 

Jana Komarkova
Estimable Member
Přidal se: před 2 roky
Příspěvky: 148
Úvodní téma  

Máme za sebou další online týden. Byl trochu jiný, než ty předcházející. Veselejší. Víme, že se po víkendu zase sejdeme společně ve třídě, v opravdické třídě, ne v té virtuální. Tento týden máme navíc zpestřený čarodějnickou stezkou. S kolegyní ze 2.A jsme připravily dětem z našich tříd  stezku přírodou, kde opět musí děti předvést svoje čtenářské znalosti a zručnost fyzickou i psychickou. Stezka je dlouhá asi 4 km a děti řeší různé přesmyčky, vyhledávají obrázky, vyrábějí si košťata, na kterých potom musí proletět danou trasu, získávají i letecké průkazy z košťoškoly 😆, staví lesní domečky, vyrábějí si kouzelné lektvary a samozřejmě nechybí ani čarodějný poklad. A k tomu všemu potřebují čtení. Na cestu se opět (jako ve velikonočním putování) dobrovolně vydávají celé rodiny. Dostávám spoustu krásných fotek a videí, některé děti se na cestu dokonce čarodějnicky vymódily 😀. Mám radost, že to mělo smysl. Děti musely cestou vyplňovat čarodějnickou kartu a tu si v pondělí budeme ve škole porovnávat. Těším se na názvy lektvarů, některé jsem už viděla 😜 🤣.

Opět nás při online výuce provázely výzvy, tentokrát je vymýšlely děti (obleč si své oblíbené oblečení, namaluj sourozence, napiš tři zvířata, která uvidíš na procházce,...). Muzikanti Kuba s Vaškem nám opět koncertovali na závěr vyučování. Je to fajn zpestření.

Ve slabikáři (str. 54) jsme probrali slabiky bě, pě, vě, mě. Procvičujeme psaní slov na tabulkách. Většina dětí píše správně, ale pár z nich to ještě plete. Vysvětlila jsem, že se děti mohou setkat i se slovy, kde uvidí bje, vje, mně, ale že je to taková specialita, na kterou ještě potřebujeme chodit pár let do školy. Setkali jsme se také s novým typem cvičení a to byla slova, která nepatří svým významem do věty. To děti moc bavilo, obzvláště, když slova (vetřelci) měla nápovědu v podobě obrázků. Rovněž nebylo složité určit, zda "vetřelci" byli názvy osob nebo věcí, stromů nebo sportů. Zajímavé bylo také cvičení, kde byly matematické příklady popsané slovy a děti také musely slovy napsat výsledek. Opět jsem připomněla, jak je čtení spojené i s matematikou. Písanku díky časovému omezení online hodiny nechávám jako domácí práci. Píšeme už velká písmena a s tím jsou spojené první věty. Ve školním týdnu bude víc prostoru na společné psaní. Jsem zvědavá, jak to půjde. Musím chválit děti za pěkné čtení. Většina zvládá přečíst předložku se slovem a nebo aspoň s první slabikou dalšího slova. Je poznat, že doma čtou 👍.

V matematice pracujeme na str. 29. Hodně jsme procvičovali +,- do 15 a rozklady do 10. Růžový rámeček se pomalu dětem dostává pod kůži 🤩. Novinkou byly obrázky podle osy. Co se zdá na první pohled jednoduché, tak nemusí být a tak budeme toto učivo ještě znovu probírat na IC společně ve škole. Řešili jsme s Matýskem nakupování a dostali se i k úlohám "o několik více". Ráda si v takovém případě nejdříve sama pro sebe pustím výukové video, abych to pak dětem uměla snadno vysvětlit po "Matýskovsku" 🤗. Tabulky "o několik více" zvládají děti dobře a určování celé hodiny se také dařilo. Opakovali jsme a procvičovali hodiny dopolední a odpolední. Občas zbyde čas i na hru, děti mají rády bingo.

V prvouce jsme na str. 60 - kapitola Čas. Trénovali jsme orientaci v kalendáři, hledali, kdy má kdo svátek. V prvouce jsou občas i delší texty a v poslední hodině (str. 60), kde se probírají maminčiny narozeniny, jsem děti vedla k tomu, že i rodičům je třeba dělat milá překvapení, chystat dárky (i kdyby jen malovaný obrázek). Že i rodiče si zaslouží být nejdůležitější osobou oslavy a ne jenom děti, jak tomu mnohdy bývá. O takovém tématu ale pohovoříme více, až budeme společně.

Na závěr online výuky jsem každý den dětem opět četla. Dnes jsme dokončili knížku Chobotem sem, chobotem tam. Jedna maminka mi říkala, že když dětem čtu, že doma vždy poslouchá zbytek rodiny 🤣 🤣 🤣.

No, rozhodně se moc těším, až se po neděli zase všichni sejdeme "na ostro" 😍.


Citace