NOVINKA – Čítanka 5
– má udělenu schvalovací doložku MŠMT
– formát B5, pevná vazba, 196 stran
– u jednotlivých textů je množství otázek na rozvoj čtení s porozuměním a různých typů úkolů: vyprávějte, dramatická scénka, práce ve skupinách, pracovní výchova, hudební výchova, napište, nakreslete aj.
– čítanka je přehledná – úkoly jsou odlišeny barevně a pomocí symbolů
K této čítance PŘIPRAVUJEME její rozšířenou verzi, která je vhodná pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Na jednotlivých stranách jsou v barevných pruzích po bocích a v dolní části učebnice přidány další úkoly, které je možné využívat pro nápravu individuálních specifických obtíží.
Úkoly se zaměřují zejména na:
- – rozvoj čtenářských dovedností
- – zlepšení verbálního projevu a obratnosti vyjadřování
- – zpevnění percepce sluchové
- – zpevnění percepce zrakové
- – jistotu v pravolevé orientaci
- – rozšíření znalostí
- – posílení logického myšlení
Čítanka 5 určená pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami má mnohostranné využití:
- – Práce s ní se doporučuje hlavně vyučujícím 5. ročníků, kteří mají ve svých třídách žáky s SVP a přivítají zásobu nápravných cvičení.
- – Takto zpracovaná čítanka je vhodná i pro školní speciální pedagogy a jejich reedukční činnost.
- – Čítanku je možné doporučovat také rodičům žáků pátých tříd, kteří chtějí se svými dětmi stimulačně pracovat v domácím prostředí.
Čítanka 5 žáky zaujme atraktivním výběrem literárních ukázek. Humorné příběhy ze školních lavic vystřídají vesmírná dobrodružství. Poutavé příběhy je zavedou do dějin naší dávné minulosti. Nahlédnou do života slavných postav našich dějin. Pohlazením jsou pohádky z různých koutů světa. Žáky pobaví jak pohádky moderní, tak pohádky klasické. Veselá dobrodružství prožijí v humorných příbězích ze života vrstevníků. V Čítance 5 se žáci setkají s řadou rozmanitých literárních útvarů. Naučí se rozlišovat různé typy uměleckých textů. Prostřednictvím úkolů, které provázejí literární ukázky, žáci rozvíjejí své čtenářské dovednosti. Učí se používat elementární literární pojmy. Rozvíjejí své komunikační dovednosti. Vyjadřují své dojmy z četby a zaznamenávají je. Volně reprodukují text podle svých schopností a pokouší se tvořit vlastní literární texty na určité téma. Žáci vnímají různorodost vyjádření obsahu v kresbách ilustrátorů. V hudebních ukázkách k textům rozpoznávají elementární hudební výrazové prostředky, ztvárňují texty pohybem a vyjadřují své pocity a představy.