Občas nechám někoho z dětí, aby úvodní řeči na zahájení dne řekl za mě a dnes jsem to opět zkusila. Je to většinou zajímavé, jako bych viděla sama sebe. Podobné řeči, podobné pochvaly, podobná připomenutí,... mají mě přečtenou, opičáci 🤣.
Dnes jsme poznali další písmeno, tentokrát B (str. 12). Opět vymýšlení slov začínajících na B. Aby to nebylo tak snadné, musela to být napínavá věta. Včera mě přepadl B... a tak jsme poslouchali, koho přepadl banán, bábovka, beran, Batman... mám velkou představivost, takže jsem se posmála i já 😊. Básnička na úvod se hodí k blížícímu se jaru a tak jsme řeč stočili na jarní květiny. Někdo už má na zahrádce sněženky a bledule, dokonce už vylétají první včelky z úlu. Neminuli jsme duální a odkrývací obrázky, to se dětem vždycky líbí. Myšlenkovou mapu zvládli všichni bez chyby a šlo nám i čtení slabik včetně psacích. Pak jsme nechali Agátku, aby nám předvedla psaní B a pak se po ní opičili. Dvě děti zapomněly čárku nad A. Poslední cv. povídej, čti a dej do oválu děti moc baví. Vždycky vymýšlíme nová slova BOTY, BUTY, BÁTY BYTY, ale do oválu jenom tu správnou slabiku, která se hodí k obrázku!!! Opět dvě chyby a sice BAbovka místo BÁbovka. V písance jsme pokračovali tréninkem psacího k - dnes už ve slabikách a slovech. Objevily se občas záměny k,l a opět znamínka, ale velká většina odevzdala úhlednou práci. Inkoustoví písaři se učí vypořádat s chybou a snaží se o větší soustředění. Vidím na nich, jak je škrtání trápí. Byli zvyklí na úhledné stránky (tužka šla gumovat) a najednou je sem tam škrtanec. Ale snaží se a to se cení 👍. Vyzkoušela jsem další děti ze čtení slov typu ŠKOLA. Chlapec s asistencí má špatný návyk a slabiky čte po písmenech. Vracíme se se čtením zpět k jednoduššímu.
V matematice (str.47) jsme porovnávali v oboru 0-10. Dali jsme si i soutěž řad a příklady psali na tabulky. Použili jsme interaktivní cvičení a zkoušeli, u kterých příkladů je porovnání vidět na první pohled a kde to musíme důkladně přepočítat. Stránku potom dodělaly děti samostatně, téměř všichni bez chyby. V malém Matýskovi udělaly děti samostatně cvičení s rozklady čísel do 10. Byly asi čtyři chyby a všechny z nepozornosti. Trochu mě to trápí, ale když dělají opravu, tak mají správně. Doufám tedy, že tomu rozumí a chyby jsou opravdu jenom z nepozornosti.
S Oskarem jsme si povídali o zálibách. Přečetli jsme úvodní vyprávění, vyprávěli si o plánování výletů, o tom, co zabalit do batohu, jakou svačinu, oblečení... a pak jsme podle myšlenkové mapy vybírali, kdo má jakou zálibu. Potom ve dvojici zjišťovali informace o kamarádech a jejich zálibách. Bylo dobře vidět, komu je povídání příjemné a kdo najednou neví, na co by se zeptal. Není to vždycky jednoduché muset se na povel se sousedem bavit při hodině 🙃. Ale zvládli to dobře a zbyl i čas na povídání, z čeho byl kdo překvapený, co o svém kamarádovi nevěděl 😊. Byla to fajn hodina.