NOVINKA 2024

JSEM PŘEDŠKOLÁK je odborně zpracovaná pracovní učebnice, která připraví předškoláka krůček po krůčku do 1. ročníku. Ke všem stránkám nabízí ZDARMA výuková videa. Pracovní učebnice je ověřena předškoláky.

Předškoláci si osvojují vědomosti a získávají dovednosti, které je připraví k výuce čtení, psaní, počítání a prvouky.

Učí se zábavnou formou při nalepování SAMOLEPEK. Při manipulaci s nimi rozvíjí jemnou motoriku.

Pracovní učebnice Jsem předškolák pomůže předškolákům:

  • získat dovednosti, které předcházejí čtení, v hravých činnostech směřujících k vytvoření aktivního vztahu k četbě,
  • připravit se na psaní písmen a číslic (pomocí grafomotorických cvičení a při kreslení obrázků předškoláci vnímají tvary tahů, které je navedou k psaní),
  • rozvinout jejich předmatematické úvahy,
  • obohatit si vědomosti v rámci tematického propojení úkolů s poznáváním okolního světa, který po malých krůčcích poznávají.

JSEM PŘEDŠKOLÁK

JE OKAMŽITĚ DOSTUPNÁ zde.

Obsahuje:
56 celobarevných stran a
přílohu samolepek.

Pracovní učebnice JSEM PŘEDŠKOLÁK Vám nabízí:

  • více než 100 samolepek,
  • načtení QR kódu přímo na titulní stránce obálky k okamžitému získání podrobných instrukcí ke stránkám,

  • základní instrukce přímo pod každým úkolem na stránce,
  • metodickou na výukovém portálu PŘEDŠKOLÁK,
  • propojení s aplikací na www.nns.cz/pohadky, kde si může poslechnout pohádky, ke kterým se vážou úkoly na stránkách s pohádkami a podle obrázkové osnovy si je zde může i zkusit vyprávět.

Pracovní učebnice rozvíjí při práci s výukovými videi digitální kompetence předškoláků.

Pracovní učebnice JSEM PŘEDŠKOLÁK je

  • odborně zpracovaná v souladu s RVP PV,
  • ověřena při výuce v mateřských školách během celého školního roku,
  • systematicky uspořádaná,
  • obsahově propojená,
  • graficky přehledná,
  • přiměřená věku předškoláka.

Pracovní učebnice JSEM PŘEDŠKOLÁK obsahuje

  • tematické říkanky ke každé grafomotorické rozcvičce,
  • náměty k průpravným cvikům, které jsou voleny tak, aby byly blízké dětskému chápání a tematicky prolínaly s obrázkovým příběhem,
  • motivační příběhy, které děti zaujmou a na úkolu pak pracují v plném soustředění,
  • půvabné dětské ilustrace, které jsou velmi působivé a motivující, jednoduché bez zbytečných detailů,
  • tematicky propojené dvoustrany,
  • stránky i na šířku v případě, že je třeba uvolnit paži vstoje při kreslení přes celou plochu stránky,
  • pomocné plochy pro kreslení, které pouze napomáhají k uvědomění si tvaru obrázku, jsou v tlumené barvě a v rámci určitého reálného objektu, např. kreslení v pařezu a tak předškoláka pozitivně motivují i ke zvídavosti,
  • dostatečně velké obrázky k vybarvení,
  • velký prostor pro vlastní kresbu motivovaný obrázky při okraji stránky, které ho k nakreslení obrázku navedou,
  • tvary číslic (1–6) a vybraných písmen, se kterými předškoláka seznamujeme formou obrázku čísla, který vybarvuje, a tak ho vedeme k seznámení s jejich tvarem,
  • jednotně koncipované stejné typy úkolů a graficky stejně a jednoduše ztvárněné plochy pro řešení,
  • metodický návod k uvolnění dominantní ruky před kreslením na vnitřní přední straně obálky,
  • prostor pro vlepení fotografie předškoláka a dostatečně velký prostor pro vepsání jména předškolákem na vnitřní zadní straně obálky,
  • upoutávku na řadu titulů pro předškolní vzdělávání na zadní straně obálky.

V grafomotorických úkolech vedeme předškoláka

  • při hraní se zvířátka s věcmi ke zdokonalování grafomotorických dovedností,
  • ke koordinaci ruky a očí (oči sledují pohyb rukou),
  • od tzv. velkých pohybů (uvolnění celé paže) k malým pohybům (uvolnění rukou a prstů),
  • k uvolnění paží před kreslením krouživými pohyby (levotočivými i pravotočivými),
  • po kroužení paží ve vzduchu k obtahování předlohy vstoje a teprve později v sedě,
  • po uvolnění paží k návyku uvolňovat si zápěstí a prsty, například při předvádění mytí rukou, prsty třeba napodobováním mačkání papíru,
  • jemnou motoriku prstů předškolák procvičuje i při nalepování samolepek,
  • aby kreslil rád a na kreslení se těšil – volíme vhodné uvolňovací cviky a respektujeme jeho potřeby.

