Matýskova matematika 3, 2. díl

zpět na výběr titulu

Využili jste některý z námětů ve výuce, máte náměty nebo připomínky? Kontaktujte nás na [email protected].

Náměty budou průběžně aktualizovány a vylepšovány.

Úloha ke straně 8, cv. 1

  1. S pomocí internetu vyhledejte, ve kterých státech se nachází výškové budovy uvedené na obrázku. Porovnejte fotografie těchto staveb s obrázky v učebnici.
  2. S pomocí internetu zjistěte, která stavba je v současné době nejvyšší stavbou světa. Porovnejte ji s nejvyšší stavbou v České republice.
  3. S pomocí internetu porovnejte nejvyšší stavby v České republice, Polsku, Německu a Rakousku.

Pokud se při řešení úkolů setkáte s desetinnými čísly (tj. čísla, jejichž součástí je desetinná čárka), používejte pouze celá čísla (čísla před desetinnou čárkou).

Doporučené zdroje:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejvy%C5%A1%C5%A1%C3%ADch_budov_sv%C4%9Bta
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejvy%C5%A1%C5%A1%C3%ADch_budov_v_Evrop%C4%9B
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejvy%C5%A1%C5%A1%C3%ADch_budov_v_%C4%8Cesku
https://zoom.iprima.cz/nej-nejvyssi-budovy

Úloha ke straně 14, cv. 2

S pomocí internetu vyhledejte ve vašem okolí nejbližší vrchol, který je nižší než 1 000 m, a jeho výšku použijte při odpovědích na otázky A, B, C. V případě, že se ve vašem okolí nachází vrcholy vyšší než 1 000 m, použijte výšku některého ze skutečných vrcholů do 1 000 m, který se nachází ve vašem kraji.

Pokud se při řešení úkolů setkáte s desetinnými čísly (tj. čísla, jejichž součástí je desetinná čárka), používejte pouze celá čísla (čísla před desetinnou čárkou).

Doporučené zdroje:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_hor_a_kopc%C5%AF_v_%C4%8Cesku_podle_prominence

Úloha ke straně 17, cv. 4

Představte si, že stavaři stavěli nejvyšší budovu v České republice.

  1. Jak je vysoká nejvyšší budova v České republice a kde se nachází?
  2. S pomocí internetu zjistěte výšku nejvyšší budovy v České republice a odpovězte na otázky za předpokladu, že stavaři stavěli tuto budovu.

Doporučené zdroje:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_nejvy%C5%A1%C5%A1%C3%ADch_budov_v_%C4%8Cesku

Úloha ke straně 20

Vyhledejte odkud kam vede dálnice D1.

  1. Kolik kilometrů v současné době měří dálnice D1?
  2. Odkud kam dálnice vede?
  3. Dálnice je číslovaná podle své délky. Odkud se dálnice začíná číslovat?
  4. Mezi sjezdem na Velkou Bíteš a sjezdem na Domašov byla dálnice dočasně uzavřená. S pomocí internetu zjistěte, kolik kilometrů dálnice bylo uzavřeno.

Doporučené zdroje:
https://www.google.com/maps/@49.2687344,16.2662572,15z?entry=ttu

Úloha ke straně 23, cv. 1

Představte si, že si kupujete sukni nebo kalhoty. Vyberte si na internetu takovou sukni nebo takové kalhoty do 900 Kč, které by se vám líbily. Do výpočtů nezahrnujte cenu za dopravu.
a) Kolik korun jste měli před nákupem, když Vám po nákupu zbylo 60 Kč?
b) Kolik korun máte naspořeno, když Vám na tento nákup chybí 80 Kč?
c) Kdyby obchodníci sukni nebo kalhoty zdražili o 30 Kč, kolik korun by stály?

Doporučené zdroje:
https://www.fler.cz/zbozi/moda/damske-obleceni/sukne?f=a:63:4991
https://panske-kalhoty.heureka.cz/

Úloha ke straně 26

Vyberte si na internetu takové tenisky do 900 Kč, které by se vám líbily. Poté si vyhledejte náklady na dopravu těchto tenisek až k Vám domů.

  1. Vypočítejte cenu vybraných tenisek včetně nejlevnější dopravy.
  2. Vypočítejte cenu vybraných tenisek včetně nejdražší dopravy.

Doporučené zdroje:
https://detske-tenisky.heureka.cz/adidas-tensaur-sport-2_0-cf-i-gw6456-cerna/#prehled/

Úloha ke straně 32, cv. 1

Vyhledejte na internetu nejrychlejší vlakové spojené spojení mezi Brnem a Prahou a porovnejte tyto údaje s údaji v tabulce u cvičení 1.

  1. Vede nejrychlejší spojení přes Žďár nad Sázavou?
  2. Porovnejte délku trasy uvedenou v učebnici s délkou Vámi nalezeného nejrychlejšího spojení.
  3. Porovnejte dobu cestování uvedenou v učebnici s dobou cestování u Vámi nalezeného nejrychlejšího spojení.

Pokud se při řešení úkolů setkáte s desetinnými čísly (tj. čísla, jejichž součástí je desetinná čárka), používejte pouze celá čísla (čísla před desetinnou čárkou).

Doporučené zdroje:
https://idos.idnes.cz/vlakyautobusy/spojeni/

Úloha ke straně 35, cv. 2

Na internetu vyhledejte délky českých řek a odpovězte na otázky.

  1. Kolik km měří toky řek: Svratka, Jihlava, Dyje a Sázava?
  2. O kolik km je kratší tok Svratky než Sázavy?
  3. O kolik kilometrů je delší tok Dyje než Jihlavy?
  4. S pomocí délky toků daných řek vytvořte další otázky pro své spolužáky.

Pokud se při řešení úkolů setkáte s desetinnými čísly (tj. čísla, jejichž součástí je desetinná čárka), používejte pouze celá čísla (čísla před desetinnou čárkou).

Doporučené zdroje:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%99ek_v_%C4%8Cesku

Úloha ke straně 58, cv. 1 – doplnění slovní úlohy

S pomocí internetu zjistěte, kolik očí mají pavouci, se kterými musel princ zápolit.

Doporučené zdroje:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pavouci

Úloha ke straně 63, cv. 2

S pomocí internetu zjistěte, na kolik částí je přestávkami rozdělen jeden zápas ledního hokeje, a vyjádřete pomocí zlomku:
a) jednu část hokejového zápasu,
b) celý hokejový zápas,
c) ve cvičení 1 vyberte takové znázornění, které daným zlomkům odpovídá,
d) porovnejte části hrací doby ledního hokeje s pozemním hokejem.

Doporučené zdroje:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ledn%C3%AD_hokej
https://www.hcpresident.cz/pozemni-hokej/strucna-pravidla-pozemniho-hokeje/

zpět na výběr titulu