JSEM PŘEDŠKOLÁK
POČÍTEJ DO ŠESTI. (str. 54)
- Prohlédni si obrázek. Řekni, kdo je na obrázku. (Zjednodušeně: Šnečci. / Hlemýždi.)
- Řekni, kam šnečci lezou. (Na kopeček.)
- Postav se, vzpaž a ukaž, jak je kopeček veliký.
- Vstoje obtáhni prstem kopeček. Tah nepřerušuj. Několikrát ho zopakuj.
- Vezmi si zelenou pastelku a obtáhni kopeček i pastelkou. Obtáhnul jsi nejdelší cestu v kopečku.
- V kopečku je vyznačena spousta cest. Ukaž tu, která je nejkratší.
- Posaď se. Od vyznačených bodů kresli cesty v kopečku od nejdelší po nejkratší.
- Při kreslení odříkávej do rytmu říkanku:
JEDEN, DRUHÝ, TŘETÍ ŠNEČEK…
VŠICHNI LEZOU NA KOPEČEK.
DOHROMADY JE JICH ŠEST.
KOPEČEK JE PLNÝ CEST! - Každý šneček na obrázku má ulitu. Žádný není bez ulity. Ukaž šnečka, který nemá vybarvenou ulitu.
- Spočítej šnečky. Nejprve spočítej ty s vybarvenou ulitou. Při počítání každého z nich zakroužkuj. Kolik je šnečků s vybarvenou ulitou? (Pět.)
- Kolik je na obrázku šnečků dohromady i s tím, který nemá vybarvenou ulitu? (Šest.)
- V rámečku vybarvi tolik puntíků, kolik jsi napočítal šnečků.
- Prohlédni si šestku. Vybarvi ji.
- Dokresli ji podle své fantazie.
- Vybarvi i ulitu největšího šnečka.
- Procvičuj počítání do šesti. Vezmi si třeba šest pastelek (karet) a po jedné je spočítej. Všímej si, co má každá pastelka (karta). Říkej: Každá pastelka má hrot. Žádná není bez hrotu. (Každá karta má číslo. Žádná není bez čísla.)