Doporučujeme

  • nezatěžovat děti při plnění úkolů dlouhodobým sezením,
  • respektovat individuální potřeby dítěte, například přizpůsobit se tempu práce dítěte, jeho pohybovým možnostem,
  • nenutit dítě k činnosti, ale motivovat ho, aby úkol provádělo se zaujetím a v plné pozornosti.

Na cestě k poznávání a čtení předškoláka

  • motivujeme příběhy k obrázkům, předškolák se stává jejich součástí, hraje si a přitom se učí,
  • vedeme k vyprávění o obrázcích, tím si obohacuje svoji slovní zásobu a rozvíjí způsob vyjadřování,
  • připravujeme ke čtení při hrách se slovy,
  • učíme vnímat první hlásku ve slově, začínáme hláskou m, kterou děti začínají přirozeně správně vyslovovat jako první hlásku už od prvního roku věku,
  • seznamujeme s hláskami, které jsou si při poslechu podobné, snaží se je správně a srozumitelně vyslovit (například d/t),
  • učíme nové říkanky, které odříkává do rytmu při každé grafomotorické rozcvičce, podpoří tak plynulý pohyb ruky,
  • seznamujeme s tvary některých písmen, vnímá je pouze jako obrázky,
  • motivujeme k zájmu o svět, jehož je součástí, nepřetěžujeme ho však vědomostmi, které ve svém věku nemůže ještě chápat.

Rozvíjíme předmatematické dovednosti předškoláka

  • hraje si se zvířátky a věcmi, které jsou součástí jeho světa,
  • vnímá barevnost částí přírody, které ho obklopují,
  • porovnává zvířátka a věci podle jejich velikostí a tvarů ve zjednodušených a obrázcích, podle těchto jednoduchých obrázků si mohou vyzkoušet zvířátko nebo věc i sami nakreslit,
  • rozhoduje, co kam patří, a při tom se učí ukládat své věci tam, kam patří,
  • orientuje se v prostoru při procházení cestiček pod zemí s krtkem dolů a nahoru, nebo například při zavěšování vánočních ozdob na stromeček vlevo i vpravo a tuto dovednost rozvíjí při celoročních aktivitách,
  • utváří si denní režim, pomáhá mu vnímat čas (od malička vnímají den a noc, na příkladech denních aktivit začínají rozlišovat ráno, večer a postupně i ostatní části dne), uvědomit si plynulost a návaznost části dne, rozvíjí plánování v čase,
  • orientuje se v ročních obdobích přiměřeně svému věku podle toho, co rád na jaře, v létě, na podzim a v zimě dělá,
  • vybarvuje obrázky čísel, vnímá jejich tvar zatím pouze jako obrázek a tím se s jejich tvarem seznamuje,
  • zkouší si uvědomit počet přidáváním nebo ubíráním jednoho, dvou a tří obrázků do šesti, například ke dvěma zvířátkům klouzajícím se na skluzavce přidá jedno další,
  • učí se zaznamenávat počet vybarvováním puntíků v rámečku,
  • v úkolech s názornými, jednoduchými a poutavými obrázky, při zábavném dolepování samolepek, hraní a pohybových činnostech.

Doporučujeme

  • při osvojování si barev přecházet od základních barev k doplňkovým, a to nejen při jejich přirovnávání ke skutečnostem, které předškoláka obklopují (Oranžová jako pomeranč.) , ale také při jejich pojmenovávání  (Jakou barvu má pomeranč?) a výběru (Vybarvi pomeranč oranžovou pastelkou.),
  • nespokojit se pouze s tím, že předškolák umí odříkat číselnou řadu například do 20, neznamená to, že umí počítat,
  • vést předškoláka k uvědomění si počtu, sčítat a odčítat (do tří) však pouze s vizuální podporou – předškolák dovede odpovědět na otázku „Kolik je v krabičce knoflíků?“, pokud viděl, že byl do krabičky k jednomu knoflíku vložen ještě jeden, nebo že byl ze tří knoflíků jeden odebrán,
  • aby předškolák znázorňoval počet na základě konkrétních představ,
  • při vytváření představy rovinného útvaru (například kruhu), aby viděl kruh jako část roviny, například vystřižený z papíru,
  • nenutit předškoláky odříkávat zpaměti názvy částí dne, ročních období, pouze je s nimi seznamovat říkankou nebo jim je přiblížit oblíbenou činností, kterou v tu dobu rádi dělají.

JSEM PŘEDŠKOLÁK je pracovní učebnicí, se kterou máte k dispozici kompletní komfort:

  • tištěnou učebnici s více než 100 samolepkami,
  • přehledně zpracované instrukce, které si pohodlně načtete přes QR kód na titulní stránce obálky,
  • více než 40 výukových videí, které jsou volně ke stažení po načtení QR kódu na každé straně nebo dvoustraně tištěné učebnice,
  • metodickou podporu na výukovém portálu Předškolák,
  • propojení s aplikací na www.nns.cz/pohadky.

Přípravu do školy zvládnete na jedničku!