Ráno jsme se pustili do článku Kde je Zuzanka doma? (str. 10). Článek jsme si předpřipravili včera a tak se nám dnes lépe četlo. Nejdříve jsme si vyprávěli o tom, co je to vlastně DOMA, DOMOV... padaly pěkné odpovědi: DOMOV JE TAM, KDE JE: mamka, taťka, hračky, křeček, polštářek, dobroty, teplo, zahrada,... Článek jsme četli dvakrát - společně i po jednom s ubíhajícím textem. Vyprávěli jsme si o tom, co je to pohled. Byly i děti, které nevěděly, co to slovo znamená. ...ó jaká škoda, že pohledy a dopisy nahrazují SMS, MMS,..., povídali jsme si o těšení se na něco, kdo by byl netrpělivý a pohled si přečetl hned u branky a kdo by naopak prodlužoval těšení jako Zuzanka. Rozdělili jsme se na dvě skupiny a ukázali si na tom, že i v tomto můžeme být rozdílní a neznamená to, že je to špatně. Zuzančin dům poznaly na obrázku všechny děti. Vyhledávání slov tentokrát někomu trvalo déle, protože článek je delší. I to se ale po chvilce podařilo všem. Prošli jsme si pár IC a na závěr nakreslili pohlednici. Hodina se nám podařila a byla příjemná 🤩.
Zato matematika, která následovala, byla dnes protkaná nepozorností. Psali jsme pětiminutovku na +,- do 20 a mnohem složitější než výpočet příkladů se ukázalo "vynech řádek od včerejší práce a příklady piš do dvou sloupečků". Někdo by se možná pousmál, ale já dnes opravdu ne. Třeba je to drobnost, ale nechci dětem odpouštět to, že si příklady píší, kam zrovna chtějí, když jim to chvíli před psaním ukážu a vysvětlím i s návodem na tabuli. Chci, aby uměly pracovat podle instrukcí a tak dnes pár dětí gumovalo, opravovalo, došlo i na slzičky, ale matematika je i o přesnosti a tu se holt musíme učit hned od začátku... Takže pětiminutovka dnes byla hlavním programem celé vyučovací hodiny. A to jsme dnes chtěla naťuknout sčítání s přechodem přes 10. No nic, počkáme si na lepší den... Ve velkém Matýskovi jsme pracovali na str. 48. Slovní úlohy. Opět jsme si podtrhávali pravítkem důležité informace v zadání. Něco společně, něco samostatně. Většina bez chyb a kdo chyboval, byl schopný si chyby sám opravit. Opět A JÓÓÓ. Někdy se mi zdá, že mám ve třídě nejnadanější děti světa a někdy, jako když jsou to cizinci, se kterými se dnes vidím poprvé. Ale tak to asi má být, abychom si vážili těch parádních dnů a naštěstí jich je převážná většina 🙂.
Náladu jsme si spravili s Oskarem. Povídali jsme si o ekosystému RYBNÍK (str. 66) a pustili si Oskarovo video o rybníku, živočiších a rostlinách. Dětem se líbil kapr nafilmovaný pěkně zblízka. "A paní učitelko, jak se může Oskar ponořit do vody, když má na sobě kruh???" ... vida je, pozorovatele. Když chtějí, umí být i pozorní 🤣.
Poslední hodinu jsme psali do písanky slabiky dě, tě, ně a došlo i na diktát. Byl to diktát jmen dětí ze třídy. 11 dětí bez chyby a krasopisně, 7 dětí jednu až tři chyby. Zbyl i čas na malé čtení. Děti tento díl čtou už velmi pěkně. Byly překvapené, že jim jedna stránka trvá třeba jenom dvě minuty. Opět jsem je vychválila za pěknou práci, abychom se rozcházeli v dobrém a měli chuť příště napravit dnešní nepodařenou matematiku.