Hezký dobrý den všem,
v tomto týdnu se mi ne vždy při online výuce dařilo. Třeba v pátek jsem ukázkově zazmatkoval. Ale s tím musí člověk počítat, je to přímý přenos. Budu se muset lépe připravit.
Agáta: ve Slabikáři 2 jsme na straně 41 (Na začátku výuky vždy zařazuji nějaká cvičení ze Zdokonalujeme čtení.)
Psaní: souběžně jsem začal probírat Písanku 2 (strana 37) a Písanku 3 (strana 2) (V diktátu vět nejsem zaměřený pouze na diktování, ale zacílený na smysl "psaní z hlavy". Základy popisu nebo vyjádření vlastní myšlenky. Používám k tomu skečnoutink.)
Oskar: v prvouce jsem začal kapitolu ČAS (Uplatňuji zásady práce s evokační myšlenkovou mapou. Pokusil jsem se o prolistování. Při tomto způsobu výuky opravdu chybí možnost přímo reagovat na děti.)
Každý týden zařazuji jeden pokus. Dle zpětné vazby od rodičů (při zasílání domácích úkolů) jsou velice oblíbené.
Zdraví a za nějakou reakci děkuje
Miloš Novotný
Hezký dobrý den,
protože 1. dubnový týden byl kratší, přidávám probrané stránky od 27.4. do 30.4. ještě ke 4. dubnovému týdnu.
Agáta: Probrali jsme celou kapitolu Ď,Ť,Ň(do strany 45) (V náznacích jsem se snažil postihnou rozdíl mezi větou rozkazovací s důrazem a bez důrazu. Samozřejmě, že jsem tuto terminologii nepoužíval. Cvičení jsou takto nastavena, aby umožňovala si znalost předpřipravit.)
Psaní: Střídám Ps2 (do strany 39) a Ps3 (do strany 4) (Především u velkých písmen žákům pomalu předkládám smysl psaní. Je to zachycování vlastních myšlenek formou písemného projevu. Tento proces modeluji přes drobné skici obrázků, ke kterým píšeme krátké, jednoduché věty. Dost času věnuji i psaní předložkových vazeb. Žákům předkládám význam předložek. Je to vyjádření prostorové orientace v textu.)
Oskar: Probíráme kapitolu ČAS( do strany 58). Do výuky jsem zařadil cvičení z Matýskovy matematiky, která jsou zaměřena na hodiny (celá, půl, digitální).( V následující výuce mám v plánu systematicky pracovat s plánováním. Předkládat žákům možnosti a vést je k použití.)
pokusy: Každý týden zařazuji jeden pokus. Dle zpětné vazby v mailech mají asi největší popularitu. Bohužel mi 10 připravených pokusů dochází. Na konec května a na červen budeme asi improvizovat.
Zdraví a za každý námět a reakci děkuje
Miloš Novotný
Hezký dobrý den přátelé,
v tomto období byste mohli být zhruba zde:
Agáta: Slabikář 2; písmena bě, pě, vě, mě; strany 50 až 55 (Další možnost nadané žáky seznámit s učivem 2. ročníku. Ve cvičení 51/2 lze žákům nabídnout strategii, kdy v momentě, že neví jak něco napsat, tak se nejdříve podívají, zda informaci nemohou získat samostatně, a až poté se ptají vyučujícího.)
Písanka 2: strany 43 až 48 (U psaní "ch" nezdůrazňovat, že se jedná o spojení dvou písmen. Vést žáky k celkovému vnímání písmene.)
Matýsek (3. díl): číselný obor 0 - 15; strany 16 až 20 ( Již v tuto dobu lze u nadaných žáků pracovat s první částí pracovních listů vedoucích k počítání přes desítku. Zde.)
Oskar: téma Čas; strany 60 a 61 (Při opakování ve cvičení 61/1 vést žáky ke zpětnému prolistování a připomenutí si učiva. Tím se završuje práce s úvodní a závěrečnou myšlenkovou mapou. Úvodní slouží k evokaci znalostí a seznámením s obsahem kapitoly. Závěrečná k opakování pomocí prolistování.)
Ať se vám ideálně daří.
Zdraví a děkuje
Miloš Novotný