JSEM PŘEDŠKOLÁK
POD ZEM DOLŮ, PAK NAHORU (str. 50)
- Prohlédni si obrázek. Poznáš, kdo na něm chybí? (Krtek.)
- Najdi krtka v příloze samolepek a nalep ho tam, kam do obrázku patří.
- Krtek má na obrázku brýle. Ve skutečnosti má ale oči tak malé, že pod chlupy jeho srsti nejsou skoro vidět. Vidí špatně, rozeznává pouze světlo a tmu. Zato má velmi dobrý sluch a čich, a tak dokáže zachytit pohyb žížal v půdě.
- Zahraj si na krtka a pohybuj pažemi a rukama, jako jimi pohybuje krtek, když hrabe tunel směrem k žížale.
- Podívej se na tunel, který krtek vyhrabal na obrázku. Vstoje ho obtáhni prstem směrem dolů a pak k rýči nahoru. Tah nepřerušuj, ať je plynulý. Několikrát ho zopakuj.
- Vezmi si hnědou pastelku a obtáhni čáru nad tunelem.
- Zkoušej kreslit tyto prohnuté čáry i vsedě.
- Začni od prvního vyznačeného bodu. Přerušovaná čára tě povede.
- Od druhého vyznačeného bodu zkoušej nakreslit prohnutou čáru sám.
- Zkus to i od třetího, od čtvrtého a od pátého bodu.
- V tomto směru můžeš nakreslit tolik čar, kolik chceš.
- Řekni, kterým směrem hrabal krtek pod zem. Nahoru, nebo dolů? (Dolů.)
- Řekni, kterým směrem vyhrabával cestu nad zem směrem k rýči. (Nahoru.)