Představujeme vám oblíbený soubor učebních materiálů pro výuku systematickou výuku čtení a psaní v 1. ročníku s názvem Čteme a píšeme s Agátou, který napomohl při cestě ke čtenářství a pisatelství více než 150 000 žákům.

Co vyučující oceňují na „Čteme a píšeme s Agátou“?
• „Vychází z praxe, je promyšlená a velmi motivační pro žáky.“
• „Zaujala mě propojením analyticko-syntetické metody s prvky genetické a krásnými ilustracemi. Navíc mě oslovilo to, že byl nabízen i seminář.“
• „Propracovaná a ucelené řada, pěkná metodika; těším se na využití učebnic, hlavně interaktivní učebnice.“
• „Možnost brzkého čtení a využití získaných dovedností.“
• „Kromě čtení a psaní učí děti samostatnosti, mít a obhájit vlastní názor. Děti se učí zodpovědnosti za svoji práci.“

Čteme a píšeme s Agátou tvoří společně s Matýskovou matematikouOskarovou prvoukou ucelený soubor AMOS. S AMOSem můžete vyučovat čtení, psaní, počítání a prvouku jedním výukovým stylem s didakticky i graficky provázaným souborem učebních materiálů!

Novinka: Vzdělávací program zdarma Učím s AMOSem v 1. ročníku

Učební materiály „Čteme a píšeme s Agátou“ pro 1. ročník:
• jsou vytvořeny v souladu s RVP ZV a mají platnou schvalovací doložku MŠMT
• staví na analyticko-syntetické metodě doplněné o efektivní prvky metody genetické
• pomocí metody tří startů systematicky rozvíjejí čtení a psaní s porozuměním
• smysluplně využívají moderní didaktické prvky jako myšlenkové mapy nebo paměťové obrázky
• umožňují žákům číst zadání úkolů pomocí piktogramů od první hodiny 1. ročníku
• přinášejí více možností k pochopení a osvojení látky
• jsou vytvořeny zkušenými pedagogy a autory Alenou Bárou DoležalovouMilošem Novotným

Výuková videa zdarma ke každému cvičení k Živé abecedy, Slabikáře, 1. díl a 2. díl, Písanek, 1., 2. a 3. díl

Co je součástí „Čteme a píšeme s Agátou“ pro 1. ročník?

Hlavní materiály:

  • Živá abeceda

Živá abeceda je určena pro výuku čtení v 1. období, a to při seznamování se s prvními písmeny, slabikami a slovy. Obsahuje postupné vyvození hlásek a písmen A, M, L, E, S, O, P, U, I. Řazení písmen vychází z ověřené zkušenosti. Postup vyvození a procvičování každého písmene i slabiky se drží jednotného schématu. Žáci se na stranách lépe orientují a mohou se soustředit na pochopení základních čtenářských dovedností.

  • Slabikář

Slabikář je k dispozici ve formátu tří samostatných dílů, nabízíme však také variantu 1. a 2. dílu Slabikáře vázaných společně do pevné mechové vazby.

  • 1. a 2. díl Slabikáře pokračují v postupném vyvozování písmen a čtení slov. Žáci se již také seznamují s krátkými texty a učí se s nimi pracovat. Všechny úkoly a cvičení podporují nácvik čtení a psaní s porozuměním.
  • 3. díl Slabikáře má již čítankový charakter. Texty jsou řazeny od jednodušších k obtížnějším a žáci jsou vedeni k systematické práci s nimi.

Stejně jako v Živé abecedě jsou žáci i ve Slabikáři vedeni k samostatnému čtení zadání pomocí piktogramů. Postupně, jak žáci umějí přečíst jednotlivá slova v pokynech, jsou piktogramy nahrazovány slovy či celým psaným pokynem. Druhé číslování v horní části jednotlivých stránek usnadňující orientaci žáka je uvedeno i ve všech dílech Slabikáře.

  • Uvolňovací cviky a Psaní číslic

Uvolňovací cviky a Psaní číslic je pracovní sešit určený k přípravě na psaní. Jeho úkolem je uvolnění ruky žáka tak, aby se mohlo v Písankách začít s výukou psacího písma. Sešit je oboustranný: z jedné strany obsahuje uvolňovací cviky a nácvik jednotlivých prvků psacího písma, z druhé strany pak stránky k nácviku psaní číslic. Všechny cviky přípravného období jsou doplněny říkankou, která slouží k tomu, aby žáci cvik v rytmu říkanky prováděli plynuleji.

  • Písanky

Písanky (1., 2. a 3. díl) obsahují postupný nácvik jednotlivých písmen. Metodicky je vždy nejdříve zařazeno seznámení s daným písmenem, pak jeho správná vazba ve slabikách či slovech, dále navazuje přepis, psaní podle obrázků s nápovědou a nakonec autodiktát, tedy samostatné psaní podle obrázků. Postupně jsou žáci vedeni k opisu a přepisu vět, jednoduchým odpovědím na otázkyzákladům vysuzování.

Výuka velkých tvarů vázaného písma je zařazena ve 3. díle Písanky, kdy se žáci na konci 1. ročníku po zafixování psaní malých tvarů vázaného písma mohou lépe soustředit na obtížnější velké tvary. Velké tvary jsou za sebou řazeny podle tvarových skupin.

  • Multimediální interaktivní učebnice plus

MIUč+ obsahuje interaktivní verzi tištěných učebnic i pracovních sešitů a multimédia.

MIUč+ Čteme a píšeme s Agátou můžete vyzkoušet zdarma na 30 dní na ucebnice-online.cz.

Unikátní nabídka učitelských, rozvíjejících, podpůrných a doplňkových materiálů

Učitelské materiály:

Rozvíjející materiály:

Podpůrné materiály:

Doplňkové materiály:

Akce jsou poskytovány pouze školám při nákupu na nns.cz nebo u partnerů akcí.
Aktuální podrobné informace o akcích na nns.cz/akce