Oznámení
Smazat vše

Jarní karanténa - dvacátý druhý den

 

Jana Komarkova
Estimable Member
Přidal se: před 2 roky
Příspěvky: 148
Úvodní téma  

Měsíc online výuky je za námi. Další nové zkušenosti, pro mě převážně kladné. Všechny děti se pravidelně účastní výuky, všechny děti mají zapnuté kamery a jsou aktivní. Velká podpora rodičů, děti jsou připravené a plní úkoly, které jim zadám. Můžeme tedy jet podle plánu, i když opravdovou realitu samozřejmě uvidím, až se všichni sejdeme ve škole.

Využívám sdílenou obrazovku a grafický tablet, velmi často používáme mazací tabulky, abych zapojila všechny děti najednou. Už jsme si našli systém, který funguje. Každý den píši rodičům přes Bakaláře plán na další den a označím, co je třeba mít hotové do online hodiny. Je to většinou písanka, ke které mají možnost výukového videa a malé čtení. Také chci, aby měly děti připravené čtení sloupečků ve slabikáři a případně namalovaný obrázek, pokud tam je. Ostatní děláme společně, psaní slov ukazují děti na tabulkách a po mé kontrole píší "načisto" do slabikáře.

Musela jsem upravit rozvrh online hodin. Měli jsme původně jednu 60 minutovou (je pravda, že jsme mnohdy i přetáhli) hodinu denně, ale dle nařízení jsem ji musela rozdělit na dvě části. Nevím, co je správně. Moji hodinu nikdy nikdo z těch, kteří rozhodují, neviděl 🤔 . Stihli jsme si popovídat o zážitcích, o trápeních, o radostech, měli jsme zábavné tělovýchovné chvilky, dětem jsem četla, zbyl čas i na hru. Těžko poznat, zda jsem děti přetěžovala. Pokud ano, tak je mi to líto. Poznat to ale nebylo...

Nyní máme dva 30 minutové bloky oddělené 15 minutovou přestávkou, takže se děti musí odhlásit a následně je rodiče opět musí přihlásit. Ztratíme tak více času, protože než se můžeme pustit do práce, tak to chvíli zabere a to celé dvakrát. Na povídání už také tolik času není, ale čtení jsem nevypustila a každý den na konci výuky čtu dětem knížku. Ale tak to je a nezbývá, než se přizpůsobit...

Během online výuky máme každý den nějakou výzvu - a tak se učíme v kuklách, s legračním účesem, s miskou na hlavě, s míčem, s nalezenou sedmikráskou,... a stejně je tomu i v tomto velikonočním "barevném" týdnu. Modré pondělí - měli jsme všichni modré tričko. Šedivé úterý jsme si zpestřili barevným Oskarovým pokusem s lentilky. Děti věděly, co si mají připravit a tak jsme dnes mohli provádět pokus online. Sama jsem byla překvapená, jak pěkně se nám pokus povedl. Děti malovaly i obrázky. Bylo to parádní 😀. A zítra je škaredá středa - každý si má namalovat na papír pořádný úsměv, vystřihnout a přilepit lepenkou ke špejli a zítra se budeme všichni usmívat, i kdybychom nechtěli 🤣.

Také jsem dětem připravila velikonoční výpravu do přírody. Napsala jsem jim plán a popis cesty i s úkoly, které mají cestou plnit. Cesta je dovede k velikonočnímu pokladu. Rodiče plán vytisknou a děti musí číst postup. Trasu nechám označenou celý týden, aby měli možnost vyrazit kdykoliv. Hodně dětí vyrazilo už první den a rodiče mi posílají fotky a videa, jak děti po cestě čtou a plní úkoly. Byl to, myslím, dobrý tah 😎. Strávit s rodiči dvě hodinky v lese a ještě k tomu zjistit, že to čtení je vlastně docela fajn zábava a při troše štěstí potkat i spolužáky... 🤩 👍...

A co se týká výuky, tak ve slabikáři jsme na str. 35, malé čtení str. 32, písanka str. 35, velký Matýsek str. 10, malý Matýsek str. 7 a prvouka str. 53.

No, kéž by nebylo hůř. Ale že se mi po dětech už stýská, to teda fakt stýská...

Toto téma bylo změněno před 1 rokem uživatelem Jana Komarkova

Citace