Společný týden utekl jako voda. Ráno jsme pracovali ve slabikáři (str. 49) se slabikami dě, tě, ně a četli jsme poměrně dlouhý článek Na zahradě. Čtení malých tiskacích písmen nedělá nikomu žádný problém. Opět jsem si uvědomila, jak je to dobrý tah, učit se od začátku jenom velký tvar tiskacího písmene, protože děti neměly tak zamotané hlavy z množství nových tvarů. Vidím, o co jsou v tomto období vyspělejší, jak snadno se učí nová psací písmena, jsou schopné vstřebat daleko větší množství učiva než na začátku školního roku, kdy bylo všechno nové. To je opravdu dobrý postup, který dětem poznávání písmen hodně usnadnil. Vyprávěli jsme si o zahradě, o práci, o nářadí,... Mám ve třídě chlapce, který je hodně vedený k práci. Mají obchod s ovocem a zeleninou. Hodně si toho vypěstují sami. A těch znalostí, které Ondra má, je opravdu ohromné množství. Je to skvělé, když rodiče vedou děti k práci a k povinnostem hned od mala. Ve cv. 3 jsme označovali ovocné stromy a ve cv. 4 kreslili ovoce. Došlo i na okurku, tak jsme si vysvětlili, že okurka je speciální druh exotického ovoce a roste na stromě okurkovníku,... 🤣. ...no je s nima sranda 🤩.
V matematice (str.24) jsme se dnes trošičku připravovali na přechod přes desítku. Řešili jsme hodně rozklady a dopočítávali do 10. "Házím na vás 8 a kolik vy na mě? Ano 2. Házím na vás 3 a kolik vy na mě? Ano 7." Bylo pěkné sledovat, jak to dětem postupně docházelo a že je to vlastně jednoduché. Do velkého Matýska jsme pracovali společně a pak pokus o samostatnou práci v malém Matýskovi dopadl velmi dobře. Většina dětí obě dvě cvičení (str. 15) správně. Dokonce je to i bavilo 😉. Jsme trochu napřed a pokud nám to takto půjde, tak se ještě na konci školního roku stihneme připravit na počítání s přechodem přes desítku. Bylo by přeci škoda nevyužít volné dětské mozkové kapacity 🤣.
V písance jsme dnes pokračovali na první stránce - velké psací I. Děti pak psaly svou první celou větu. To byla slavnostní událost. V první třídě dělám to, že když se děti učí psát věty, tak ZAŽLUTÍME začátek a konec věty (do žlutého kroužku dáme první písmeno ve větě, tím zároveň zkontrolujeme, jestli je opravdu velké a tečku (otazník, vykřičník) na konci věty - tím zjistíme, že tam opravdu je. Pak už jenom řeknu "Děti, zažluťte si" a ony už vědí, co kontrolovat. Žlutá barva není tak moc výrazná, takže v sešitě tolik neruší, ale upozorní. Ve zbytku hodiny jsem ukázala dětem, jaká písmena se budeme učit v online týdnu.
Poslední hodinu jsme měli pracovko a vyráběli jsme rozkvetlou zahrádku, aby zima věděla, že už to má spočítané 🙄. A pak loučení 😟 a zároveň těšení, že za týden už budeme zase spolu 🤗 😊.